וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבתא שאיבדה את בנה וששת נכדיה בתאונה בים המלח: "הנהג הרג גם אותי"

24.12.2019 / 14:54

אמו של יריב עטר, שנהרג יחד עם אשתו וששת ילדיהם בהתנגשות בכביש 90, עלתה לדוכן העדים בדיון הטיעונים לעונש של הנהג וסיפרה כיצד נהרסו חיי משפחתה. "חשוב לי לדעת מדוע הוא יצא לעקיפה וגרם למותם", אמרה. במסגרת הסדר דורשת הפרקליטות לגזור 13 שנות מאסר על לורן אנקרי

צילום: יניב זוהר, עריכה: עמית שמחה

יותר משנה לאחר התאונה הקשה בכביש 90 ליד ים המלח, בה נהרגו שמונת בני משפחת עטר, קרוביהם קראו היום (שלישי) לבית המשפט להטיל את העונש המחמיר ביותר על לורן אנקרי, שהורשע בהריגה בקלות דעת. במהלך דיון טיעונים לעונשו של הנהג עלתה לדוכן ציונה, אמו של יריב עטר, וסיפרה בדמעות כי "הנהג הזה הרג גם אותי. האדם הזה הרס לנו את המשפחה".

נציגי הפרקליטות אמרו כי יש לגזור על אנקרי בן 12-18 שנות מאסר, אך הגיעו להסדר של 13 שנה לאחר שהתחשבו גם בפגיעה בנאשם ובמשפחתו. לדבריהם, "שיקללנו גם את הפגיעה בנאשם. אין מקום להקלה נוספת מהמספר הזה. אין לרדת מ-13 שנה".

משפחת עטר שנהרגה בתאונה בדרום. באדיבות המשפחה
"הרס לנו את המשפחה". משפחת עטר/באדיבות המשפחה

עו"ד עמית גינת מפרקליטות מחוז דרום אמר כי "הנאשם גרם בנהיגתו קלת הדעת לאחת התאונות הקשות שידעה המדינה בעשור האחרון, וגדע באחת את חייהם של שמונה אנשים בני משפחת עטר, שהיו בשיא חייהם, וכל עתידם לפניהם". הוא הוסיף כי "האחריות לגרימת התאונה רובצת כל כולה לפתחו של הנאשם, שבאופן מודע, כאשר בגופו סם מסוכן, נטל סיכון לגרימת התוצאה הקטלנית, עת ביצע עקיפה בדרך שאינה פנויה". לדברי עו"ד גינת, "הנאשם נטל אחריות ועל סמך הודאתו הורשע בביצוע שמונה עבירות הריגה (בקלות דעת)". הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם עונש של 13 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ממושך, שלילת רשיון הנהיגה לצמיתות ופיצוי למשפחת המנוחים. עו"ד גינת הוסיף כי "כל הקלה בעונשו של הנאשם מעבר לעמדתה העונשית תפגע בצורה בלתי מוצדקת בחובה להטיל על הנאשם ענישה הולמת ובצורך להרתיע כדי להילחם בנגע תאונות הדרכים".

מחקירת התאונה עלה כי אנקרי בן ה-52 נהג ברכבו על כביש 90 סמוך לים המלח. זמן קצר לאחר מכן הגיע מהנתיב הנגדי ג'יפ בו נהג יריב עטר, כשברכב יושבים שבעת בני משפחתו. בשלב מסוים של הנסיעה החליט אנקרי לעקוף את הרכב שנסע לפניו במהירות גבוהה. הוא ביצע עקיפה מסוכנת למרות שהנתיב הנגדי היה חסום בג'יפ של משפחת עטר. הרכבים התנגשו והמכונית המשפחתית החלה לבעור.

בתאונה נהרגו האב יריב והאם שושי וששת ילדיהם, תושבי היישוב פסגות: יעקב ישראל בן 12, עטרת בת 11, איילה בת תשע, מוריה בת שבע, ידיד בן חמש ואביגיל בת שלוש.

עוד בוואלה!

ברקת על סער: "עושה טעות אסטרטגית - לא עושים דברים כאלה בליכוד"

לכתבה המלאה
תאונה סמוך לים המלח 30 באוקטובר 2018. דוברות זק?א, מערכת וואלה! NEWS
"איך הוא יוצא לעקיפה במקום כזה?". זירת התאונה, אוקטובר 2018/מערכת וואלה! NEWS, דוברות זק?א

"חשוב לי לדעת מדוע הוא יצא לעקיפה באופן בו סיכן את משפחתי וגרם למותם. הוא לקח חיים של משפחה שלמה", אמרה הסבתא. "הוא הביט פנימה אחרי התאונה ולא לקח אבן לשבור את השמשה. כשהראיתי לרעייתו את התמונות של הילדים שלי היא אמרה 'לכי לכי, יש לנו מספיק צרות'. אני לא מתפחאת שמשפחה כזו,נוהגים בכביש כאילו זה שלהם. אני לא יכולה להירדם בלילות. זו לא הייתה הריגה בקלות דעת, אלא במודעות דעת".

"מה שהבנתי שמטרתו של עורך הדין היה לשכנע את בית המשפט כי לא השתמש בסמים", הוסיפה ציונה. "אם לא השתמש בסמים זה רק מחמיר את העונש. איך הוא יוצא לעקיפה במקום כזה, כשהוא לא מכיר את הדרך?".

"אני נכנסת לבית ריק"

אחותו של יריב, אריאל, פנתה לאשתו של אנקרי: "אני קמה בבוקר כי יש לי ילדים ואני חייבת, אבל זה לא אומר שאני מתפקדת. מדי יום אנחנו בשיחות כאב. כשאני מגיעה ליישוב אני נכנסת לבית ריק. זה בית שהיה מלא חיים".

"את יודעת מה זה לעבור את הבת מצווה של האחיינית שלך כשהיא לא נמצאת?", שאלה. "לשמוע מחברות על שמחת החיים שלה שכבר לא קיימת. את השובבות של האחיינית הרביעית שלי שלא תטפס על עצים ולא תקטוף פירות. האחיין שלי שרק התחיל לפרוח ולדבר - הוא לא יוכל לעשות את זה. ילדה בת שלוש שהייתה כל הזמן ביד שלי - היד שלי ריקה. בעלי קם באמצע הלילה ואומר 'איך הוא רצח לנו אותם' בתי בת השש מדברת על מוות. שואלת אם היא לא תשחק איתם יותר? זה כל בוקר לאסוף את השברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully