וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הישראלית העצורה בפרו: "מאז שחרור נעמה יששכר יש תקווה"

3.2.2020 / 8:32

הודיה מונסונגו בת ה-24, בעלת הצרכים המיוחדים, נעצרה לפני כחצי שנה בחשד שניסתה להבריח קוקאין לישראל. משפחתה סיפרה כי היא נפלה קורבן לעסקת סמים, ושאינה מתאימה לתנאי כליאה כה קשים. מאז שחרור יששכר מהכלא הרוסי, הם מלאי תקווה שתחזור: "זועקים לעזרה מהמדינה"

צילום:לירן לוי, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: נעמה יששכר בישראל לאחר ששוחררה מהכלא הרוסי)

ברקע שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי בשבוע שעבר, עלו לסדר היום סיפורים נוספים ודומים של ישראלים הכלואים בחו"ל. אחת מהם היא הודיה מונסונגו בת ה-24, בעלת צרכים מיוחדים שנעצרה בפרו לפני כחצי שנה לאחר שנמצאו 28 ק"ג קוקאין במזוודה שלה. בני המשפחה טענו כי בשל מוגבלותה, הודיה נוצלה לביצוע עסקת סמים, ופתחו בקמפיין כדי להשיבה לישראל.

דורית רז אבדר, בת דודתה של הודיה, תיארה את השתלשלות האירועים. "הודיה עברה בחייה מקרי אונס והתעללות, וכעת היא נפלה קורבן הזוי לעסקת סחר בסמים, שהעונש עליה הוא בין 15 ל-20 שנה", סיפרה. "הייתה לה חברה בשם סמדר זוהר שאותה הכירה בפנימייה לילדות בסיכון. סמדר החליטה לטוס לברצלונה עם שני אחייניה בני ה-8 וה-10 ופיתתה את הודיה לבוא איתה ולעזור לה לשמור עליהם, בתמורה לתשלום מלא על הטיול".

בת דודתה הוסיפה כי הודיה התלהבה מהטיסה ושכנעה את המשפחה שהיא תהיה בידיים טובות, ודווקא לקראת סופו - הכל השתבש. "כשכמעט נגמר הטיול, סמדר אמרה שהיא רוצה לטוס לחמישה ימים לארצות הברית. השתיים הגיעו לשדה התעופה, ואז הבינה הודיה שהיא בכלל נוסעת לפרו. היא כזו תמימה שהיא לא חשבה על הגרוע מכל", סיפרה בת דודתה דורית. "בעת שהותן במלון בפרו גילתה הודיה שהמזוודה שלה שבורה. סמדר אמרה לה שלא תדאג, והיא תזמין שתי מזוודות דרך אתר באינטרנט". לדבריה של דורית - אלה היו המזוודות שבהן הושתלו הסמים.

הודיה מונסנגו, עצורה בפרו בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"יש לה מנת משכל של ילדה בת 12, היא חפה מפשע". הודיה מונסונגו/באדיבות המשפחה

"הן הגיעו לשדה יחד עם האחיינים של סמדר, ואז עצרו אותן. בארבעת המזוודות, גם באלו של הילדים, הושתלו 28 ק"ג של סמים", אמרה בת הדודה. "אחרי חקירות, התברר שסמדר תכננה את הברחת הסמים יחד עם עבריין מישראל".

"מאז, הודיה כלואה שם ללא יכולת הבנה ברורה. היא יושבת בכלא בפרו ועוברת אין-ספור התעללויות פיזיות ונפשיות", המשיכה דורית. "משפחתי פתחה בקמפיין ואספה חצי מיליון שקלים למימון הוצאות משפטיות ומחייה עבורה בכלא. אנחנו זועקים לעזרה מהמדינה ללא הצלחה".

בת הדודה, דורית, סיפרה כי להודיה תמימות של ילדה קטנה, ושלא הבינה לאיזה מצב היא נקלעה. "לרוע מזלה, היא לא זכתה להגיע לכותרות וליצור את הסחף התקשורתי הראוי, כמו זה שנוצר מסיפורה של נעמה", אמרה. "היא זקוקה להגנה, לחום ולאהבה, ונמצאת כבר חצי שנה בכלא בפרו למרות שהמשפחה שלחה את כל ההוכחות הרפואיות שמעידות על מוגבלותה". בת דודתה קראה לשחררה: "עכשיו, כשהשמחה מחזרתה של נעמה בעיצומה, אסור לנו לחכות דקה אחת נוספת. עלינו להתגייס כדי להביא כבר אתמול את הודיה".

עוד בוואלה!

כשחגיגות נעמה ייגמרו, נתניהו יישאר עם הג'טלג מוושינגטון וכאב הראש של הסיפוח

לכתבה המלאה
הודיה מונסנגו, עצורה בפרו בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"זועקים לעזרה מהמדינה ללא הצלחה". הודיה שעצורה בפרו כחצי שנה/באדיבות המשפחה

מאור מונסונגו, אחיה הגדול של הודיה, סיפר לוואלה! NEWS כי "היא נמצאת שם כבר חצי שנה, היא קיבלה הארכת מעצר לתשעה חודשים והפרוצדורה שם מאוד איטית, כל דבר לוקח הרבה זמן". לדברי האח, המשפחה מגייסת כספים עבור תנאי מחייה בסיסיים להודיה. "על כל מזרן וכרית שהיא ישנה עליהם, היא צריכה לשלם, גם על מוצרי ההיגיינה", סיפר.

לדבריו של מאור, על הודיה עוברים ימים לא פשוטים בכלא בפרו. "היא בעיקר מקבלת שם הרבה מכות מאסירות. היא לא מבינה את השפה, ובמקום להסביר ולהיות רגישות איתה - הן משתמשות בידיים", סיפר. "העובדה שהיא עם מנת משכל של ילדה בת 12 מקשה עליה להסתדר".

האח הוסיף כי משרד החוץ נמצא בקשר עם המשפחה, אך אף גורם אחר לא הביע עניין במקרה. "כל הזמן הזה שהיא שם לא קיבלנו שיחה מראש הממשלה. היינו מצפים לפגוש ולראות אותו", אמר. "נקבעה לנו שיחה עם הנשיא, אבל בסוף לא נפגשנו איתו. השרה ציפי חוטובלי עזרה לנו בהתחלה, אבל היא ניתקה את הקשר. כשראיתי את הסיטואציה הזאת של השחרור של נעמה, זה נתן לי תקווה שאחותי, שהיא חפה מפשע, תשתחרר ממקום שהיא לא צריכה להיות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully