וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קו אדום": 95% מהרופאים והסטודנטים בעד קיצור התורנויות

2.2.2020 / 9:24

לפי סקר שארגון "מרשם" ערך בקרב סטודנטים לרפואה ומתמחים, רובם בעד קיצור התורנויות כתנאי סף להסכם הקיבוצי עם הרופאים לשנת 2020, שיקבע את תנאי העסקתם. יו"ר הארגון: "תוצאות הסקר החשוב הזה מוכיחות כי קיצור התורניות גם מגובה במספרים"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: מתמחים בבית החולים סורוקה קוראים לחקור את מקרי ההתאבדויות בקרב רופאים)

סקר שנערך בקרב יותר מאלפיים רופאים וסטודנטים לרפואה מצא כי 95% מהמשיבים מציבים את קיצור התורנויות כתנאי סף להסכם הקיבוצי עם הרופאים לשנת 2020. הסקר, שנערך בידי ארגון המתמחים "מרשם", מצא כי אחוז התמיכה הגבוה נמצא גם בקרב רופאים במקצועות לא-כירורגיים (97%) ובמקצועות הכירורגיים (88%). הרופאים הכירורגים מהווים כשליש מהמשיבים על הסקר של אוכלוסיית המתמחים, מעט יותר מאחוז הכירורגים בבתי החולים (28%).

הסכם הרופאים ל-2020 יבוא במקומו של ההסכם ההיסטורי שנחתם עמם ב-2011. הוא יקבע למעשה את תנאי העסקתם לשנים הקרובות וישפיע על שכרם. אוכלוסיית המתמחים תעמוד השנה במרכז הוויכוח במשא ומתן על ההסכם - כשרבים מהם מעוניינים לקצר את התורנויות בבתי החולים מ-26 שעות.

על פי הסקר, בקיצור התורנויות כתנאי סף תומכים גם עובדים בבתי חולים בפריפריה המהווים 14% ממשיבי הסקר. אחוז תמיכה גבוה נמדד בקרב הסטודנטים עם יותר מ-98%, ובקרב הסטאז'רים עם יותר מ-97%.

רופאי ומתמחי בי"ח סורוקה התכנסו בבית החולים במחאה על התאבדותו של רופא רביעי, באר שבע, 26 בינואר 2020. יניר יגנה
מתמחים וסטודנטים בהפגנת מחאה לאחר התאבדות רופא בבית החולים סורוקה/יניר יגנה

על הסקר השיבו בסך הכל 2,053 בני אדם, מתוכם 1,254 רופאים ו-799 סטודנטים לרפואה. בקרב רופאים כירורגים, 93% מתמחים בגניקולוגיה תומכים בצעד, 79% מאורתופדיה, 77% מכירורגיה כללית, 90% מאא"ג (אף אוזן גרון) ו-92% מעיניים. בקרב רופאים שאינם כירורגים, 96% מתמחים ברפואה פנימית תומכים בצעד, 97% בילדים, 88% בהרדמה, 97% בפסיכיאטריה, ו-100% ביחידות המיון, המשפחה והנוירולוגיה.

שיעור התמיכה של המתמחים על פי פילוח בתי החולים גבוה גם כן - 95% תמיכה נרשמו במרכז הרפואי שיבא, 94% בבילינסון, 90% בהדסה ו-89% ברמב"ם ובסורוקה. "תוצאות הסקר החשוב הזה מוכיחות את מה שידענו כבר זמן רב, רובם המכריע של המתמחים בעד קיצור תורנויות", אמרה ראש ארגון "מרשם", ד"ר ריי ביטון, לוואלה! NEWS. "קיצור תורנויות הינו קו אדום להסכמי 2020 ועכשיו גם מגובה במספרים".

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: ישראל תחמיר מגבלות הכניסה מסין, נתניהו יכנס דיון מיוחד

לכתבה המלאה

החוליה החלשה

"מרשם", שהוקם ב-2015, מייצג את המתמחים לרפואה כקבוצה נפרדת וייחודית מתוך כלל הרופאים, בטענה כי למרות שהם מהווים את עיקר כוח העבודה במערכת הבריאות, הם החוליה החלשה בה. לדברי מובילי "מרשם", מאבק הרופאים בשנת 2011 והיעדר הייצוג של האינטרסים של המתמחים על ידי ההסתדרות הרפואית מדגישים את הצורך בייצוג נפרד למתמחים והאינטרסים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully