וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ישראלי: חוקרת הכנרת ד"ר תמר זהרי זכתה בפרס בינלאומי

31.1.2020 / 17:24

לראשונה מאז החל ארגון הבינלאומי ללימנולוגיה להעניק מדליה לפני 73 שנים, היא תוענק לחוקרת ישראלית מהמכון לחקר ימים ואגמים. מנכ"ל המכון בירך: "זו גאווה גדולה שישראל, עם האגם האחד והיחיד שלה, זוכה לכבוד". ד"ר זהרי: "חולקת את ההישג עם כל המדעניות הצעירות"

צילום: מקורות

ד"ר תמר זהרי, חוקרת מהמכון לחקר ימים ואגמים לישראל (חיא"ל), זכתה במדליה היוקרתית Naumann-Thienemann של הארגון הבינלאומי ללימנולוגיה (מדעי האגמים) - SIL. זו היא הפעם הראשונה שהפרס, המוענק אחת לשנה מאז 1930, מוענק למדען ישראלי. זה גם הישג יוצא דופן לאישה חוקרת בתחום, מכלל 73 הזוכים מאז החלו להעניק את הפרס רק שלוש נשים קדמו לד"ר זהרי. בהחלטת ועדת הפרס צוין בין היתר כי הייתה מודל לחיקוי עבור נשים צעירות המעוניינות להתמיד בקריירה מדעית.

"זו גאווה גדולה שישראל, עם האגם האחד והיחיד שלה, זוכה לכבוד בינלאומי בחקר אגמים", אמר פרופ' ברק חרות, מנכ"ל המכון לחקר ימים ואגמים לישראל. האגודה הלימנולוגית הבינלאומית, שהחליטה על הענקת הפרס, נוסדה לפני כמעט מאה שנים וכוללת אלפי נציגים של ביותר מ-84 מדינות. המדליה מייצגת את הרמה הגבוהה ביותר של כבוד שהארגון מעניק לחוקרים הטובים ביותר בעולם בתחום זה.

ד״ר תמר זהרי, חוקרת מהמכון לחקר ימים ואגמים לישראל , שזכתה במדליה היוקרתית Naumann-Thienemann של הארגון הבינלאומי ללימנולוגיה. אתר רשמי
"אם הצלחתי להגיע להישג כזה, גם את יכולה לעשות את זה". ד"ר זהרי/אתר רשמי

ד"ר תמר זהרי, חוקרת בכירה במעבדה לחקר הכנרת של המכון לחקר ימים ואגמים לישראל, חוקרת את הכנרת מאז 1989, והייתה מנהלת המעבדה בשנים 2007-2015. לאורך כל דרכה המדעית חתרה לקידום נשים במדע.

זהרי סיפרה כי הופתעה משום שכלל לא ידעה כי הייתה מועמדת לקבלת הפרס. "מתוך 73 מקבלי מדליות מאז 1930, אהיה הישראלית הראשונה שקיבלה את הפרס הזה בזכות האגם האהוב עליי, אגם הכנרת, שסיפק אינסוף הזדמנויות לעבודה מדעית מרגשת, ולמעבדה לחקר הכנרת בחיא"ל בה אני עובדת במחקר בשלושת העשורים האחרונים".

"אהיה גם האישה הרביעית שקיבלה אי פעם את הפרס הזה. אני באמת רוצה לחלוק את ההישג הזה עם כל המדעניות הצעירות: אם הצלחתי להגיע להישג כזה, גם את יכולה לעשות את זה", אמרה ד"ר זהרי. "אני לא גאונה ולא סופרוומן. רציתי תמיד לעשות את הטוב ביותר שיכולתי, הייתי מסורה לעבודה והשקעתי הרבה זמן ועבודה קשה וזה יכול להנחות נשים נוספות בדרך להישגים דומים".

עוד בוואלה!

לא רק בזכות הגשמים: "הסוד הגלוי" שמסייע לעליית מפלס הכנרת

לכתבה המלאה
מרשות הכינרת נמסר כי בשעות הצהריים ירד ברד כבד, בחופים המזרחיים של הכינרת, למשך מספר דקות ולאחריו זרחה השמש, 9 בדצמבר 2019. אלירם אסרף- רשות הכנרת, אתר רשמי
"אני לא גאונה ולא סופרוומן". אגם הכנרת אותו חקרה ד"ר זהרי/אתר רשמי, אלירם אסרף- רשות הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully