וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת על סער: "עושה טעות אסטרטגית - לא עושים דברים כאלה בליכוד"

ח"כ ניר ברקת טען בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי התמודדותו של סער הגיעה "בעיתוי לא נכון שהחליש את יכולת הליכוד להקים ממשלה". על הצעתו למנות את רה"מ לנשיא אמר כי "אף אחד לא קונה את הסיפור הזה". הוא בטוח בניצחונו ביום שאחרי נתניהו: "לליכודניקים יש אינטואיציה"

צילוס סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ירדנה עבודי-פוקס

יומיים לפריימריז לליכוד, ח"כ ניר ברקת תקף היום (שלישי) את ח"כ גדעון סער ואמר בריאיון לוואלה! NEWS כי "זה לא זמן לקרוא תיגר על מנהיג". לדבריו, התמודדות סער היא טעות אסטרטגית שתפגע במחנה הלאומי. "העיתוי לא נכון. אף מפלגה לא עושה פריימריז, כולם נערכים ומצופפים שורות, גם בליכוד וגם במחנה הלאומי".

ברקת אמר כי קריאתו של סער הייתה בתוך 21 הימים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד היה יכול להקים ממשלה. "זו טעות אסטרטגית לתפיסת עולמי, לא עושים דברים כאלה בכלל, ובוודאי ובוודאי לא בליכוד", טען. "זה החליש את היכולת של הליכוד להרכיב ממשלה וזה לא באינטרס לא של ליכוד ולא של המחנה הלאומי".

ראיון עם ניר ברקת באולפן וואלה!NEWS 
24 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"כולם מבינים שצריך לתמוך בנתניהו - הוא נכס לאומי". ברקת באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"מה יעשה סער יום אחרי שיפסיד? איך הוא יעמוד לימינו של רה"מ ויגיד שעכשיו זה בסדר?"

למרות המסורת הדמוקרטית הנהוגה בליכוד, במסגרתה התנהלו קרבות והוקמו מחנות בין אישים כאריאל שרון, דוד לוי, יצחק שמיר ואחרים, קולות מתוך הליכוד האשימו את סער בחתרנות ובבגידה. אולם, לדברי ברקת, הבעיה אינה בעצם ההתמודדות, אלא בעיתוי. "שים לב איך אף אחד אחר לא הלך. למה? כי כולם מבינים שצריך לצופף שורות ושהדבר הכי נכון הוא לתמוך בנתניהו כי הוא נכס לאומי ונכס של הליכוד".

לטענתו, "להגיד שנתניהו לא מסוגל להרכיב ממשלה רק יחליש אותו. מה יעשה סער יום אחרי שיפסיד? איך הוא יעמוד לימינו של ראש הממשלה ויגיד שעכשיו זה בסדר? זה מחליש את הסיכוי של המחנה הלאומי. אמנם נתמודד וננצח, אבל לא עושים דברים כאלה. פוליטית זה לא מתקבל על הדעת".

עוד בוואלה!

נתניהו על הצעת סער למנותו לנשיא: "ספין שמעיד על התיישרות עם השמאל"

לכתבה המלאה

"סומך עליו שימנה אותי לשר בעיתוי הנכון"

בכל הקשור לפריימריז, ברקת אופטימי אך זהיר. "חשוב מאוד שהליכודניקים יראו תמיכה גורפת וחזקה בנתניהו. במקסימום האחוזים. אני חושב שכל אחד בבית צריך לדעת שככל שהפער (בין נתניהו וסער) יהיה יותר גדול, הציבור הכללי יבין כמה הליכודניקים מאוחדים, וכך נצא בתנופה גדולה לבחירות ב-2 במרץ".

בתגובה לסוגיית חלוקת התיקים בממשלת המעבר, אמר ברקת כי הוא סומך על שיקול דעתו של נתניהו. "בוודאי שאני רוצה, אבל אני סומך על שיקול דעתו של ראש הממשלה בניהול המדינה ובניהול הביטחון", הדגיש. "זה על השולחן אבל אני סומך עליו שייתן לי בעיתוי הנכון את התפקידים הרלוונטיים".

ח"כ גדעון סער בכנס פריימריז בחדרה ב-23 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"יהיה לו קשה בהמשך". סער/שלומי גבאי

בכנס פריימריז שנערך אמש בנתניה אמר סער כי אם ייבחר לראשות הממשלה, הוא יריץ את נתניהו כמועמד לנשיאות. "ואם אני אהיה נשיא ארצות הברית אני אעשה שלום", אמר ברקת. "מה זה רלוונטי? הוא (סער) הרי יפסיד. אף אחד לא קונה את הסיפור הזה, זה לא רציני".

בהתייחס למצב הזירה הליכודית שתהפוך לצפופה ביום שאחרי נתניהו, ברקת אמר כי הוא לא חושש שסער יפתח עליו פער בהתמודדות לראשות המפלגה. "אני יודע לנצח את סער. אני מביא לשולחן דברים טובים שישראל זקוקה להם. לליכודניקים יש להם אינטואיציה והם רוצים לראות מי יכול להוביל ומי הכי מתאים לאתגרים של מדינת ישראל".

לטענתו, סער הוא איש נפלא שעשה טעות. "יהיה לו קשה מאוד בהמשך, חד משמעית. כשאני נבחרתי לראש עיריית ירושלים עשיתי קואליציה מקיר לקיר, שמתי הכול בצד והסתכלתי מה טוב לירושלים, זה מה שנעשה במעלה הדרך בבוא העת".

ראיון עם ניר ברקת באולפן וואלה!NEWS 24 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"אני יודע לנצח את סער". ברקת באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

נוכחות דלה למדי נרשמה אתמול באירוע פריימריז שערך ראש הממשלה בירושלים. הדבר עורר תמיהה נוכח היעדרותו המופגנת של ברקת, כמו גם בשל העובדה כי סניף הליכוד בעיר נחשב לאחד מהגדולים בארץ. "אני מסתובב בהרבה כנסים, לצערי הרב זה כנס פחות מוצלח מאחרים", הודה ברקת. "לא הייתי מעורב בהכנה שלו, זה הסניף המקומי. נפגשתי הבוקר עם מנהל סניף כדי לראות איך אפשר לעזור". לשאלה האם נתניהו נזף בו על היעדרותו, אמר ברקת: "ממש לא. אני בחרתי באותו ערב להיות אבא. לצערי זה נפל על משחק של בית"ר".

עם זאת, הבהיר, "למען הסר ספק, התייצבתי אצל נתניהו ואמרנו שנעזור לסניף בירושלים ונאחד כוחות. לא נדרשנו לעזור קודם. זה לא סיבה לדאגה, הבנו שזה היה כנס פחות מוצלח, כולנו נעזור לסניף ובוודאי ובוודאי לנתניהו. אין לי ספק שבירושלים נתניהו יקבל תוצאה מאוד טובה".

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully