וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שכינה את ההומואים "נכים עם בעיה נפשית" יקבל פרס ישראל

4.2.2020 / 18:24

שר החינוך הודיע על זכייתו של הרב יעקב אריאל בפרס בתחום הספרות התורנית. מדובר ברב שהתבטא בשנת 2016 נגד הקהילה הלהט"בית, ואמר כי "הם נכים שסובלים מבעיה אמיתית". בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי "תרומתו של הרב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים"

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

(בוידאו: צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב: "פשע שנאה נגד להט"ב")

שר החינוך רפי פרץ הודיע הערב (שלישי) על זכייתו של הרב יעקב אריאל בפרס ישראל בתחום ספרות תורנית. השר פרץ בירך אותו על זכייתו בפרס. בנימוקיה ציינה ועדת הפרס, בראשותו של הרב פרופ' אברהם שטינברג, והחברים פרופ' אביעד הכהן וד"ר חנה קטן, כי: "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית, שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך".

עוד נכתב בנימוקי הוועדה כי בין הנושאים שבהם עסק היו הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות. "תרומתו של הרב יעקב אריאל ליצירה התורנית מעבר להיקפה הרחב ניכרת בהיותה פסיקת הלכה למעשה בחיים המודרניים", מסרה הוועדה. הרב אריאל נחשב לאחד מחשובי הפוסקים והרבנים בציונות הדתית. הוא כיהן כרב העיר רמת גן בין השנים 2017-1990, ושימש במקביל כנשיא של ישיבת ההסדר רמת-גן ושל ארגון חותם.

מדובר ברב שהתבטא בשנת 2016 נגד הקהילה הלהט"בית בכנס רמלה ואמר ש"הם נכים שסובלים מבעיה אמיתית שאותה יש לפתור באמצעות טיפולים נפשיים ותרופתיים". במאי 2014 הוא פסק שאין להשכיר דירה לזוג לסביות. לאחר שפרסום תשובתו עורר סערה, מסרה לשכתו הבהרה, לפיה מדובר ב"תשובה נקודתית אישית לאדם שעמד בפני שאלה חינוכית, כיצד להסביר לילדיו שהוא משכיר דירה למשפחה שלא מהנורמות השכיחות".

רב שיח עם הרב הראשי של רמת גן הרב יעקב אריאל, יולי 2011. עומר מירון
הרב יעקב אריאל/עומר מירון

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי אמר בתגובה כי "ההחלטה להעניק את פרס ישראל לרב שדוגל בשנאת האחר היא החלטה מבישה שמכשירה את האלימות והשנאה שסופגים חברי וחברות הקהילה הגאה בישראל בכל יום ובכל שעה". חזקי הוסיף כי "זו תעודת עניות לממשלת ישראל ולשר החינוך, שבמעשיו ואמירותיו ממשיך להחזיר אותנו לתקופות חשוכות. אסור לנו להיכנע לאותה שנאה, כולנו ראינו לאן היא יכולה להוביל".

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" מסרה בתגובה למתן פרס ישראל לרב יעקב אריאל כי "כנראה ששר החינוך פרץ החליט על מתן פרס ישראל לשנאה, כי זו הקטגוריה היחידה שהרב מפיץ השנאה יעקב אריאל זכאי לפרס במסגרתה". לטענתה, מדובר ב"עוד החלטה לא ראויה של שר חינוך לא ראוי".

עוד בוואלה!

רבנים נגד קמפיין עם זוג חד מיני: "אנשים שחוטאים הם לא משפחה"

לכתבה המלאה

"החלטה מבישה שמכשירה אלימות ושנאה"

ח"כ יוראי להב-הרצנו (כחול לבן) צייץ בטוויטר בתגובה כי "מקומו של מי שמסית כנגד קהילה שלמה רק בשל הנטייה המינית של חבריה הוא בחדרי החקירות של המשטרה, ולא על בימת מקבלי פרסי ישראל". הוא הוסיף כי "ההחלטה להעניק ליעקב אריאל את פרס ישראל, אות הכבוד הגבוה ביותר בתחום התרבות, היא מבישה ותמוהה. הייתי קורא לשר החינוך לשקול מחדש את החלטתו, אבל פשוט אין טעם".

מנגד, בירך יו"ר האיחוד הלאומי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' את הרב אריאל, ומסר "ברכות למורי ורבי הגאון הרב יעקב אריאל על ההכרה לה הוא ראוי בהכרזתו כחתן פרס ישראל". סמוטריץ' הוסיף כי "הרב אריאל, גאון גדול, איש תורה, איש של מנהיגות, איש של הובלה, אחריות ציבורית ויצירה תורנית. אשרי הדור שאלו רבותיו ואשרי המדינה שיודעת להכיר ביצירה תורנית מובילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully