וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באזור ים המלח: הנהג הורשע בהריגת 8 בני משפחת עטר

נהג הרכב שהתנגש בג'יפ בו נסעה משפחת עטר בכביש 90 באוקטובר האחרון הורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגה בקלות דעת ובעקיפה בדרך לא פנויה. בכתב האישום המתוקן נכתב כי הוא היה תחת השפעת קנאביס מהערב הקודם, ולא שיכור ותחת השפחת סם כפי שנכתב בכתב האישום המקורי

עריכה: ניב מעוז

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את לורן אנקרי, נהג הרכב שגרם למותם של שמונת בני משפחת עטר בכביש 90 באוקטובר האחרון, בהריגה בקלות דעת ועקיפה בדרך לא פנויה. מכתב האישום, שהוגש במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות, עולה כי אנקרי ביצע עקיפה שהובילה לתאונה הקטלנית באזור ים המלח.

כחלק מהסדר הטיעון, הפרקליטות תבקש לגזור על אנקרי בן ה-52 עד 13 שנות מאסר. כמו כן, הצדדים הגיעו להסכמה כי טרם הטיעונים לעונש יוגש תסקיר קורבן עבירה. סנגוריו של אנקרי יטענו כי הוא חופשי לעונש, כלומר לא יהיו מוגבלים לעונש מסוים כפי שביקשה הפרקליטות בטיוטת ההסדר.

בנוף לכך, בכתב האישום המתוקן נכתב כי בגופו של הנהג נמצא קנאביס, בו השתמש ערב לפני התאונה. בעוד שבכתב האישום המקורי הופיע כי אנקרי היה שיכור ונהג תחת השפעת סם.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
מסתמן: הנהג בתאונה הקטלנית בים המלח יואשם בהריגה ונהיגה בשכרות
קנאביס רפואי? המשטרה נגד טענות לורן אנקרי, הנהג הפוגע בדרום
לפני השחזור: הנהג מהתאונה הקטלנית בים המלח התמוטט ופונה לביה"ח

משפחת עטר שנהרגה בתאונה בדרום. באדיבות המשפחה
נהג תחת השפעת קנאביס ולקח משפחה שלמה. משפחת עטר שנהרגה בתאונה בדרום/באדיבות המשפחה

מחקירת התאונה עולה כי אנקרי נהג ברכבו על כביש 90 סמוך לים המלח. זמן קצר לאחר מכן הגיע מהנתיב הנגדי ג'יפ בו נהג יריב עטר כשברכב יושבים שבעת בני משפחתו. בשלב מסוים של הנסיעה, החליט אנקרי לעקוף את הרכב שנסע לפניו במהירות גבוהה. הוא ביצע עקיפה מסוכנת אף על פי שהנתיב הנגדי היה חסום בג'יפ של משפחת עטר. תוך זמן קצר הרכבים התנגשו ורכב המשפחה החל לבעור.

מההתנגשות ובעירת הרכב, נספו שמונת בני משפחת עטר מהיישוב פסגות: ההורים, יריב ושושי, וששת ילדיהם יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת התשע, מוריה בת השבע, ידיד בן החמש ואביגיל בת השלוש. ללורן 22 הרשעות תעבורה קודמות.

עוד באותו נושא

תחת השפעת סמים: אישום נגד הנהג שהרג 8 בני משפחה

לכתבה המלאה
תאונה סמוך לים המלח 30 באוקטובר 2018. דוברות זק?א, מערכת וואלה! NEWS
על פי ההסדר, הפרקליטות תטען ל-13 שנות מאסר. זירת התאונה בכביש 90 סמוך לים המלח/מערכת וואלה! NEWS, דוברות זק?א

מהפרקליטות נמסר בתגובה להסדר הטיעון עם אנקרי כי "בעקבות מספר ישיבות גישור שהתקיימו תוך כדי ניהול ההוכחות בבית המשפט המחוזי, הגיעה היום הפרקליטות להסדר טיעון, במסגרתו הודה הנאשם ונטל אחריות להריגת שמונת בני משפחת עטר. על פי עובדות כתב האישום, הנאשם גרם לתאונה והביא למותם של בני משפחת עטר עקב נהיגתו הפזיזה".

"הנאשם, אשר נהג ברכב כשבגופו סמים, הורשע בעבירה המקורית של הריגה ועקיפה בדרך שאינה פנויה, והפרקליטות תעתור בשלב הטיעונים לעונש להשית עליו עונש של 13 שנות מאסר בפועל, לצד ענישה נלווית", מסרה הפרקליטות. "מדובר בענישה משמעותית ההולמת את נסיבות העניין והפסיקה. הפרקליטות עמדה בקשר רציף לאורך כל הליך עם בני המשפחה, עידכנה אותם בדבר פרטי ההסדר והם נתנו את הסכמתם".

אכיפה מוגברת בכביש 90

על פי נתוני אגף התנועה, מתחילת השנה נרשמו יותר מ-13 אלף דוחות על כביש 90 בלבד. החל משנת 2017 נהרגו בו 33 בני אדם בתאונות דרכים.

בימים האחרונים פועלים שוטרי אגף התנועה באכיפת מוגברת נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות, בדגש על כביש 90, שבו נפרסים עשרות שוטרים מדי יום, וכן על הכבישים 25 ו-31. כחלק מפעילות זו נעשה שימוש באמצעי אכיפה טכנולוגים כמו מצלמות טקטיות, מצלמות סטילס, אכיפה מהשמיים באמצעות מסוק וניידות גלויות וסמויות. כתוצאה מכך, מאות דוחות נרשמו נגד נהגים שביצעו עקיפות מסוכנות בדרך לא פנויה ואף עקיפות על קו הפרדה רצוף. במשטרה ציינו כי "פעילות האכיפה תימשך כל העת במטרה להרתיע את הנהגים ולמנוע את התאונה הבאה ובכך נציל חיים".

(עדכון ראשון: 16:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully