וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9,800 ברחבי העולם: וירוס הקורונה חצה את מספר הנדבקים ב-SARS

יותר מ-130 חולים אובחנו בנגיף מחוץ לסין, בהם שני מקרים ראשונים בבריטניה ואחד בשבדיה. חברות תעופה נוספות הודיעו על ביטול טיסותיהן מחשש להידבקות בווירוס ועוד מדינות פועלות להשבת אזרחיהן השוהים במדינה. במוקד ההתפרצות מודים: "היינו צריכים לפעול מוקדם יותר"

צילום: משרד הבריאות

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה עלה היום (שישי) ל-9,800 בני אדם, מספר גדול יותר מזה שנרשם במהלך התפרצות ה-SARS בין השנים 2002-2003. 213 סינים מתו עד כה בעקבות הנגיף, ומעל ל-130 חולים אובחנו ב-24 מדינות, בהם 19 בתאילנד, 17 ביפן, שישה בארצות הברית, שבעה בגרמניה, שניים בבריטניה, שניים ברוסיה ומקרה ראשון בשבדיה.

בגרמניה הודיעו שירותי הבריאות כי שני בני אדם נוספים נמצאו כחולים בוירוס. על פי ההודעה החולים הינם בן ואב מבוואריה, שם נבדקו בעבר חמישה אנשים עם חשד לקורונה. "כיום יש בסך הכל שבעה מקרים מוכרים של נגיף קורונה", נמסר בהודעה.

סוכנות הבריאות הציבורית בשבדיה מסרה כי אישה שבבדיקות נמצא אצלה וירוס הקורונה מוחזקת בבידוד בבית חולים בדרום המדינה. "מדובר באישה שביקרה באזור ווהאן שבסין וחוותה תסמיני שיעול לאחר שחזרה", נמסר בהודעה. "היא לא חולה קשה".

חשש מווירוס הקורונה בדרום קוריאה, 29 בינואר 2020. AP
חשש עולמי. חיטוי בקוריאה הדרומית/AP

בשל חשש מהתפרצות הווירוס, 62 מדינות יישמו הגבלות על כניסת אזרחים סינים לשטחיהן, בהן ישראל. מדינות וחברות תעופה נוספות הודיעו היום על ביטול טיסותיהן אל ומסין עד הודעה חדשה. איראן עצרה את הטיסות, וכך גם חברת "דלתה" האמריקנית ו"וייטנאם איירליינס". בנוסף לכך, ממשלות ברחבי העולם פועלות להשבת אזרחים ודיפלומטים השוהים ברחבי סין.

בעוד ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בעקבות התפרצות הנגיף, במוקד ההתפשטות שבעיר ווהאן בסין אמרו היום כי עליהם היה לפעול מוקדם יותר כדי למגר את הווירוס. יו"ר המפלגה הקומוניסטית בעיר, מה גאוקיאנג, הסביר כי ההשפעה של הנגיף של סין והעולם כולו הייתה יכולה להיות חלשה יותר, אם האמצעים נגד הידבקות היו מיושמים קודם לכן.

ראש העיר זאו שיאנוונג הדגיש כי משימת מניעת התפשטות וירוס הקורונה בווהאן נותרה "חמורה ומורכבת". סגן ראש העיר שו הונגלן הוסיף כי עדיין קיים מחסור במסכות ומשאבים רפואיים נוספים.

עוד בוואלה!

ישראלים בסין בצל וירוס הקורונה: "העסקים סגורים, אנשים יושבים בבית"

לכתבה המלאה
אבחון וירוס קורונה בנוסעים מסין בשדה תעופה בקניה, 29 בינואר 2020. AP
בדיקות נכנסים מסין בשדה תעופה בקניה/AP

מוקדם יותר היום, ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לסין בעקבות התפשטות הנגיף. בבייג'ינג זעמו על ההחלטה שהתקבלה בעת חיזוק קשרי הסחר בין שתי המדינות. לאחר שארגון הבריאות העולמי המליץ שלא לפרסם אזהרות דומות. משרד הבריאות הסיני מסר כי "ארגון הבריאות העולמי דחק במדינות להימנע מהגבלות מסע, אבל זמן קצר לאחר מכן ארצות הברית פעלה ההיפך. זה באמת מרושע".

אזהרת מסע גם לישראלים

בישראל, משרד החוץ פרסם היום אזהרת מסע, לפיה יש להימנע מלנסוע לסין בעת הזו, מחשש להידבקות בווירוס הקורונה. "בדיון שהתקיים היום בין מטה משרד החוץ בירושלים לבין הנציגויות בסין הוחלט כי תעודכן אזהרת המסע לסין לפיה משרד החוץ ממליץ לאזרחים שלא לנסוע בעת הזו לסין וכי אזרחי ישראל הנמצאים בסין ישקלו האם לעזוב את המדינה בהקדם".

במשרד הבהירו כי "על אף ביטול הטיסות הישירות בין סין לישראל, עדיין קיימת אפשרות לעזוב את סין דרך אירופה או יעדים מסוימים באסיה ולהגיע לארץ". עוד הוסיף המשרד כי נציגויות ישראל בסין ממשיכות לפעול כרגיל, ולטפל בישראלים המעטים הנמצאים במדינה.

אזרחים עם מסיכות פנים בטייוואן בשל החשש מהתרפצות וירוס הקורונה. 31 בינואר 2020.. AP
אזרחים חובשים מסכות בהונג קונג, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully