וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמה יששכר שבה לביתה לאחר השחרור: "מודה לכולם על הכל"

לאחר 10 חודשי מאסר שבה הצעירה הישראלית הביתה. היא נחתה בנתב"ג במטוס רה"מ, לאחר שקיבלה חנינה מנשיא רוסיה פוטין. לאחר נחיתתה אמרה נעמה כי היא "עדיין בשוק מכל הסיטואציה". נתניהו הסביר כי שחרורה היה נחוץ במיוחד משום ש"המשבר יכול היה להעיב על היחסים עם רוסיה"

צילום:לירן לוי, עריכה: שאול אדם

נעמה יששכר הגיעה הערב (חמישי) לביתה ברחובות, לאחר עשרה חודשי מאסר בכלא ברוסיה. יששכר טסה לארץ במטוס ראש הממשלה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר ברוסיה ונפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לאחר הנחיתה בנתב"ג, אמרה נעמה כי "אני עדיין בשוק מכל הסיטואציה, אבל אני מודה על הכל". היא שוחררה היום מהכלא הרוסי בעקבות חנינה שהחליט נשיא רוסיה להעניק לה.

זמן קצר לאחר שהגיעו לבית המשפחה, יצאה יפה יששכר ומסרה הצהרה לתקשורת, שבה היא שבה והודתה לכל מי שהגיע ולכל המעורבים בהליך שחרור ביתה. "אני מודה לראש הממשלה, לאשי המל"ל, לכם התקשורת, לקבוצה של נעמה וכל הפעילים. היא לא תיארה לעצמה שראש הממשלה ייקח אותה הביתה בעצמו", אמרה בהתרגשות. "אני שמחה שיש לי את שתי הבנות שלי. כיף שהגענו לישראל. נעטוף אותה ומראה איך תתמודד", הוסיפה.

היא אמרה כי "אנחנו נהיה במשפחה מצומצמת וניתן לה להתאושש", וסיפרה על התגובות שלה מאז שחרורה. "כשפגשתי אותה היא אמרה שהיא לא יודעת מה היא מרגישה", מסרה. "נעמה למעלה יכולה להתקלח כמו שצריך. במטוס היא התלהבה מהסכום, כי לא היה לה את זה עשרה חודשים. היא מוצפת. עכשיו היא צוחקת, במטוס היא ראתה את השקיעה והתחילה לבכות".

נעמה יששכר מגיעה לביתה ברחובות, 30 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"עדיין בשוק מכל הסיטואציה". נעמה יששכר מגיעה לביתה, הערב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה סיפר על פגישתו עם נעמה יששכר, ואמר כי "נעמה מאוד התרגשה, אי אפשר לתאר. זאת פעם ראשונה שהיא יוצאת החוצה, רואה עצים ושמיים, לא פשוט. היא לא ראתה את השמיים לפני כן, והודתה לי ולרעייתי". לדבריו, סוגיית המעצר של נעמה ברוסיה שונה מכל מעצר של ישראלי אחר בעולם, שכן המשבר הזה יכול היה להעיב על היחסים האסטרטגים עם רוסיה ולכן הייתה חשיבות להשיב אותה הביתה, כדי לנטרל את הבעיה.

נתניהו הוסיף כי "היחסים עם רוסיה הם אסטרטגיים, ראשונים במעלה". הוא הסביר כי "טיפחנו את היחסים עם רוסיה כדי למנוע התנגשות צבאית באזור, ולכן המשבר יכול היה להעיב על כל מערכת היחסים. היה חשוב לפתור את המשבר שהלך ותפס תאוצה. המעורבות הייתה חיונית".

נעמה יששכר מגיעה לביתה ברחובות, 30 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נעמה יששכר מגיעה לביתה, הערב/ראובן קסטרו

נתניהו העלה מספר סיבות שבגללן הסיפור תפס תאוצה, הראשונה היא סוגיית ההגירה, שבה ישראל מחזירה רוסים שנוחתים בנמל התעופה בן גוריון מחשש להגירת עבודה, וכם בקשת ההסגרה של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב. "הרחנו את המוקש הזה, ולי היה חשוב באופן אישי לנטרל אותו", אמר. ראש הממשלה סיפר כי ביקר את נעמה במושבה בטיסה, "אני ורעייתי הלכנו לשאול לשלומה בטיסה, ראינו שהיא יושבת עם מגש חטיפים, ביסלי ושוקולד השחר. אמרתי לה, הנה עכשיו באמת חזרת לארץ ישראל".

מוקדם יותר, נפגשו נעמה ואמה יפה עם ראש הממשלה בשדה התעופה במוסקבה והודו לו על הסיוע שלו בהשגת החנינה, ושחרורה מהכלא. בפגישה שנערכה בקרמלין, הודה נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הענקת החנינה לצעירה הישראלית. "תודה לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר", אמר נתניהו בפתח המפגש. "זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". נשיא רוסיה אמר כי פגישתו בשבוע שעבר עם יפה יששכר סייעה לו לקבל את ההחלטה לחון אותה. "החלטתי לתת לה חנינה וזה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה", אמר הנשיא. "אבל צריך לזכור שגם מצאו אצלה סמים בתיק. אני מאחל כל טוב לה ולבני משפחתה".

חזרתה של נעמה יששכר, נתב"ג, 30 בינואר 2020. צילום מסך
קבלת הפנים לנעמה יששכר בנתב"ג, הערב/צילום מסך

בדרכה למטוס התחבקה יששכר עם שגריר ישראל ברוסיה יעקב ליבנה. השגריר תיאר את המפגש בין הצעירה לראש הממשלה וסיפר כי "היה מצוין, שמחים שנעמה שוחררה". לדברי ליבנה, "היא שמחה שהיא חוזרת הביתה. היא הודתה לראש הממשלה ומשרד החוץ. הכי חשוב שנעמה חוזרת הביתה. זה מה שאנחנו עושים במקרים מהסוג הזה".

על יששכר בת ה-26, נגזרו בבית המשפט הרוסי שבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו.

(עדכון ראשון 17:37)

נעמה יששכר. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
נעמה יששכר ואמה יפה בפתח ביתן, הערב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו עם נעמה יששכר ואמה יפה יששכר בשדה התעופה במוסקבה 30 בינואר 2020. רויטרס
נתניהו ורעייתו עם נעמה יששכר ואמה יפה עולים על הטיסה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully