וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעה וחצי של המתנה לא כיבו את הברק בעיניים: קמפיין נתניהו הגיע לטבריה

20.12.2019 / 9:32

על אף הקור העז, מאות פעילי ליכוד טבריינים הגיעו לכנס התמיכה ברה"מ, ונראה כי מעמדו נשאר כשהיה, חרף האישומים והתמודדותו של יריבו, סער. בין תחושת הנרדפות לטינתם כלפי השמאל ומפא"י, תומכי נתניהו לא שוכחים מה עשה עבורם. "עכשיו זה הזמן לצופף שורות ולעמוד יחד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בערב קריר של חודש דצמבר, עם גשמים שממאנים להגיע ולמלא את הכנרת, הגיעו אתמול (חמישי) למלון "קיסר" שעל שפת האגם כ-300 מתושבי טבריה לכנס תמיכה בבנימין נתניהו שערך הליכוד, אחד משורת כנסים דומים שערך השבוע. ההתמודדות על ראשות הליכוד, שכמוה לא ידעה המפלגה מאז 2005 (ב-2007 וב-2012 התקיימו פריימריז לפרוטוקול מול דני דנון ומשה פייגלין בפעם הראשונה ומול פייגלין בפעם השנייה), מזכירה ימים עברו, של מאבקים אמיתיים על ראשות התנועה. להתמודדות הזו מגיע נתניהו כשיש לו בסיס תמיכה רחב ונאמן. נתניהו בראשות הליכוד ובראשות הממשלה היא עבור נאמניו כבר עובדות חיים שלא ניתנות לערעור.

לפני כשלושה שבועות הגיע בני לוי לכנס דומה שערך הליכוד, כל הדרך מטבריה לתל אביב. בכנס עמדה הפרקליטות על הכוונת נוכח הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, ולטענת לוי, זו הייתה סיבת בואו לאירוע, אליו הגיע למרות נכותו, כשהוא מתנייד בכיסא גלגלים. "בגלל הרדיפה של התקשורת והפרקליטות אחרי ביבי", הסביר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס בחירות בטבריה, 19 בדצמבר 2019. אלי אשכנזי
"ממשיך דרכו של מנחם בגין ואפילו טוב ממנו". נתניהו בכנס התמיכה בטבריה, אתמול/אלי אשכנזי

לדבריו, פגש שם אנשים שהרגישו בדיוק כמוהו, "ראיתי את הברק בעיניים, את הלהט. הרגשתי שהשטח חם". על החלטתו של גדעון סער להתמודד בפריימריז מול נתניהו על ראשות הליכוד, אמר לוי כי זהו "הגפרור שנזרק על אדי החום שכבר היו באוויר".

ובחזרה לטבריה. "ביבי הוא המנהיג הטוב בעולם, הוא ממשיך דרכו של מנחם בגין ואפילו טוב ממנו", הסביר מקסים דדון, פעיל שכונות ותיק בעיר. "מה שביבי עושה סער מסוגל לעשות? כדי להיפגש עם טראמפ מספיק לו לעשות טלפון אחד. המדינות הערביות המתונות בקשרים ידידותיים עם ישראל. היית מאמין פעם שנגיע לכך? אני מרגיש חיבור לביבי, יש בו כנות והוא איש עומד על העקרונות שלו ואני מעריך את זה", הוסיף.

דדון הסביר כי התמיכה בנתניהו נובעת מ"תחושת הביטחון שהוא מעניק לאזרחים". לדבריו, ראש הממשלה מחרף נפשו למען ביטחון המדינה, "תראה למשל את התמונה שהוא ישב עם אובמה ואובמה נראה מאזין לו כשביבי אומר לו שאין שום סיכוי שנחזור לקוי 67'. הוא דמות אבא".

עוד בוואלה!

בזכות סער, נתניהו גילה מחדש את החיים מחוץ לפייסבוק

לכתבה המלאה
ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס בחירות בטבריה, 19 בדצמבר 2019. אלי אשכנזי
דמות אב. נתניהו בכנס בטבריה, אתמול/אלי אשכנזי

אך נדמה שיותר מכך, ההזדהות והתמיכה בנתניהו נובעת מתחושת אוהדיו כי הוא נרדף. לטענתם, מדובר באותה נרדפות שהם מספרים שהוריהם חוו לפני עשרות שנים וכעת היא לובשת צורה חדשה. "אני כנערה זוכרת איך מפא"י רדפו את הבוס שלי כי הוא היה ממפ"ם, אז לא הבנתי את זה", אמרה סטלה קפוזה-סמדג'ה.

"אבי, שעבד כספר בקיבוצים היה איש 'חרות' אבל שתק כדי לא יפגעו בפרנסה שלו, אפילו לנו בבית לא אמר שהוא ליכודניק. אם הדברים האלו לא היו נמשכים עד היום, הייתי שוכחת את זה, אבל הרדיפה ממשיכה, היא רק קיבלה צורה חדשה ומגיע בדרך איגוף". קפוזה-סמדג'ה הוסיפה כי מה שהמערך עשו פעם נעשה כיום בדרכים אחרות, "יש להם עדיין כוח כי ביבי לא ניקה את האורוות. מה שעושים לביבי כואב לי. השנאה הזאת כואבת לי", אמרה.

בדומה לקפוזה-סמדג'ה, גם דדון הגדיר את מה שעבר אביו לפני עשרות שנים כפחד. "הוא חשש להגיד במקום העבודה שלו בקיבוץ שהוא מצביע לחרות. ותבין, אבי היה אדם חזק ולוחם, אבל שם הוא העדיף לשתוק והיום זה מתבטא בכך שלשמאל יש עדיין שליטה בחלק מהממסד. ביבי נגע להם בדברים שהכי חשובים להם".

התמודדות סער לגיטימית - אך לא מוסרית

מרסל דדון, אשתו של מקסים, משוכנעת כי "העליהום על ביבי זה באופן עקיף עלינו, פשוט ביבי הוא הספוג, הוא סופג את זה במקומנו". לדברי רותי בוהדנה, אויביו הפוליטיים של נתניהו יודעים שלא יצליחו להפילו בקלפי, "ביבי הוא מלך העולם אבל מנסים להפיל אותו בכל מיני דרכים כי יודעים שאי אפשר להפיל אותו בקלפי. על מה מאשימים אותו, על שתי כתבות אוהדות - תראה איזה איש חזק הוא, עומד מול הכל".

התמודדותו של סער הנה לגיטימית בעיני תומכי ראש הממשלה, אך מפוקפקת מבחינה מוסרית. "הליכוד מפלגה דמוקרטית", אמרה בוהדנה, "אבל זה לא מתאים עכשיו. ביבי צריך את החיבוק של כולנו ולא שיחתרו תחתיו. בעתיד אולי הרוב ישכחו את זה לסער, כי אנשים שוכחים מהר, אבל אני לא אבחר בו גם אחרי שביבי יפרוש".

גדעון סער, יואב קיש וגאולה אבן בכנס בחירות בפתח תקווה, 19 בדצמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, TPS
"הרוב ישכחו את זה לסער, כי אנשים שוכחים מהר". סער בכנס תמיכה בפתח תקווה/TPS, קובי ריכטר/TPS

גם אלי לנקרי חושב שסער טעה. "סער ראוי, אבל לא היה צריך להתמודד. אני לא כועס עליו אבל מאוכזב ממנו. אם פרה נופלת פתאום כל הסכינים עליה?". עם זאת, לטענת פעיל מרכזי וותיק בסניף הליכוד בטבריה, שביקש להישאר בעילום שם, קריאת התיגר של סער דווקא מטיבה עם נתניהו. "הוא העיר את הדוב משנתו. זו טעות קשה של סער, ותומכיו ישלמו על כך מחיר בפריימריז לרשימה לכנסת".

זו אולי הייתה ההמתנה הארוכה ביותר לבואו של נתניהו. שעה וחצי המתינו לו אוהדיו במלון הטברייני, ומטען האנרגיה שיכול לאפיין כנס כזה, במיוחד כשמתלווים לו תחושות נרדפות וקיפוח, שכח במעט. עם זאת, תומכי נתניהו מבינים כי כפי שהבהיר לנקרי, על נתניהו למנף את אתגר סער לטובתו. "עכשיו זה הזמן לצופף שורות ולעמוד כולם ביחד ולתמוך בביבי. בבחירות הקודמות לא יצאתי להצביע, הפעם אביא את כל מי שאני יכול ואני בטוח שכמוני יהיו עוד רבים".

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully