וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם סירבה לאיחוד עם הבית היהודי; בסביבת פרץ: "הם פנו ואנו סירבנו"

23.12.2019 / 18:11

בבית היהודי פנו למפלגת נעם וביקשו שתבחן ריצה משותפת בבחירות, אך היא סירבה בטענה: "אנחנו לא שותפים במשחק הורדת ידיים עם סמוטריץ'". גורמים במפלגתו של פרץ ביקרו את המהלך ותהו מדוע שנעם תחבור אליהם אם פרץ עצמו, מקורב למייסד נעם הרב טאו, כבר עומד בראש מפלגתם

עריכה: עמית שמחה

בכיר בסביבת יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, פנה ביום שישי האחרון באמצעות גורם נוסף למפלגת נעם, וביקש לקיים פגישה כדי לבחון ריצה משותפת בבחירות. בנעם סירבו משום שלדבריהם הם "לא שותפים במשחק הורדת ידיים עם סמוטריץ'". בסביבת פרץ טענו בתגובה: "הם פנו ואנחנו סירבנו". גורמים במפלגתו של פרץ מתחו עליו ביקורת בעקבות כך, ותהו מדוע שנעם תחבור אליהם אם יו"ר מפלגתם, רפי פרץ, המקורב למייסד נעם הרב צבי ישראל טאו, כבר עומד בראשם.

מפלגת נעם ("עם נורמלי בארצנו") היא רשימה בהנהגתו הרוחנית של הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור וממנהיגי הזרם החרד"לי בציונות הדתית. היא הגישה עצמה להתמודדות בכנסת ה-22, אך הודיעה על פרישתה ימים ספורים קודם הבחירות. קמפיין המפלגה התמקד בטענה שהמרחב הציבורי, כולל משרד החינוך וצה"ל, עבר השתלטות של ארגוני זכויות להט"ב והיהדות הרפורמית וברצונה להיאבק בכך. המפלגה הביע תמיכתה בחיזוק השבת במרחב הציבורי, בחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית ובהשארת תחום הגיור בסמכותה.

ישיבת סיעת הבית היהודי, כנסת ירושלים 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
לדבריו נעם פנתה אליהם אך סורבה. יו"ר הבית היהודי פרץ/ראובן קסטרו

ביום שישי האחרון סיכמו פרץ ויו"ר עוצמה היהודית, איתמר בן-גביר, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות במתכונת בחירות אפריל 2019. "הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט. הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין - לא אחידות אלא אחדות".

ההסכם נחתם בצל מתיחות בין פרץ ליו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ', לאחר שהאחרון ניסה לקדם פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה בבחירות, בניגוד לעמדת פרץ. יו"ר הבית היהודי ראה בכך ניסיון להדיח אותו מתפקידו ולכן פעל להוביל לאיחוד עם עוצמה יהודית.

עוד בוואלה!

הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות

לכתבה המלאה
הרב ישראל צבי טאו והרב יגאל לוינשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
הרב טאו, ממקימי מפלגת נעם, והרב יגאל לוינשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully