וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה קשה ביישובים": בפתחת ניצנה הקימו מטה מאבק נגד עסקת המאה

30.1.2020 / 17:04

חברי האזור שנכלל בתכנית השלום של טראמפ, בתור שטח חלופי שיוצע לפלסטינים במקום חלק מהשטח בגדה המערבית, מתנגדים, ואף הקימו מטה כדי להיאבק בכך. "האזור לא נתון למשא ומתן ואינו ניתן למכירה", הבהירו. "אנו מצפים שהממשלה תביא לחיזוק פתחת ניצנה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חברי פתחת ניצנה החליטו להקים מטה מאבק נגד עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. חברי המטה הוציאו מכתב שהגיע היום (חמישי) לידי וואלה! NEWS ובו הזהירו מפני "פגיעה קשה ביישובים", והוסיפו כי האזור אינו נתון כלל למשא ומתן. "ביחד עם המועצה הופתענו לגלות אמש כי ב'תכנית המאה' של נשיא ארצות הברית יש כוונה למסור שטחים באזור פתחת ניצנה. אנו רואים בכוונה זו פגיעה קשה ביישובי הפתחה ובכוונתנו להיאבק, ולשם כך הקמנו מטה מאבק הכולל נציגים מחמשת הישובים של הפתחה".

בנוסף לכך, טוענים חברי המטה כי אזור פתחת ניצנה נמצא בלב ליבו של קונצנזוס בחברה הישראלית ובמרכזו של האתוס הציוני. "הוא איננו נתון למשא ומתן ואינו ניתן למכירה", הוסיפו חברי המטה. "בימים הקרובים ייתכן ונדרש לקחת חלק במאבק על הבית ועל עצם ערעור האחיזה שלנו בחבל ארץ זה".

הקמת מטה המאבק מצטרף לישיבת החירום שהתקיימה אתמול בהנהגת יישובי פתחת ניצנה שבמועצה האזורית רמת הנגב. חברי ההנהגה היישובית דרשו מראש הממשלה להיפגש עמם, "על מנת להציג את התוכנית המלאה ושלא נשמעה עליה בתקשורת". לדברי ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, "אנו מצפים שממשלת ישראל תביא את חיזוק פתחת ניצנה לשולחן הממשלה בהקדם. חיזוק פתחת ניצנה זו משימה לאומית".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
טראמפ ונתניהו בהכרזה על עסקת המאה בבית הלבן/רויטרס

ראש המועצה הוסיף כי "הדרישה של הנהגת המועצה היא שמשרד ראש הממשלה יזמן אותנו לפגישה שבה נבין את המשמעויות, ובעיקר נוודא שאנחנו ממשיכים לחזק את פתחת ניצנה, שהיא החזית הציונית האחרונה של מדינת ישראל". דורון אף רמז על פעולות עתידיות בהמשך, ואמר כי "אנחנו שומרים את כל האפשרויות פתוחות בפנינו".

במסגרת עסקת המאה, הוצע כי 30% מהגדה המערבית, השטח שבו קיימות התנחלויות ישראליות כיום, יסופח לישראל, וכפיצוי יוצעו לפלסטינים שתי מובלעות בשטח פתחת ניצנה, הסמוכה לרצועת עזה, שיוקצו לאזור תעשייה ולאזור מגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully