וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת התמיכה בעיריית חיפה: לא לחדש את התקציב לתיאטרון אל-מידאן

26.10.2015 / 23:24

בהצבעה הוחלט לפי שעה שלא לממן מתקציב העירייה את התיאטרון הערבי, שתקציבו הוקפא לפני כחצי שנה עקב הסערה סביב הצגת "הזמן המקביל", שסיפרה את סיפורו של מחבל ערבי-ישראלי. מועצת העיר תכריע בנושא בשבוע הבא, לאחר דיון בעתירת התיאטרון בבג"ץ

הזמן המקביל בתיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
תיאטרון אל-מידאן, לפני כארבעה חודשים/ניב אהרונסון

ועדת המשנה לתמיכות בעיריית חיפה המליצה הערב (שני) להמשיך את הקפאת תקציב אל-מידאן, התיאטרון הערבי בעיר, שמימונו הופסק לפני כחצי שנה בעקבות הסערה סביב הצגת "הזמן המקביל". הצגה נכתבה בהשראת סיפורו של אסיר העולם וליד דקה, שהיה חבר בחוליה של ערבים-ישראלים שחטפו ורצחו את החייל משה תמם בשת 1984.

מוקדם יותר המליצה ועדת התמיכות המקצועית של העירייה דווקא להעביר את התקציב, ומסרה: "הוועדה מבקשת להשלים את הבירור העובדתי מול העמותה ולקבוע בהתאם את שיעור הקנס שיקוזז מהתמיכה בשנה הבאה".

התיאטרון מקבל 1,275,000 שקלים בשנה מעיריית חיפה וסכום כסף נוסף ממשרד התרבות, שהקפיא גם הוא את כספי התמיכה של התיאטרון ב-16 ביוני עקב דרישת שרת התרבות מירי רגב.

לקריאה נוספת:
משפחת תמם: "החזרת המימון לתיאטרון אל-מידאן בלתי מוסרית"
קרב גרסאות: מדוע התפטר מנכ"ל תיאטרון אלמידאן?
"הוחתמתי על החזרת המימון לתיאטרון אל-מידאן ללא ידיעתי"

הפסקת המימון הממשלתי להצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון אלמידאן. מערכת וואלה
משפחת תמם מפגינה נגד התיאטרון, ביוני האחרון/מערכת וואלה

במשפחת תמם אמרו היום על הדיון הצפוי בועדת התמיכות כי מדובר ב"ניסיון לבצע מחטף ולהחזיר את המימון לתיאטרון בניגוד להתחייבות הפומבית של העירייה להימנע מכך כל עוד הנושא עדיין בבדיקת משרד התרבות. מדובר בתיאטרון שמהווה במה למחבלים ולתמיכה בטרור ושהפר את החוק ואת ההסכמים עמו גם לאחר שנחתם אתו לאחרונה הסכם שנועד לאפשר את החזרת המימון. אנו קוראים לא לתת במה לטרור בימים שבהם הוא מכה בנו בכל רחבי הארץ".

בהצעה בוועדת המשנה הצביע סגן ראש העיר, ד"ר סוהיל אסעד, וחבר מועצת העיר בועז גור החליטו לאמץ את המלצתה של ועדת התמיכות המקצועית במלואה. יתר חבריה תמכו בעיכוב ההמלצה. "ועדת המשנה סבורה כי אין בידיה מספיק נתונים לקבל היום החלטה וכי יש מקום להמתין, בין השאר, להמלצת משרד התרבות ולבדיקות שנעשו על ידו ולכן מבקשת הועדה לדחות את הדיון לקבלת החלטה בחודש נוסף", מסרו בוועדה.

מועצת העיר תחליט אם לאשר את ההמלצה בישיבה שתערוך בשבוע הבא. קודם לכן, ביום חמישי, ייערך דיון בבית משפט העליון בעתירת התיאטרון נגד ההקפאה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully