וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד

בית הדין של המפלגה הפך את החלטתו הקודמת, שחייבה את המפלגה לערוך בחירות מקדימות לרשימה. זאת, לאחר שיו"ר מרכז הליכוד כץ דרש דיון בהרכב מורחב, שבמהלכו הציג את הקשיים הלוגיסטיים והעלויות הכלכליות הכרוכים בהליך. סער: "אם אבחר - אפעל למינוי נתניהו לנשיא המדינה"

עריכה: טל רזניק

הבחירות הפנימיות בליכוד - עדכונים אחרונים:

  • בית הדין של הליכוד קבע פה אחד: לא יתקיימו פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת
  • יו"ר מרכז הליכוד כץ הציג את הקשיים שבהיערכות לקיום פריימריז, נתניהו הצטרף לעמדתו
  • בהחלטה נוספת, נדחתה עתירתו של סער נגד פריסת קלפיות ואתרי ההצבעה
  • סער בכנס תמיכה: "אם אבחר - אפעל לבחירת נתניהו לתפקיד נשיא המדינה"

בית הדין של הליכוד קבע היום (שני) כי לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבאה, ובכך הפך את החלטתו הקודמת שחייבה את המפלגה לערוך בחירות מקדימות לרשימה. בשבוע שעבר, בית הדין קבע כי החלטת מרכז הליכוד מתחילת החודש על הקפאת הרשימה מנוגדת לחוקת הליכוד והורה לקיים פריימריז, אך יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ דרש דיון בהרכב מורחב כדי להפוך את ההחלטה, ובית הדין קיבל את העתירה והפך את ההחלטה.

במהלך הדיון, כץ הציג את הקשיים הלוגיסטיים שבהיערכות לקיום פריימריז לרשימה עד מועד סגירת הרשימות באמצע ינואר, וכן את העלויות הכלכליות הכבדות שמוערכות בכ-20 אלף שקלים מקופת המדינה והמפלגה. לעמדת כץ הצטרף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיוצג בדיון על ידי היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי, וגם ארבעה ח"כים מהליכוד - קרן ברק, אופיר כץ, שלמה קרעי וקטי שטרית, שיוצגו על ידי עורך דין גיא בוסי. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי תשעה דיינים בהרכב בראשות עו"ד מיכאל קליינר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומיקי זוהר במהלך כנס החירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
אין פריימריז. נתניהו עם חברי הכנסת של הליכוד/ראובן קסטרו

בתחילת החודש התקבלה החלטה של מרכז הליכוד על ביטול הפריימריז לרשימה, ארבעה ימים לפני פיזור הכנסת ה-22. ראש הממשלה הוא שהוביל את המהלך, שנועד להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות שחששו לאבד את מקומם ברשימה בבחירות נוספות ולסכל אפשרות למרד פנימי.

עם זאת, ביטול הפריימריז עורר תסיסה בקרב מועמדים ופעילים שדרשו לקבל הזדמנות להיבחר לכנסת ולהתמודד על מקום ברשימה כנדרש בחוקת המפלגה ועתרו נגד החלטת המרכז. בשבוע שעבר בית הדין קיבל את העתירה והורה לקיים פריימריז, אך חיים כץ וח"כים נוספים דרשו דיון בהרכב מורחב שהפך בסופו של דבר את ההחלטה.

עוד בוואלה!

נתניהו יתפטר בסוף השבוע מתפקידו כשר הבריאות, ליצמן ימונה במקומו

לכתבה המלאה
ח"כ גדעון סער בכנס פריימריז בחדרה ב-23 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"אם אבחר, אפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה". סער/שלומי גבאי

בהחלטה נוספת הנוגעת לפריימריז לראשות המפלגה שיתקיימו ביום חמישי, בית הדין של הליכוד החליט לדחות את העתירה שהגיש ח"כ גדעון סער נגד פריסת הקלפיות ואתרי ההצבעה. סער עתר נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, לפיה המתפקדים יוכלו להצביע רק בסניפים אליהם הם משויכים, ולא בכל הארץ כפי שהיה בעבר. עם זאת, בית הדין דחה את העתירה וקבע כי המתפקדים יוכלו להצביע רק בסניפים שלהם. ההחלטה צפויה לפגוע בעיקר במפקדים המאורגנים, שנהגו בעבר להצביע בקלפי אחת ליד מקום עבודתם, כמו מתפקדי התעשייה האווירית אותם מוביל ח"כ חיים כץ.

במקביל, ועדת הבחירות הודיעה היום כי תאריך את שעות ההצבעה ביום חמישי, מהשעה 09:00 עד השעה 23:00. בסביבת נתניהו חוששים כי מזג האוויר הסוער שצפוי ביום חמישי יוריד את אחוזי ההצבעה, ולכן פעלו להארכת שעות פתיחת הקלפיות.

דברי סער בכנס התומכים בנתניה:

אתר רשמי

היום, סער אמר כי אם ייבחר לראשות המפלגה, הוא יפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה. בכנס תומכים בנתניה, שבו השתתפו כ-150 איש בהם חברי הכנסת יואב קיש ושרן השכל, סער אמר כי "אם לא נחולל שינוי ביום חמישי העם יחולל שינוי בבחירות. אם אבחר, אפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה כדי שימשיך לתרום למדינה".

סער הוסיף כי "יש לחצים מסוגים שונים. החברים יודעים שצריך להצביע לי, אבל יש מישהו שמלחיץ אותם". ח"כ קיש, שדיבר גם הוא בכנס, אמר: "אל תפחדו מהלחצים שמופעלים עליכם,יום הפריימריז יהיה סוער".

בהמשך, הגיע סער לאירוע במטה שלו בחדרה, בהשתתפות מאה פעילים. כמו כן, הגיעו ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן, כמה חברי מועצה וראש מועצת אליכין עזורי שרוני. בדבריו הוא חזר על הצעתו, ואמר כי "לנתניהו יש כישורים בינלאומיים הוא בהחלט יכול לתרום כנשיא המדינה. אני בהחלט מאמין בזה". סער אמר כי גם כראש הממשלה בכוונתו להחזיק בתיק החינוך. לדבריו, "זה החוזק הלאומי שלנו".

הרב מאזוז תומך בנתניהו

בתוך כך, הרב מאיר מאזוז, ממנהיגיו הבכירים של הזרם הספרדי במגזר החרדי, הודיע הערב על תמיכה בנתניהו בפריימריז שיתקיימו בליכוד. התמיכה של הרב נחשבת משמעותית, היות ויותר מ-2,000 תלמידים ובוגרים שלהם זכות הצבעה בבחירות הקרובות.

במוצאי שבת הגיע נתניהו לביקור במעונו של הרב מאזוז בבני ברק, שוחח עמו ארוכות וביקש ממנו את תמיכתו. יממה לאחר מכן, ביקר ח"כ סער בבית הרב, וביקש אף הוא את תמיכתו. הרב הודיע הערב לאנשיו כי יתמוך בנתניהו, ומכתב מטעמו צפוי להתפרסם ביממה הקרובה. מקורב לרב אמר כי "במכתב יהיו גם תשבחות לסער אבל על ההצבעה הרב יכריז שצריך לתמוך בנתניהו". את ההודעה על תמיכת הרב מסר השר לשעבר אלי ישי ללשכת ראש הממשלה ומדובר אף בהישג עבור ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, שכן חלק גדול מהמצביעים המזוהים עם הרב מאזוז הם קבוצה שכינס תחתיו.

(עדכון ראשון: 21:25)

בנימין נתניהו אצל הרב מאיר מאזוז עם ח"כ שלמה קרעי ב-21 לדצמבר 2019. אתר רשמי
נתניהו וח"כ קרעי אצל הרב מאזוז, מוצאי שבת/אתר רשמי
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בכנס תמיכה בהרצליה 23 בצדמבר 2019. אתר רשמי
כנס תמיכה בנתניהו בהרצליה, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully