וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה את המכון הביולוגי: הקימו מפעל חיסונים לנגיף הקורונה

2.2.2020 / 15:05

בדיון היערכות שכינס בלשכתו, ראש הממשלה הורה למכון הביולוגי לייצר חיסון נגד הווירוס הסיני שגבה את חייהם של יותר מ-300 בני אדם. לדבריו, המעברים מסין נסגרו זמנית, ואזרחים שיידבקו ייאלצו להישמר בבידוד. "המטרה היא לדחות את הגעת הנגיף - ההתפשטות היא בלתי נמנעת"

צילום: לע"מ ורויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי הוא הנחה את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לנגיף הקורונה, שגבה את חייהם של יותר מ-300 בני אדם, ולהקים מפעיל חיסונים בישראל. בדיון שכינס להתמודדות עם התפרצות הווירוס הסיני, אמר נתניהו כי "ההיערכות שלנו תכלול את כל הזרועות של הממשל הישראלי. המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ - אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

בדיון, שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, השתתפו שרי הממשלה, מנכ"לי משרדים וגורמי מטה הרלוונטיים להיערכות הלאומית ולהתמודדות עם התפרצות הווירוס הסיני. הוא הביע הערכה לממשלת סין, שלדבריו עשתה "מאמצים כבירים" למניעת התפשטות הנגיף, אך ציין כי "ההתפשטות הזאת היא כנראה בלתי נמנעת במובן הזה שנצטרך לטפל בה בהקדם". הוא הודיע כי המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין נסגרו באופן זמני.

אזרחים אינדונזיים שנחתו מווהאן לפני העברתם להסגר בבסיס צבאי באינדונזיה, 2 בפברואר 2020. רויטרס
אזרחים אינדונזיים שהגיעו ממוקד ההתפרצות בסין מועברים להסגר בבסיס צבאי, היום/רויטרס

בנוסף לכך, נתניהו הטיל על המל"ל (המטה לביטחון לאומי) להיות אחראי על ההיערכות לנגיף, והטיל על המכון הביולוגי לייצר את החיסון. לדבריו, אזרחים שיידבקו ייאלצו להישאר בבידוד. "מכיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים, נסביר לאזרחי ישראל בדיוק מה נדרש מהם", הסביר נתניהו.

בימים האחרונים משרד החוץ פרסם אזהרת מסע נגד הגעה לסין בעת הזו, מחשש להידבקות בווירוס שבו נדבקו יותר מ-14 אלף בני אדם כה. בנוסף לכך, שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי הטיסות מסין לישראל יופסקו ולא תאושר כניסה מהמדינה עד להודעה חדשה. היום, ליצמן יסייר יחד עם שר הפנים אריה דרעי בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג, כדי לבדוק מקרוב את ההיערכות לסגירת המעברים לאנשים ששהו בסין בשל הקורונה.

עוד בוואלה!

ישראלים בסין בצל וירוס הקורונה: "העסקים סגורים, אנשים יושבים בבית"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס  דיון רב-משתתפים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה - בלשכת רה''מ בירושלים - 2 בפברואר 2020. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בדיון ההיערכות בלשכתו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

התפשטות הנגיף החלה בעיר ווהאן, שבמחוז חוביי בסין, אולם מאז הוא התפשט ליותר מ-25 מדינות. רק ביממה האחרונה נמצאו 45 מתים במחוז חוביי בלבד, לצד 2,590 חולים חדשים ברחבי המדינה. סין מתמודדת עם בידוד גובר - כשעוד ועוד מדינות מכריזות על איסורי נסיעה אליה, חברות תעופה משעות את הטיסות לעברה וממשלות מפנות את אזרחיהן משטחיה. במקביל, נרשם מקרה מוות ראשון מהנגיף מחוץ למדינה - של גבר בן 44, מהעיר ווהאן, שפיתח סימפטומים של דלקת ריאות ומת בפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully