וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבע האדום קטע את ארוחת השבת של תושבי שדרות: "עוד לילה בממ"ד"

1.2.2020 / 9:28

המתיחות בדרום נמשכת בסוף השבוע הנוכחי, לאחר שתושבי עוטף עזה לפקוד את המקלטים בערב השלישי ברציפות. אור גבאי, תושב העיר, שחזר: "פתאום התרעה והילדים נכנסים שוב לחרדה גדולה". ראש המועצה האזורית שער הנגב תקף את הממשלה: "השתיקה מול הירי שלא נפסק לא מוסרית"

צילום: אנטון לברושקו

רבים מתושבי שדרות ושער הנגב התעוררו היום (שבת) לסוף שבוע מתוח, לאחר שסעודת השבת שלהם נקטעה אמש לקול התרעת צבע אדום. אור גבאי, תושב שדרות, סיפר כי הוא ומשפחתו מקדישים את ערב שישי למשחקים עם הילדים. "פתאום צבע אדום, וכרגיל רצים בבהלה והילדים נכנסים שוב לחרדה גדולה וללילה בממ"ד כי כבר לא לוקחים סיכון אחרי אזעקה אחת", שחזר.

תושבת נוספת, בתיה קטר, בילתה את ארוחת הערב עם ילדיה ונכדיה. "לצערי היה צבע אדום שקטע את זה מפחיד. אספנו את הנכדים ורצנו לממ"ד". סיפרה. קטר קראה לממשלה לפעול להשבת השקט בדרום. לדבריה, "אי אפשר להמשיך ולסבול. תושבי שדרות והעוטף סובלים בלונים, אזעקות, עפיפונים, רקטות. המצב בלתי נסבל, אי אפשר לחיות כך, הם הרסו את החיים שלנו, הילדים בחרדות, חייבים מבצע רחב היקף. שיידחו את הבחירות, ויתנו להם מכה קשה".

בסביבות השעה 20:20 שיגור אחד זוהה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ויורט על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים ורסיסי יירוט אותרו על גג בית בשדרות. בהמשך, זוהה שיגור נוסף לישראל.

משפחה מאשקלון באחד מהמקלטים בעיר ברקע אזעקת צבע אדום 13 בספטמבר 2019. AP
"הילדים נכנסים שוב לחרדה". משפחה במקלט באשקלון, ספטמבר/AP

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליכשטיין, תקף את הממשלה בעקבות הירי לעבר יישובי הדרום. "ערב שבת ויממה רביעית ברציפות של ירי אל עבר תושבי ישראל בעוטף עזה ושדרות", אמר ליכשטיין. "בעוד כולם עסוקים בשאלות על סיפוח, אני מציע לממשלת ישראל קודם להכיל את הריבונות שלה על עוטף עזה. השתיקה של ממשלת ישראל אל מול הירי שלא נפסק, היא לא מוסרית ולא מקובלת".

זה שלושה ערבים רצופים מופעלות התרעות צבע אדום בעוטף עזה, ומוקדם יותר אתמול אף נורו שלוש פצצות מרגמה לשטח ישראל. אחת מהן יורטה ושתיים נוספות נפלו בשטח פתוח.

עוד בוואלה!

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ

לכתבה המלאה
תיעוד יירוט בשמי עוטף עזה. אנטון לברושקו, אתר רשמי
יירוט בשמי שדרות, הערב/אתר רשמי, אנטון לברושקו

ההתרעות האחרונות מצטרפות לכמה ימים מתוחים שכללו תקריות בגבול עזה. שלשום, זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה לירי, כלי טיס ומטוסי קרב תקפו שורה רחבה של יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקף אתר תת-קרקעי ליצור אמצעי לחימה וכי מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס.

יום לפני כן, בעקבות שיגור מהרצועה לישראל הופעלה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. בתגובה, כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית.

בעקבות ההתרעה, תינוקת בת שלושה שבועות משדרות נפצעה אתמול באורח בינוני כשנפלה מידי אימה בזמן שרצו למרחב המוגן. התינוקת פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא סובלת מחבלות ראש, ומאז חל שיפור במצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully