וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בים המלח: 10 שנות מאסר לנהג שהרג את שמונת בני משפחת עטר

29.1.2020 / 17:30

לורן אנקרי הורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגה בקלות דעת ועקיפה בדרך לא פנויה שהובילה אל התאונה בכביש 90, בה נהרגו יריב ושושי עטר וששת ילדיהם. "משפחה שלמה נמחקה מעל האדמה"

עריכה: שאול אדם

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) עשר שנות מאסר על לורן אנקרי, נהג הרכב שגרם למותם של שמונת בני משפחת עטר בכביש 90 באוקטובר לפני כשנה, והורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגה בקלות דעת ועקיפה בדרך לא פנויה. עוד נגזרו עליו פציויים בגובה 150 אלף שקלים.

השופט דניאל בן טולילה קבע בהחלטתו כי הנאשם פגע פגיעה קשה בערך החיים ובתא המשפחתי. "משפחת אחת נמחתה כשיצאה לטייל, משפחה שלמה נמחקה מעל האדמה. מדובר במוות קשה ואכזרי", אמר.

נציגי הפרקליטות ביקשו בדיון הטיעונים לעונש לגזור על אנקרי 13 שנה לאחר שהתחשבו גם בפגיעה בנאשם ובמשפחתו. לדבריהם, "שיקללנו גם את הפגיעה בנאשם. אין מקום להקלה נוספת מהמספר הזה. אין לרדת מ-13 שנה". בנוסף, ביקשה הפרקליטות להטיל עליו מאסר על תנאי ממושך, שלילת רשיון הנהיגה לצמיתות ופיצוי למשפחת המנוחים. מנגד, קרוביהם של הרוגי התאונה קראו לבית המשפט להטיל עליו את העונש המחמיר ביותר.

משפחת עטר שנהרגה בתאונה בדרום. באדיבות המשפחה
בני משפחת עטר שנהרגו בתאונה/באדיבות המשפחה

מחקירת התאונה עלה כי אנקרי בן ה-52 נהג ברכבו על כביש 90 סמוך לים המלח. זמן קצר לאחר מכן הגיע מהנתיב הנגדי ג'יפ בו נהג יריב עטר, כשברכב יושבים שבעת בני משפחתו. בשלב מסוים של הנסיעה החליט אנקרי לעקוף את הרכב שנסע לפניו במהירות גבוהה. הוא ביצע עקיפה מסוכנת למרות שהנתיב הנגדי היה חסום בג'יפ של משפחת עטר. הרכבים התנגשו והמכונית המשפחתית החלה לבעור. בכתב האישום המתוקן נכתב כי בגופו של הנהג נמצא קנאביס, בו השתמש ערב לפני התאונה. זאת בעוד שבכתב האישום המקורי נטען כי אנקרי היה שיכור ונהג תחת השפעת סם.

בתאונה נהרגו האב יריב והאם שושי וששת ילדיהם, תושבי היישוב פסגות: יעקב ישראל בן 12, עטרת בת 11, איילה בת תשע, מוריה בת שבע, ידיד בן חמש ואביגיל בת שלוש.

עוד בוואלה!

349 הרוגים, הולך רגל נהרג בכל 4 ימים: סיכום שנה עגום בדרכים

לכתבה המלאה
תאונה סמוך לים המלח 30 באוקטובר 2018. דוברות זק?א, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה הקשה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות זק?א

בפרקליטות אמרו לאחר גזר הדין כי מדובר ב"אחת התאונות הקשות שידעה במדינה בעשור האחרון". עו"ד עמית גינת מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ציין בשלב הטיעונים לעונש כי "הנאשם גדע באחת את חייהם של שמונה אנשים, בני משפחת עטר והאחריות לגרימת התאונה רובצת כל כולה לפתחו של הנאשם, אשר באופן מודע, כאשר בגופו סם מסוכן, נטל סיכון לגרימת התוצאה הקטלנית, עת ביצע עקיפה בדרך שאינה פנויה".

בפרקליטות הוסיפו כי בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתם שלפיה הימצאותו של סם בגופו של הנאשם היא נסיבה לחומרה, וכן קבע כי "יש מקום לצבור את העונשים בגין כל המעשים אף שלא מדובר בצבירה מלאה". לדברי הפרקליטות, נקבע כי "תאונות אינן קורות, אלא נגרמות". בגזר הדין נכתב כי "מי אשר חוטא פעם אחר פעם בעבירות מהירות ועבירות תעבורה אחרות מסכנות חיים מגדיל את ההסתברות כי הסיכון בסופם של דברים יתממש, כפי שהתרחש במקרה שלפנינו".

(עדכון ראשון: 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully