וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבדוק את טיפול הרשויות באלימות בחברה הערבית

פרסום ראשון: בפגישה עם נציגי הרשימה המשותפת וגורמים נוספים הודיע אנגלמן כי בכוונתו להרחיב את פעילות נציבות תלונות הציבור ביישובים הערביים: "זהו יעד לאומי". גורם ברשימה המשותפת בירך על ההחלטה: "מבחן התוצאה בשטח יקבע, אבל זהו צעד בכיוון הנכון"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: טל רזניק

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע כי בכוונתו לבדוק את טיפול המדינה באלימות בחברה הערבית, לרבות אלימות במשפחה. הביקורת תבחן, בין היתר, את התכניות שמשרדי הממשלה, המשטרה והרשויות המקומיות מפעילים כדי למגר את האלימות, לעודד סובלנות ולהגביר את ביטחון הנשים בחברה הערבית ואת ביטחונם של התושבים הערבים בכלל. הביקורת אף צפויה להתייחס ליישום דוחות ביקורת שבוצעו בנושא בעבר וליישום החלטת ממשלה שעסקה בכך.

אנגלמן אמר את הדברים במפגש שערך בשבוע שעבר עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת כיו"ר הרשימה איימן עודה, מנסור עבאס ואוסאמה סעדי, וכן כמאל ריאן, מנכ"ל מרכז "אמאן", המרכז הערבי למאבק באלימות. המבקר הודיע כי צוותי משרדו צפויים לערוך סיורים בשטח, לחלק שאלונים ולראיין אזרחים ואזרחיות ערבים, כדי שיספרו מנקודת מבטם על המצוקה האישית והחשש האישי מפני אלימות.

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"נפעל להנגשת עבודת הביקורת לחברה הערבית". אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

בנוסף, אנגלמן הודיע בפגישה כי יפעל להרחיב את פעילות נציבות תלונות הציבור בישובים ערביים, בדגש על אזור המשולש. המבקר אף צפוי לקיים בקרוב סיור בכפרים הבלתי-מוכרים בפזורה הבדואית. בשנים האחרונות התקבלו בנציבות תלונות רבות על כך שישנה מצוקת הסעות בפזורה, שבגללה הילדים מתקשים להגיע לגני הילדים ובתי הספר, ובכוונת המבקר לבחון את הנושא מקרוב.

עוד בוואלה!

במשרד לביטחון הפנים זועמים: "תקציב המאבק בפשיעה במגזר הערבי - בדיחה"

לכתבה המלאה

"האלימות בחברה הערבית מאיימת על התושבים ופוגעת בביטחונם", אמר אנגלמן. "זהו יעד לאומי ומחובתנו לוודא כי משרדי ממשלה, המשטרה והרשויות המקומיות עושים כל שניתן כדי למגר את האלימות ולהחזיר את הביטחון לתושבים. כמו כן, אנו נפעל להנגשת עבודת הביקורת לחברה הערבית, ובכלל זה אתר המשרד בערבית ישודרג ותורחב הפעילות ברשתות החברתיות".

גורם מהרשימה המשותפת שנכח בפגישה אמר לוואלה! NEWS כי "לאחר המחאה הנרחבת למיגור הפשיעה והאלימות נראה שהתחילו להבין שלא ניתן למצוא פתרון ללא תיאום מול הנהגת הציבור הערבי. זהו צעד בכיוון הנכון, אבל מבחן התוצאה הוא יישום ההחלטות בשטח. עד אז לא נרפה ונמשיך להיאבק למען הזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח - חיים וביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully