וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות

20.12.2019 / 12:56

בהודעה משותפת של פרץ ובן גביר הודיעו השניים על איחוד הסיעות בבחירות הקרובות. במסגרת הסיכום יקבלו עוצמה יהודית את המקום ה-3, ה-6 וה-9 ברשימה. בנוסף, השניים קראו ליו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' להצטרף לאיחוד. כחול לבן בתגובה: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת"

עריכה: עמית שמחה

החיבורים בימין - עדכונים אחרונים

  • הבית היהודי ועוצמה יהודית הודיעו על ריצה משותפת
  • פרץ ובן גביר: "הציבור עייף ממאבקים ורוצה אחדות בימין"
  • כחול לבן על החיבור: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת"
  • שקד הודיעה כי תתמודד בימין החדש בבחירות הקרובות

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, נפגשו הבוקר (שישי) וסיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות במתכונת בחירות אפריל 2019. "הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט. הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין - לא אחידות אלא אחדות".

בהצהרה משותפת, אמרו השניים כי "הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד. אסור לנו להגיע למצב שאחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה וכתוצאה מכך יזרקו אלפי קולות ימין לפח". בתוך כך, קראו פרץ ובן גביר ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', להצטרף לאיחוד עוד היום, "האיחוד הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מאיחוד מפלגות הימין".

במסגרת הסיכום, עוצמה יהודית יקבלו את המקום ה-3, ה-6 וה-9 ברשימה. עיקרי ההסכם נוגעים גם למו"מ הקואליציוני, "שיתנהל במשותף", וכן לאופן החלוקה של הרשימה: "החלוקה ברשימה תהיה שיוויונית, שליש לכל מפלגה". ההסכם נחתם בצל מתיחות בין פרץ לסמוטריץ' לאחר שהאחרון ניסה לקדם פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה בבחירות, בניגוד לעמדת פרץ. יו"ר הבית היהודי ראה בכך ניסיון להדיח אותו מתפקידו ולכן פעל להוביל לאיחוד עם עוצמה יהודית. בבחירות מועד א', פרץ היה מהמתנגדים העיקריים לאיחוד עם עוצמה יהודית, והדגיש כי הריצה עם המפלגה היא כבלוק טכני בלבד על מנת למקסם את קולות הימין.

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ מסכם על ריצה משותפת עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
פרץ ובן גביר, הבוקר/אתר רשמי

מס' 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, ביקר את ההודעה על הריצה המשותפת של הסיעות מימין, וכינה אותה "חרפה על ראש הציונות הדתית". לדבריו, "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של 'עוצמה יהודית' היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים".

גם בכחול לבן מתחו ביקורת חריפה על החיבור ואמרו כי "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה - ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

בתגובה לביקורת מצד לפיד וכחול לבן, ענו בבית היהודי כי לפיד עצמו "החרים ציבורים שלמים בדרך להקמת ממשלה. אתה שעשית קמפיין כושל לממשלת אחדות חילונית, אתה לא תלמד אותנו מה זה ערכים יהודיים".

שקד תתמודד בימין החדש

אחרי שניסיונותיה לשוב להנהגת הציונות הדתית כשלו, הודיעה אתמול איילת שקד כי היא תתמודד בימין החדש בבחירות הקרובות, ותוצב במקום השני ברשימה אחרי שר הביטחון נפתלי בנט. עם זאת, שקד תכהן בתפקידה בהנהגה משותפת ותהיה לה סמכות יחד עמו בהרכבת הרשימה, איוש תפקידים בבחירות, החלטות תקציביות ועוד. "אני יוצאת לדרך הערב ביחד עם חברי, נפתלי בנט, למערכה לניצחון גדול של הימין החדש - ימין ביצועיסט, מאחד, אופטימי ושורשי. מסע להנהגת המדינה", מסרה שקד.

לדבריה, "עשיתי פגישות רבות גם עם אנשים במחנה שלי וגם עם אנשים במחנה אחר, כדי להבין כיצד אנחנו כמדינה חוזרים מהבחירות הללו חזקים ומאוחדים, כיצד עוצרים את השנאה, את הפלגנות,את הפסילות האישיות, את הפסילות המגזריות, הגעתי למסקנה אחת: הימין החדש היא התנועה היחידה שפועלת לעצור את המחנאות, תסיים את הפלגנות, לקבל את האחר, את השונה".

(עדכון ראשון: 11:40)

ההסכם בין הבית היהודי ולעוצמה יהודית על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
ההסכם שנחתם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית/אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully