וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התינוקת באשקלון: שישה חודשי מאסר לבן הזוג של האם

2.2.2020 / 15:52

עונשו של זיאד אעביד, שהואשם בגרימת מות התינוקת של בת זוגו, נגזר עליו במסגרת הסדר טיעון ולאחר שימי מעצרו נוכו. עו"ד ליאור רונן שייצג אותו "שמחים שבסופו של יום הפרקליטות קיבלה את גרסתו כי מדובר בתאונה מצערת"

צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום באשקלון קיבל היום (ראשון) את הסדר הטיעון עם זיאד אעביד, שהואשם בגרימת מותה של התינוקת של בת זוגו, וגזר עליו שישה חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו.

עו"ד ליאור רונן שייצג את אעביד מטעם הסניגוריה הציבורית מסר בתגובה לקבלת הסדר הטיעון כי "מדובר באירוע עצוב ותוצאה עגומה. זיאד שנחשד מהיום הראשון למעצרו ברציחתה של הפעוטה המנוחה, טען לכל אורך הדרך כי לא פגע בתינוקת, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בה וכי מדובר בתאונה". עו"ד רונן הוסיף כי "אנו שמחים שבסופו של יום הפרקליטות קיבלה את גרסתו, כי מדובר בתאונה מצערת שהתרחשה כאשר התינוקת נפלה מהספה ונחבלה בזמן שזיאד הלך להביא טיטול מהחדר הסמוך".

התינוקת פונתה בחודש אוקטובר האחרון לבית החולים ברזילי באשקלון, כשהיא מורדמת ומונשמת וסובלת מחבלת ראש. בהמשך הועברה התינוקת לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותה. בתחילה, אעביד נחשד ברצח, אולם סעיף הרצח הוסר מכתב האישום של בן זוגה של אם התינוקת והוא הוחלף בסעיף פחות חמור של גרימת מוות ברשלנות.

החשוד ברצח התינוק באשקלון 28 בנובמבר 2019. יניר יגנה
זיאד אעביד בבית המשפט, בחודש שעבר/יניר יגנה

מהפרקליטות נמסר כי "הנאשם נטל אחריות והורשע בגרימת מותה ברשלנות של התינוקת ובעבירה של שהיה שלא כחוק. מדובר על פי הפסיקה ברף הנמוך של עבירות רשלנות ולכן מדובר בעונש הולם בנסיבות העניין". עוד נמסר כי "הפרקליטות עתרה אף במסגרת ההסדר להטלת פיצוי משמעותי לאימה של התינוקת, אך בית המשפט לא קיבל בקשה זו". לדברי הפרקליטות, "בית המשפט קיבל את ההסדר וציין בגזר הדין כי הצדדים ערכו את האיזון הראוי בין כלל השיקולים".

על פי כתב האישום, אעביד שהה עם אמה של התינוקת והשניים גידלו יחדיו את הילדה. ביום המקרה, האם יצאה מהבית והשאירה את התינוקת איתו. לא ידוע באיזו שעה בדיוק התינוקת נפגעה, אולם הדבר אירע בזמן שהייתה תחת השגחתו. בשלב מסוים הוא הבחין כי התינוקת מפרכסת וסובלת ממצוקה נשימתית. הוא ביקש את עזרת השכנים שהחלו בפעולות החייאה עד להגעת צוות מד"א.

עוד עולה מכתב האישום כי אעביד שמע שכוחות משטרה בדרכם לבית ונמלט מהמקום. הוא נתפס רק למחרת כשניסה להימלט מהארץ. "במעשיו של אעביד, בהיותו אחראי לשלומה ובריאותה, הפר את חובות אילו, לא השגיח כראוי על המנוחה, ועקב מחדלו גרם ברשלנות למותה של המנוחה", צוין בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully