וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חקירה 3 שעות: ח"כ גטאס נעצר בחשד להברחת טלפונים למחבלים

23.12.2016 / 0:30

המשטרה מתכוונת לפשוט על ביתו של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, שנעצר שעות אחדות לאחר שהכנסת אישרה את הסרת חסינותו. לפי החשד, גטאס העביר למחבלים שהיו מעורבים בפיגועים בישראל מכשירי טלפון, כרטיסי סים וניירות. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בשישה ימים

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) נעצר אמש (חמישי) בחשד להברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, בתום חקירה של שלוש שעות ביחידת המשטרה להב 433. חוקרי יאח"ה, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, מתכוונים לפשוט על ביתו של הח"כ, במטרה להבין מי העביר לו את הטלפונים ואת המסרים שהעביר בפתקי נייר לאסירים. המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרו בשישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

"ההחלטה לעצור אותו באה מהחשש וההבנה כי יש כוונה לשבש את החקירה, ואת זה אנחנו מבקשים למנוע", אמר גורם בכיר במשטרה. גטאס הועבר אמש לתא מיוחד בבית המעצר ניצן במתחם כלא איילון. בתאו יהיה אסיר נוסף, שתפקידו לשמור על הח"כ בתוך התא, ומחוץ לו ישמרו עליו לפחות שני סוהרים.

חבר הכנסת חשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר. העונש האפשרי על העבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר, ובפרט העברת טלפון נייד, הוא עד שלוש שנות מאסר. מצבו של גטאס עלול להיות חמור יותר אם יוכח שהפעולה נעשה לכאורה במטרה לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור. במצב שכזה, העונש על העבירה עשוי להגיע עד לעשר שנות מאסר.

עוד בנושא:
ח"כ גטאס הסכים להסרת חסינותו: "אתמודד עם החשדות"
ועדת הכנסת תומכת בהסרת חסינותו של גטאס: "תקדים בעל השלכות"
מעטפות מהמעיל ו-16 כרטיסי סים: כך הבריח ח"כ גטאס טלפונים לאסירי חמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גטאס אחרי חקירתו הראשונה בלהב 433, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך דינו, נימר אדלבי, אמר אמש כי "כל המעצר של ח"כ גטאס היה צפוי וידוע מראש וכל ייעודו הוא לרצות את חברי הכנסת בוועדה שהצביעו בעד הסרת חסינותו. לא היה שום צורך חקירתי לביצוע המעצר הזה וכן גם דרישת המשטרה לחפש במשרדו ובביתו שנועדו לרצות את דעת הקהל. אנו נהיה בבית המשפט ונתמודד עם בקשת המשטרה. ח"כ גטאס שיתף פעולה עם החוקרים וענה על כל שאלותיהם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אני אומר לכם שם אחד: עזמי בשארה"

במהלך הימים האחרונים החליטו במשטרה לעקוב אחר גטאס באמצעות בלשי יחידת העלית הסמויה של המשטרה מתוך חשש כי חבר הכנסת ינסה להימלט מהארץ. גורם במערכת אכיפת החוק סיפר כי השר ארדן אמר למפכ"ל רוני אלשיך ולקצינים הבכירים: "אני אומר לכם רק שם אחד. עזמי בשארה". זאת, ברמזו לבריחתו של בן דודו של גטאס, בשארה, מהארץ.

גטאס שב ואמר בחקירה כי לא ידע מה היה במעטפות שנמסרו לו. "פעלתי מתוך עניינים הומניטריים ולא היה לי מושג שמדובר בטלפונים. גם את המכתבים לא קראתי", אמר לחוקרים. "ברור לנו שהוא עכשיו פועל כדי למזער את הנזק שלו מבחינת הענישה ומבין שהוא אמור להיכנס לכלא על מעשיו", אמר הגורם. "בין הטלפונים שהוחדרו היו גם מכשירים חכמים, ומבחינת בית הסוהר זה כמו החדרת פצצה - ואפילו גרוע מכך".

עוד נודע לוואלה! NEWS כי במהלך מבצע המעקב אחרי גטאס, הציב שב"ס שלוש מצלמות נסתרות בתוך החדר שבו נפגש עם שני האסירים הביטחוניים. המצלמות תיעדו בשלוש זוויות שונות את העברת המעטפות עם המכשירים לכאורה.

גלעד ארדן שר הפנים. ראובן קסטרו
שוחח עם המפכ"ל והקצינים. ארדן/ראובן קסטרו

המעצר הגיע שעות אחדות לאחר שהכנסת אישרה את הסרת חסינותו. גטאס הסכים להסיר את חסינותו אתמול, ולכן ההחלטה התקבלה ללא הצבעה במליאה. כשהודיע על כך, אמר כי "יתמודד עם החשדות". בהודעתו הפנה ביקורת כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לדבריו ביקש מנדלבליט "בצעד חריג וחסר תקדים שוועדת הכנסת תסיר את חסינותי בפני חיפוש ומעצר". לטענת גטאס, מנדלבליט "לא שש לעשות מעולם" דבר דומה בעניינו של חבר כנסת מכהן "גם בחמורות שבפרשות, שבהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורות בהרבה".

גטאס הוסיף כי "אין כל ספק שצעד קיצוני זה, תזמונו ואופיו תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי ועדת הכנסת שספק אם עיינו בבקשה, דבר המעלה חשש כבד לאיפה ואיפה בשיקול דעתו של היועמ"ש בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה". זאת, לדבריו, "על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בבירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית ככל שיידרש ובכל עת. הדיון בוועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקן קציעות בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המשטרה תפעל בנחישות ובנחרצות למיצוי הדין עם ח"כ גטאס בשל מעשיו החמורים", אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "מי שמבריח מכשירי סלולר לרוצח בכלא, מבין היטב שהשימוש בהם עלול לגרום למעשי טרור ורצח נוספים ולכן הוא מסוכן לציבור ומקומו מאחורי סורג ובריח".

במכתב שהעביר שלשום מנדלבליט ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוא מסר עדכון מקיף בנוגע לפרטי החקירה, הכולל מידע על פגישותיו עם האסירים וליד דקה ובאסל בזרה. "בעקבות מידע מוקדם, אישרתי תיעוד בווידאו של מפגשיו של ח"כ גטאס עם שני האסירים", ציין.

לפי היועמ"ש, בתיעוד, נראה גטאס מעביר מעטפות שהיו בכיסי מעילו הפנימיים, שהכניס אותן אל מתחת למכנסיו. בחיפוש שערכו סוהרים על גופו, נמצאו 12 מכשירי טלפון סלולריים ו-16 כרטיסי סים. כמו כן, גטאס תועד כשהוא מעביר ניירות לאסירים, חרף האיסור על כך בנהלים.

על פי מכתבו של מנדלבליט, ח"כ גטאס הכחיש בתחילה את החשדות נגדו בחקירתו, אולם בהמשך אישר כי העביר את המעטפות "אך טען כי לא היה מודע לכך שהן הכילו טלפונים". כמו כן, הוא אישר כי העביר ניירות לדקה, אך טען כי מדובר ב"חומר פוליטי" של מפלגת בל"ד.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully