וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינבלט לאבו מאזן: דוחה את עסקת המאה אך מתעלם מטרור של חמאס

השליח לשעבר לאזור שיתף ציוץ של צה"ל על התקיפה בעזה, וכתב כי בעוד שיו"ר הרשות הפלסטינית דוחה עסקה שנועדה להיטיב עם הפלסטינים, איש אינו מדבר על טרור חמאס הממומן ע"י איראן "שגורם סבל רב לפלסטינים ולישראלים"

צילום: רויטרס

(בווידאו: כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר)

השליח לשעבר של ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט תקף הלילה (ראשון) את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשל דחיית "עסקת המאה", שאותה גיבש בשנים האחרונות. לדבריו, אבו מאזן לא מדבר על הבעיה הגדולה יותר עבור הפלסטינים - טרור חמאס הממומן על ידי איראן.

"הנשיא עבאס מדבר אל הליגה הערבית ומגנה את התכנית שנועדה ליצור עתיד מזהיר עבור הפלסטינים, אך איש אינו מדבר על הבעיה מספר אחת עבורם - טרור חמאס במימון איראן - אשר גורם סבל רב לפלסטינים וישראלים"", כתב גרינבלט בטוויטר. "עוד הוסיף גרינבלט: "זמן לאמת!". גרינבלט, שהגיב לדחיית הליגה הערבית את עסקת המאה, שיתף את הציוץ של צה"ל על התקיפה הלילה בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטות והפרחת בלוני התבערה.

הציוץ של גרינבלט

אתמול דחתה הליגה הערבית את תכנית השלום של הממשל האמריקני והזהירה את ישראל ממימושה בכוח. במהלך כינוס הליגה בקהיר, הודיעו שרי החוץ של מדינות ערב כי לא ישתפו פעולה עם ארצות הברית לביצועה. בארגון הבינלאומי הכולל 22 חברות, בהן הרשות הפלסטינית, אמרו כי התכנית לא תביא להסכם שלום צודק.

במהלך הכינוס תקף יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פעם נוספת את "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "האמריקנים רוצים שבירת פלסטין תהיה אבו דיס - כלומר כפר קטן בירושלים. אני לא יכול לקחת את זה על עצמי. לא אירשם כמי שמכר את ירושלים. ירושלים היא של כולנו", אמר. הוא אף הכריז כי ינתק את הקשים עם ארצות הברית וישראל, בהם גם שיתוף הפעולה הביטחוני, מאחר שישראל אינה מכבדת את ההסכמים שנחתמו בעבר ומפרה את החוק הבינלאומי.

עוד בוואלה!

הליגה הערבית דחתה את עסקת המאה; אבו מאזן: נתניהו לא מאמין בשלום

לכתבה המלאה
ג'ייסון גרינבלט, שליח המזרח התיכון של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, משתתף בקבלת הפנים של האיחוד האורתודוקסי בירושלים לקראת פתיחת שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים, 24.04.2019. רויטרס
"זמן לאמת", גרינבלט/רויטרס

טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו הציגו ביום שלישי את תכנית הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שכוללת הכרה בריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. בתמורה, ישראל תקפיא את הבנייה למשך ארבע שנים, שבמהלכן יתקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית עתידית, תחת מגבלות, שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים. "הגדה המערבית ועזה מהוות 22% מפלסטין ההיסטורית ואנחנו מרוצים מכך. עכשיו הם רוצים לקחת 32% מהשטח הזה", אמר אבו מאזן.

"אני חושב שטראמפ אינו יודע דבר על התכנית", הוסיף. לדבריו, האחראים עליה הם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, יועצו של טראמפ ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. הוא אמר כי התכנית "משאירה את כל מה שממערב לירדן אצלם ואומרת לנו לשכוח מהפליטים. הם רוצים לתת לנו את אזור המשולש וכולם יודעים למה. השאירו לנו גבירה שוויצרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully