וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס רפואי? המשטרה נגד טענות לורן אנקרי, הנהג הפוגע בדרום

5.11.2018 / 16:00

בית המשפט האריך את מעצרו של לורן אנקרי, החשוד בהריגת שמונת בני משפחת עטר בכביש 90 כשהוא תחת השפעת סמים. הוא טען כי יש לו אישור שימוש בקנאביס רפואי, אך המשטרה קבעה אחרת. אשתו של החשוד שחזרה: "הוא התקשר למשטרה וניסה להציל אותם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (שני) בשבעה הימים את מעצרו של הנהג החשוד בהריגת שמונת בני משפחת עטר בתאונת הדרכים בכביש 90. בפני הנהג, לורן אנקרי בן ה-52 מגבעון, עומדות עבירות של הריגה, הכשלת חקירה, עקיפה כשהדרך אינה פנויה ונהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים. הוא טען כי יש לו אישור לשימוש בקנאביס רפואי, אך המשטרה אמרה כי אין לו כל אישור כזה.

ההרוגים הם בני משפחת עטר מהיישוב פסגות - ההורים, יריב ושושי, וששת ילדיהם יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת התשע, מוריה בת השבע, ידיד בן החמש ואביגיל בת השלוש. במהלך התאונה, שהתרחשה לפני שבוע, התנגשו שתי המכוניות חזיתית סמוך לים המלח. הנוסעים נלכדו בין שרידי הרכב הבוערים, וצוותי כיבוי אש שהגיעו למקום החלו בניסיונות לחלצם, אולם הם מתו בזירה.

לקריאה נוספת:
"מנסים לעכל את הבשורה": משפחת עטר נמחקה בתאונה בדרום
"אין לי מה להסתיר": הנהג בתאונה הקטלנית בכביש 90 חשוד שצרך סמים
17 הרוגים בשבועיים: התקציב לכביש הדמים מתעכב - והקטל נמשך

משפחת עטר שנהרגה בתאונה בדרום. באדיבות המשפחה
"משפחה שלמה נכחדה". יריב, שושי וששת ילדיהם/באדיבות המשפחה

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של אנקרי בשמונה ימים, ובדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי החשוד משבש את החקירה. השופט רון סולקין ציין בדיון כי "כתוצאה מהתאונה נכחדה משפחה שלמה מעל פני האדמה".

"מאז הארכת המעצר האחרונה חלו התפתחויות משמעותיות בחקירה המחזקות את החשדות במידה ניכרת, אם בנוגע לנהיגה תחת השפעת חומרים משני תודעה ואם בנוגע לעבירות תעבורה חמורות שנעברו ואשר גרמו לתאונה", הסביר השופט. "החקירה מורכבת ומסועפת אך היחידה החוקרת פועלת במרץ רב ועלה בידיה להשלים פעולות רבות עד כה".

עוד אמר השופט סולקין בדיון בהארכת המעצר כי "הגיעה העת להיערכות כללית מחודשת למניעת תאונות שתיקח בחשבון גם גורמים שאינם בגדר הגורם האנושי. ראוי היה כי יוקם במדינת ישראל גוף בלתי תלוי לחקר תאונות דרכים, שיערוך חקירות שמטרתן איננה העמדה לדין של חשודים ושהממצאים שייאספו בהם לא יוכלו לשמש למטרה זו".

עוד באותו נושא

לפני השחזור: הנהג מהתאונה הקטלנית בים המלח התמוטט ופונה לביה"ח

לכתבה המלאה
תאונה סמוך לים המלח 30 באוקטובר 2018. דוברות זק?א, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעים נלכדו בין שרידי הרכב הבוערים. זירת התאונה, לפני שבוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות זק?א

עם זאת, לדבריו, "הדבר אינו גורע מאחריות הגורם האנושי. ובמקרה דנן קיימות ראיות משמעותיות לביסוס החשד כי התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות חמורה ואף קשה עד כדי קלות דעת או אדישות לתוצאה החמורה מצדו של החשוד".

מתליד, אשתו של לורן אנקרי נהג הרכב החשוד, אמרה היום כי כולם מרוסקים וכואבים מאז התאונה. "אני זוכרת את ההתנגשות", שחזרה אנקרי. "היא הייתה מאוד חזקה, ואני זוכרת שבעלי דבר ראשון התקשר למשטרה, יצא מהאוטו וניסה להציל אותם. הוא ניסה לשבור את החלון, אני לא יצאתי בכוחות עצמי. זה אסון לכולם, משתתפת בצערם".

(עדכון ראשון: 10:35)

בית אמו של יריב עטר ז"ל בנתניה.. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
אבל בפסגות/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully