וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההצבעה על עסקת המאה במועצת הביטחון: ישראל במגעים למנוע גינוי

1.2.2020 / 20:57

משלחת ישראל לאו"ם נערכת לדיון המועצה שיתקיים בנוכחות אבו מאזן בעניין תכנית השלום שיזם טראמפ, לאחר הודעתו של יו"ר הרשות על ניתוק הקשרים עם י-ם ווושינגטון. מלבד ארה"ב, השגריר דנון פועל לגייס תמיכה בקרב מדינות נוספות: "נפעל כדי שיכירו במציאות"

צילום: רויטרס

במשלחת ישראל באו"ם נערכים לדיון מועצת הביטחון של האו"ם בעסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שצפוי להתקיים בעוד עשרה ימים בנוכחות יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, מקיים שיחות עם השגרירה האמריקנית קלי קראפט, ושאר חברות המועצה בניסיון לסכל את הצעת ההחלטה הפלסטינית שתגנה את מתווה טראמפ ולמנוע בה תמיכה.

במשלחת הישראלית אומרים כי הצעת ההחלטה הפלסטינית בכל מקרה תיבלם בשל הווטו האמריקני, ומציינים שגם לפי "תכנית השלום של הממשל בין ישראל לפלסטינים, ארצות הברית התחייבה להטיל וטו על כל החלטת גינוי של ישראל ותמנע הטלת סנקציות עליה.

דנון מנסה לגייס תמיכה של חברות נוספות במועצת הביטחון ולמנוע מהן להביע תמיכה בפעולות הפלסטינים. שגריר ישראל באו"ם אמר כי "אבו מאזן צריך להבין שנאומים בניו יורק לא יובילו לפתרון הסכסוך בין ירושלים ורמאללה. נפעל על מנת שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות - אבו מאזן הוא סרבן השלום היחידי סביב שולחן המועצה ואין בכוונתו לקדם שום הסכם".

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ונצואלה, 26 בינואר 2019. רויטרס
בישראל נערכים לדיון. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

מוקדם יותר היום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף את תכנית השלום של טראמפ פעם נוספת, זאת במהלך ישיבת שרי החוץ של מדינות ערב בכנס הליגה הערבית בקהיר. אבו מאזן, כמו הליגה הערבית, דחה את תכנית השלום ואמר כי הרשות מנתקת את כל הקשרים עם ארצות הברית וישראל, כולל אלה הנוגעים לביטחון.

בהתבטאות חריגה אמר יו"ר הרשות כי ישראל איננה מדינה יהודית. "אני יודע שזו לא מדינה יהודית ולא כלום. יש בה מיליון ו-900 אלף אלף ערבים, שני מיליון או מיליון וחצי רוסים נוצרים ומוסלמים, ואפילו בין בני הפלאשמורה, מאתיופיה, שיעור היהודים קטן מאד", אמר. "אתם כולה שישה מיליון".

עוד בוואלה!

הליגה הערבית דחתה את עסקת המאה; אבו מאזן: נתניהו לא מאמין בשלום

לכתבה המלאה
השגריר דני דנון, 23.07.2019. משלחת ישראל לאו"ם, אתר רשמי
"נפעל כדי שהקהילה תכיר במציאות". השגריר דני דנון באו"ם/אתר רשמי, משלחת ישראל לאו"ם

בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ כי "כנראה שאבו מאזן עדיין לא שמע על שבטי ישראל - עולי אתיופיה ומדינות חבר העמים. אחינו ואחיתנו, בשר מבשרנו, יהודים מבטן ומלידה שחלמו בגולה במשך דורות על שיבת ציון וזכו להגשים את חלומם".

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף את יו"ר הרשות על התנהלותו ועל דבריו בנוגע לקהילת יוצאי אתיופיה והמגזר הרוסי. "אבו מאזן שוב לא מפספס הזדמנות לסרבנות. הגיע הזמן שיתחיל לעבוד עבור דור העתיד והשלום במקום להיתקע בעבר ולמנוע מהאזור כולו עתיד של תקווה", אמר גנץ, "הבורות והזלזול כלפי אחינו העולים מברית המועצות לשעבר ואתיופיה שהם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי - מבישים. ככה לא בונים שלום".

בכירי הבית הלבן לשעבר נגד עסקת המאה: "תזיק לארה"ב"

30 פקידים בכירים לשעבר במועצות לביטחון לאומי בבית הלבן של מממשל אובמה, בוש וקלינטון, פירסמו בסוף השבוע מכתב פתוח עם ביקורת חריפה על תכנית השלום וטענו כי היא פוגעת באינטרסים של ארצות הברית, נותנת לישראל "אור ירוק" לסיפוח ועשויה להפוך את ישראל למדינה דו-לאומית.

במכתב נכתב כי התכנית מנוגדת לעקרונות שהובילו את המדיניות האמריקנית במשך עשרות שנים, ומזהירה כי "נטישת העקרונות הללו תגרום להשפעות מתמשכות ומזיקות לאינטרסים של וושינגטון, על ביטחונה של ישראל, על שאיפותיהם של הפלסטינים ועל יציבותו של שותפה ערבית מרכזית - ירדן".

עוד נכתב כי העיתוי לחשיפת התוכנית נועד לחזק את מעמדו הפוליטי הפנימי של הנשיא טראמפ "ולהתערב בבחירות הישראליות כדי לסייע בבחירתו מחדש של נתניהו". על המכתב חתומים, בין היתר, השגרירים לשעבר של ארצות הברית בישראל דן שפירו, דן קרצר, ומרטין אינדיק, היועצת לביטחון לאומי בתקופת אובמה, סוזן רייס, והבכירים בבית הלבן בתקופת אובמה: בן רודס, פיליפ גורדון, ונדי שרמן ורוב מאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully