וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד לביטחון הפנים זועמים: "תקציב המאבק בפשיעה במגזר הערבי - בדיחה"

22.12.2019 / 14:45

באוצר התחייבו להעביר עשרה מיליון שקל למשטרה לצורך הנושא, אך גורמים במשרד לביטחון הפנים התרעמו על גובה הסכום. "ביקשנו לקבל 35 מיליון שקל. מי שמכיר את המצוקה בשטח, יודע שזה כמו כוסות רוח למת", אמרו הגורמים לוואלה! NEWS. האוצר: "התקציב ישפר את יכולות המשטרה"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

הודעתו של שר האוצר משה כחלון על העברת תקציב למשטרה עבור המאבק בפשיעה במגזר הערבי, עוררה הבוקר (ראשון) כעס במשרד לביטחון פנים, שם אמרו היום גורמים כי הסכום אינו מספיק, וכינו אותו "בדיחה".

באוצר התחייבו להעביר עשרה מיליון שקלים למשטרה, סכום אשר אמור להקנות לה כלים נוספים למיגור האלימות במגזר הערבי. אולם, במשרד לביטחון פנים התרעמו על גובה הסכום. "מי שמכיר את הנתונים והמצוקה בשטח, יודע שזה כמו כוסות רוח למת", אמרו לוואלה! NEWS גורמים במערכת אכיפת החוק.

"אנחנו ביקשנו לקבל 35 מיליון שקלים למיגור האלימות במגזר, משרד ראש הממשלה גיבה אותנו, אבל האוצר הערים קשיים ובסוף מוציא הודעה על העברת עשרה מיליון כאילו זה משהו משמעותי. זו בדיחה, טיפה בים, אי אפשר לגייס בסכום הזה שוטר אחד", אמרו הגורמים, "האוצר לא היה מוכן לשים את מאה התקנים שנדרשים כדי לפתוח שתי תחנות חדשות עד סוף השנה הנוכחית".

זירת ניסיון החיסול בעכו 24 באפריל 2019. דוברות משטרת ישראל
"אי אפשר לגייס בסכום הזה שוטר אחד"/דוברות משטרת ישראל

גורם במשרד טען כי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, "שם דגש על הלחימה בפשיעה במגזר הערבי". לדבריו, "לא סתם המועמדים למפכ"לות יציגו לשר תכניות עבודה שהם מתכננים בנושא. תהיה לזה השפעה מכרעת בבחירת המפכ"ל הבא".

במשרד האוצר אמרו כי הסכום שאושר יוסט לטובת הצטיידות באמצעי שליטה ובקרה (מצלמות, תקשורת דיגיטלית וכו'), והקמת מוקדים ייעודיים לטובת שיטור במגזר הערבי. "האמצעים הטכנולוגיים ישפרו משמעותית את פעולות המשטרה במניעת האלימות הגואה במגזר הערבי", הסבירו במשרד האוצר.

"מניעת האלימות במגזר הערבי היא יעד ממשלתי שנמצא בעדיפות עליונה בקרב כל משרדי הממשלה", מסר היום השר כחלון. "התקציב שאישרנו היום הוא צעד נוסף במאבק הבלתי מתפשר למניעת אלימות נגד אזרחים במגזר הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully