וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: עלינו למנוע פיצולים נוספים שיובילו לפילוג בגוש המרכז-שמאל

22.12.2019 / 19:55

ועידת מרצ אישרה את הקפאת הרשימה והיו"ר לבחירות הבאות, וכן הקמת צוות מו"מ לניהול מגעים לקראת חידוש הסכם הריצה של המחנה הדמוקרטי. ברקע המתיחות עם ח"כ שפיר אמר הורוביץ כי "אנחנו צריכים לפעול כדי לבצר את הגוש ולא חלילה להפוך לרסיסים של מפלגות"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

ועידת מרצ אישרה הערב (ראשון) את ביטול הפריימריז לראשות המפלגה וליו"ר. על פי ההחלטה, יו"ר המפלגה ורשימת מרצ שנבחרה לקראת הבחירות לכנסת ה-22, יישארו על כנם גם לבחירות לכנסת ה-23. ההחלטה קובעת עוד כי "מרצ קוראת לחיבורים פוליטיים שיבטיחו ייצוג מקסימלי של מרצ והשמאל ואת ניצחון גוש השמאל-מרכז בבחירות והקמת ממשלה על בסיס גוש זה".

בהמשך, יוקם צוות משא ומתן שבראשו יעמוד יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ, שינהל את המגעים לחידוש ההסכם על הקמת המחנה הדמוקרטי ויפעל לחיבור עם מפלגת העבודה. בצוות יהיו חברים גם ח"כ תמר זנדברג, ח"כ לשעבר מוסי רז ומזכ"ל מרצ תומר רזניק, וכל החלטה על חיבור לאישור הוועידה. הורוביץ וחברי מרצ הקדישו את נאומיהם בוועידה לקריאה לחברי המחנה הדמוקרטי, סתיו שפיר ויאיר גולן, להמשיך בריצה משותפת וכן לראשי מפלגת העבודה-גשר עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס לפעול לחיבור בין העבודה ומרצ.

"אנחנו צריכים לפעול כדי לבצר את הגוש להביא לחיבורים וחלילה לרסיסים של מפלגות, למנוע פיצולים נוספים וריצה שתעשה פלגנות בגוש", אמר הורוביץ בוועידה. "אני קורא לחברינו במחנה הדמוקרטי, במיוחד ליאיר גולן וסתיו שפיר, לרוץ יחד איתנו ולהגדיל את כוחנו בבחירות הבאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורא למנוע פיצולים נוספים ופלגנות. הורוביץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרצ מעוניינים לפתוח במו"מ כדי לחדש את ההסכם של המחנה הדמוקרטי שהושג בבחירות הקודמות, אך בשבוע האחרון יש נתק בין המפלגה ובין שפיר. ההסכם הקודם שגובש היה תקף לבחירות לכנסת ה-22 ויש לחדשו לקראת הבחירות לכנסת ה-23, ובמרצ מעוניינים לדון מחדש על המיקומים של שפיר וגולן ברשימה, וכן על סוגיות יסוד ועקרונות מנחים לקמפיין.

שפיר, בינתיים, מחזקת את עצמאותה ומסרבת לנהל משא ומתן. התנועה הירוקה, שבראשה היא עומדת, הפכה השבוע למפלגה הירוקה, וזו פתחה לראשונה בתולדותיה במהלך התפקדות המוני ואף תקיים ביום רביעי כנס פעילים ראשון לקראת הבחירות.

עוד בוואלה!

סער באולפן וואלה! NEWS: "הקרב על ראשות הליכוד פתוח לגמרי"

לכתבה המלאה
סתיו שפיר בדיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
מחזקת את עצמאותה ומסרבת לנהל משא ומתן. שפיר/ראובן קסטרו

במרצ דוחפים לאיחוד עם מפלגת העבודה אך בשלב זה יו"ר העבודה-גשר פרץ מתנגד למהלך וסבור שריצה בנפרד תביא לגוש השמאל יותר מנדטים. לפי ההערכה, תזוזה של פרץ בנושא הזה עשויה להתרחש רק לקראת סגירת הרשימות לכנסת ב-14 בינואר. "אני מתריע בפני עמיר פרץ לא לקחת סיכונים מיותרים לא להמר על גורל מפלגת העבודה וכן לחבור עלינו לרשימה אחת בבחירות האלה", קרא הורוביץ.

ח"כ זנדברג הוסיפה כי "אנחנו קוראים לחיבורים רחבים ככל האפשר. אנחנו קוראים למפלגת העבודה להתעשת וקוראים לכחול לבן לגלות מעורבות ואחריות. אנחנו קוראים לחברינו במחנה הדמוקרטי לשמור על המסגרות שלנו, לא לרוץ בסיעות יחיד, כי יש לנו בבחירות האלה מטרה - 61. אנחנו חלק ממהלך היסטורי שבו הציבור הישראלי הוא שישלח ראש ממשלה נאשם בשוחד הביתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלק ממהלך היסטורי". חברי מרצ מצביעים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הורוביץ, אחת המטרות של מפלגתו היא להיות "מספיק חזקים וגדולים" כדי להכריח את כחול לבן להקים ממשלת מרכז שמאל "ולא לרוץ לממשלה עם הליכוד והימין הקיצוני. כדי שאנחנו נהיה במשרד החינוך ולא רפי הממיר פרץ ואנחנו נהיה במשרד הפנים ולא אריה המושחת דרעי". עוד הוסיף כי "אנחנו צריכים להכריח את כחול לבן לקחת שמאלה. זה יקרה רק אם לא תהיה להם ברירה ונהיה מספיק גדולים וחזקים".

ח"כ אילן גילאון פנה לח"כ לוי-אבקסיס ושאל "איזו תהום פעורה בינינו? ניהלנו הרבה מאוד מאבקים משותפים ביחד, ומי שחושב שבני אדם לפני הכל יכול לרוץ אתנו במסגרת משותפת. לטובת השמאל הישראלי והעמדות המשותפות הרבות שאנחנו מייצגים, צריך לאחד כוחות. זה הדבר הנכון והאחראי לעשות".

(עדכון ראשון: 18:25)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully