וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער באולפן וואלה! NEWS: "הקרב על ראשות הליכוד פתוח לגמרי"

ארבעה ימים לפריימריז בליכוד וברקע התחזיות שלנתניהו יהיה יתרון משמעותי, גדעון סער אופטימי. "בכל יום יותר חברי ליכוד מבינים שנחוץ שינוי", הוא אומר, ולא חושש מניסיונות חיסול של המחנה שלו: "מהניסיון בליכוד, אדם שרודפים אותו באופן אישי, רק נותנים לו יותר כוח"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן

ארבעה ימים לפריימריז על ראשות הליכוד, ח"כ גדעון סער אמר היום (ראשון) כי "הקרב פתוח לגמרי". למרות שרוב התחזיות צופות יתרון משמעותי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בריאיון לוואלה! NEWS טען סער כי "בכל יום שעובר יש יותר ויותר חברי ליכוד שמבינים את המצב שאנו נמצאים בו".

לדבריו, "אני בטוח שיש לי סיכוי. אני חושב שיכולה להיות הפתעה מבחינתכם, מבחינת הפרשנים שמהמרים. המצב שאנחנו נמצאים בו מחייב לעשות שינוי. אנחנו יודעים שראש הממשלה לא הצליח להקים ממשלה פעמיים, על פי כל סקרי דעת הקהל הוא לא יצליח להקים ממשלה ולכן אם אנחנו לא נעשה שינוי ביום חמישי, אנחנו נסתכן שהשינוי יבוא על הראש שלנו מהמצביעים ב-2 במרץ. את האמת הפשוטה הזאת כל יום יותר ויותר חברי ליכוד מבינים".

גדעון סער בראיון באולפן וואלה, 22 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"יותר חברי ליכוד מבינים את המצב שאנו נמצאים בו". סער באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"היום אנחנו במצב שברור מכל סקרי דעת הקהל שהדבר הזה לא יקרה גם פעם שלישית"

סער הקפיד שלא לסטות בטיעונים תועלתניים פוליטיים כדי לשכנע ביתרונותיו על נתניהו ולא לתקוף אותו או לבקר אותו על כתב האישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. "השאלה המכרעת היא העובדה שהמחוקק קבע דבר מסוים, הוא קבע איזון שמאפשר לנהל את המשפט בזמן כהונתו כראש ממשלה", הסביר. "מהצד הזה האיזון בין הערכים השונים נקבע על ידי המחוקק, אבל גם זה לא עוזר, מכיוון שאין... זה כשיש לך רוב בכנסת והרוב נותן אמון בממשלה שלך, אז עולה השאלה מה החוק מאפשר. היום אנחנו במצב שברור, לא אולי, זה ברור מכל סקרי דעת הקהל שהדבר הזה לא יקרה גם פעם שלישית. מאידך, כבר עכשיו, אני רק מועמד, ראש הממשלה מכהן כבר 14 שנים, אבל בכל סקר אני מביא מספר מנדטים יותר משמעותי למחנה הלאומי, ואני יכול להקים ממשלה".

עוד בוואלה!

הברית של סמוטריץ' ושקד באה לסיומה עם אכזבה גדולה לשניהם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 15 בדצמבר 2019. רויטרס
"על פי כל סקרי דעת הקהל הוא לא יצליח להקים ממשלה". נתניהו/רויטרס

בשבועות האחרונים סיעת הליכוד נחלקת בין מחנה נתניהו וסער, כאשר מרבית בכירי הליכוד התייצבו מאחורי נתניהו, ורק ארבעה ח"כים הביעו תמיכה פומבית בסער. "העובדה שיש חברים בסיעה, ראשי רשויות וסניפים שהלכו נגד הזרם והתייצבו מאחורי והם סופגים מאוד קשה זה מלמד שיש משהו שמחלחל, אנשים מבינים את המציאות ובסופו של דבר הדבר בידיים שלנו חברי הליכוד ביום חמישי הקרוב", אמר סער ועקץ את התומכים במחנה הנגדי. "בואו לא נעשה כקנה מידה אנשים שיושבים בממשלה ורוצים לקבל עכשיו תפקיד בממשלת המעבר, זה לא קנה המידה לפיו ניתן לנתח מה עמדות חברי הליכוד בנושא הזה".

עוד הוסיף סער כי "כולם מבינים שאלה תפקידים למספר חודשים. אין אפילו אחד... האם מישהו מכם כפרשנים ומישהו שעקב אחרי מה שקרה מאמינים שיכול להיות 61 בממשלה בראשות נתניהו? אנחנו יודעים שהוא חסום לממשלת ימין, חסום לממשלת אחדות, חסום מסיבות שונות ומגוונות והסכנה שרואה אם הוא יעמוד בראשות אנחנו עלולים למסור בהתנדבות את השלטון לצד השני. בסך הכול רוב הציבור איתנו, הוא פשוט חושב שצריך לעשות שינוי".

"אצלנו אין חשש"

בהתייחס לתסבוכת המשפטית סביב קיום הפריימריז לרשימת הליכוד, שצפויה להתברר בימים הקרובים בבית הדין של התנועה, אמר סער כי "אין לי שום חשש מהחלטה כזו. מה שבית הדין יכריע, אני אכבד. אני דווקא מזהה אצל חברי כנסת אחרים ושרים אחרים, חשש גדול מאוד. לנו אין חשש. לי יש ציבור גדול שתומך בי והלך איתנו, הדבר הזה יוכח השבוע. אני מזכיר שבפריימריז בפברואר ראש הממשלה פעל רק נגדי בכל הכוח...".

בתגובה לטענה שנתניהו עשוי לקדם פריימריז לרשימה בשביל לנקום בח"כים שתומכים בסער, אמר כי "מהניסיון שלי בליכוד, כל אדם שרודפים אותו באופן אישי, נותנים לו יותר כוח. אם יהיה ניסיון לרדוף את חבריי, זה יביא בדיוק התוצאה ההפוכה".

גדעון סער בראיון באולפן וואלה, 22 בדצמבר  -2019

וידאו כולל כל הסטרייפים. ראובן קסטרו
סער באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully