וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האפשרות שיתפטר: דרעי דורש מנתניהו שני תיקים לש"ס

יו"ר ש"ס דורש שמפלגתו תקבל את משרדי הרווחה והחקלאות מראש הממשלה, ברקע האפשרות שיתפטר מתפקידיו כשר אחרי ההחלטה להעמידו לדין. נתניהו, שהתבקש משורת ח"כים בליכוד לשדרגם למעמד שר, ביקש מדרעי לפנות אליו במכתב, ככל הנראה בשביל להנמיך את הכעס מצדם

צילום: מתוך ה-youtube של "באזזנט Buzznet", עריכה: שאול אדם

ברקע האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יתפטר מתפקידיו כשר, יו"ר ש"ס אריה דרעי דורש שמפלגתו תקבל שני תיקים נוספים. דרעי, המכהן כשר הפנים, שוחח על כך עם נתניהו בימים האחרונים, והעלה בפניו את הטענה לקיפוח מול שאר סיעות בלוק הימין. אתמול (ראשון), הוא פנה אליו במכתב שבו ביקש לקבל את תיקי הרווחה והחקלאות.

נתניהו, שהתבקש מצד שורה של ח"כים בליכוד, לשדרגם למעמד שר, ביקש מדרעי לפנות אליו במכתב, ככל הנראה, בשל הצורך להנמיך את הכעס ברקע דרישתם. לפי גורם המעורה בפרטים, גם פרסום המכתב תואם בין דרעי לנתניהו, שמשוחחים לעתים תכופות. דרעי פתח את מכתבו בכך ש"בימים האחרונים מתפרסמות ידיעות בתקשורת על כוונתך למנות שרים נוספים מטעם הליכוד".

דרעי טען כי "מפתח המנדטים שעל פיהם הנך ממנה שרים יוצר עיוות כלפי ש"ס, השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר". לטענתו, לליכוד יש 32 מנדטים ו-16 שרים ואיחוד מפלגות הימין קיבלו עם שבעה מנדטים שלושה משרדים גדולים מאוד - תיק הביטחון הבכיר, תיק החינוך ותיק התחבורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ביקש לפנות אליו במכתב כדי להנמיך את הכעס מהח"כים הליכוד. נתניהו ודרעי/ראובן קסטרו

יו"ר ש"ס הוסיף כי "לש"ס תשעה מנדטים, המפלגה השנייה הגדולה בקואליציה, ולנו יש את משרד הפנים, ואת משרד הדתות. למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ניתן לש"ס כפיצוי על כך שבשנת 2015 הוחלט לדלל את משרד הפנים ולהעביר את מנהל התכנון מהפנים למשרד האוצר. כלומר, לש"ס יש שני משרדים בינוניים, והמדד הוא שר ל-4.5 ח"כים".

הוא חתם את המכתב בבקשתו למנות את שרי העבודה והרווחה מטעם ש"ס, שלדבריו "סבלה מייצוג נמוך בממשלה ביחס לגודלה עד עתה". לדבריו, "זה צעד הוגן, מתבקש ונותן מענה לייצוג חסר של ש"ס בכל השנים האחרונות".

ככל שנתניהו יענה לדרישה של דרעי, יישאר בידו תיק אחד בלבד - התפוצות - זאת בעקבות כוונת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להתמנות לתפקיד שר לאחר שנתניהו יתפטר מתפקידו כשר. בש"ס עדיין לא ברור מי הח"כים שימונו לתפקיד שרים, ובין האפשרויות שעלו, הוא למנות את השר לשירותי דת יצחק ועקנין לתפקיד שר החקלאות במקביל לתפקידו הנוכחי.

בתוך כך, שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל לידיו את תפקיד שר התפוצות. הדרישה הזו מתבססת על טענת סמוטריץ' לפיה הוא היה אמור לקבל שני תיקים כשהתמנה לשר התחבורה אך הסתפק בתיק אחד במסגרת ההסכם שהשאיר את אורי אריאל בתפקיד שר. אולם, כעת, כשאריאל התפטר, הוא מבקש לקבל לידיו את התיק.

עוד בוואלה!

חזקת החפות מול אמון הציבור: כשעתידו של נתניהו עשוי להגיע להכרעת בג"ץ

לכתבה המלאה
מליאת הכנסת במהלך דיון  על "חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. אוליביה פיטוסי, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
הח"כים מבקשים להשתדרג. סיעת הליכוד במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, אוליביה פיטוסי, הארץ

הבוקר, נפגש ח"כ ניר ברקת עם נתניהו, ובמהלך פגישתם, ביקש ממנו לבחון אפשרות למנות אותו לתפקיד שר החקלאות. אחת האפשרויות שנתניהו בוחן היא להעביר את תפקיד התפוצות לשר מכהן, זאת כדי להימנע ממינוי של ח"כ חדש ולעורר על עצמו כעס מצד שאר הח"כים שביקשו להשתדרג. רשימת הח"כים בליכוד שמבקשים להשתדרג, הם בין היתר ניר ברקת, דוד ביטן, ציפי חוטובלי ויואב קיש.

בעקבות החלטתו של מנדלבליט להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, כחול לבן פנתה למנדלבליט בדרישה כי נתניהו יתפטר באופן מידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. עם זאת, נתניהו עדיין לא החליט אם הוא מתכוון להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, החקלאות, הרווחה והתפוצות. במכתב הפנייה הודגש כי "על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל".

(עדכון ראשון: 18:59)

השר יצחק ועקנין בהרמת כוסית של ש"ס לפסח, מעלה החמישה, 16 באפריל 2019. צילום:יעקב כהן,
אחד המועמדים האפשריים להתמנות לשר החקלאות. ועקנין/צילום:יעקב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully