וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יתפטר בשישי מתפקידו כשר הבריאות, ליצמן ימונה במקומו

23.12.2019 / 21:13

ראש הממשלה צפוי להתפטר בסוף השבוע מתפקידו כשר הבריאות, וביום ראשון ימונה סגן השר. המינוי יתאפשר לאחר אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לכהן באופן חריג בתפקיד, חרף העובדה שחברי יהדות התורה לא מכהנים כשרים

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להתפטר ביום שישי מתפקידו כשר הבריאות. במקומו, סגן השר יעקב ליצמן ימונה ביום ראשון לתפקיד שר. המינוי של ליצמן יתאפשר לאחר אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שאישרה לו באופן חריג לכהן בתפקיד שר, זאת למרות העובדה שחברי יהדות התורה לא מכהנים כשרים

לפני כשבועיים הודיע נתניהו כי יתפטר מכל תפקידו כשר עד ה-1 לינואר, זאת לאור הגשת כתב האישום נגדו. עם זאת הדגיש כי יישאר בתפקידו כראש הממשלה. מלבד תפקיד שר הבריאות שהחזיק בו עד היום, נתניהו מתפקד כשר החקלאות, העבודה והרווחה והתפוצות. ראש הממשלה ככל הנראה יתפטר משאר תפקידיו רק לאחר הפריימריז בליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו עם דרעי וליצמן/ראובן קסטרו

הדברים באים כשברקע דרישת יו"ר ש"ס אריה דרעי מנתניהו שמפלגתו תקבל שני תיקים נוספים. דרעי, המכהן כשר הפנים, שוחח על כך עם נתניהו והעלה בפניו את הטענה לקיפוח מול שאר סיעות בלוק הימין. הוא פנה אליו במכתב שבו ביקש לקבל את תיקי הרווחה והחקלאות.

נתניהו, שבנוסף לדרעי התבקש מצד שורה של ח"כים בליכוד לשדרגם למעמד שר, ביקש מיו"ר ש"ס לפנות אליו במכתב, ככל הנראה, בשל הצורך להנמיך את הכעס ברקע דרישתם. לפי גורם המעורה בפרטים, גם פרסום המכתב תואם בין דרעי לנתניהו, שמשוחחים לעתים תכופות. דרעי פתח את מכתבו בכך ש"בימים האחרונים מתפרסמות ידיעות בתקשורת על כוונתך למנות שרים נוספים מטעם הליכוד".

דרעי טען כי "מפתח המנדטים שעל פיהם הנך ממנה שרים יוצר עיוות כלפי ש"ס, השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר". לטענתו, לליכוד יש 32 מנדטים ו-16 שרים ואיחוד מפלגות הימין קיבלו עם שבעה מנדטים שלושה משרדים גדולים מאוד - תיק הביטחון הבכיר, תיק החינוך ותיק התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully