וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכם לבית הלבן: גנץ ונתניהו נחתו בוושינגטון לקראת פגישותיהם עם טראמפ

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ בוושינגטון

27.1.2020 / 8:26

ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן נחתו בבירת ארה"ב לקראת המפגשים הנפרדים עם הנשיא האמריקני, שצפוי לחשוף את פרטיה של תכנית השלום של ממשלו. נתניהו ייפגש ראשון עם טראמפ ובסיום ישיבתם יקיימו מסיבת עיתונאים. טראמפ יאמר להם כי יש להתניע את התוכנית בתוך שישה שבועות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נחתו היום (שני) בוושינגטון לקראת פגישותיהם הנפרדות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. השניים טסו בעקבות כוונת הממשל האמריקני לפרסם את פרטי תכנית השלום של הנשיא.

נתניהו מתוכנן להייוועד עם טראמפ בשעה 18:00 (שעון ישראל) והשניים צפויים לקיים מסיבת עיתונאים משותפת. לאחר מכן יפגוש טראמפ את גנץ בשעה 19:00, והאחרון צפוי לשאת הצהרה.

בתוך כך, גורם אמריקני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי טראמפ יאמר היום לנתניהו ולגנץ כי "יש לכם שישה שבועות להתניע את התוכנית". הגורם הוסיף כי לפני שטראמפ יציג רשמית את תוכנית השלום, הוא ירצה "לשמוע את דעתם של השניים בעניין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור מדיני בוושינגטון. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"נעשה יחד היסטוריה". נתניהו בעת המראתו לוושינגטון/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

עם המראתו אמש של ראש הממשלה לוושינגטון, אמר נתניהו כי בשלישי הקרוב השניים "יעשו יחד היסטוריה". הוא הוסיף כי "לפני חמש שנים יצאתי לקונגרס בוושינגטון כי נאלצתי להתייצב מול תכנית שהביא נשיא אמריקני כי האמנתי שהיא תסכן את האינטרסים של מדינת ישראל", אמר נתניהו, "היום אני יוצא כדי להתייצב לצד נשיא שמביא תכנית שאני מאמין מקדמת את האינטרסים החיוניים שלנו".

"טראמפ ידיד ענק של ישראל. שוחחתי איתו אינספור פעמים על הביטחון והצדק שלנו. מחר אפגש איתו וביום שלישי ביחד איתו נעשה היסטוריה", סיכם נתניהו.

עוד בוואלה!

בלוז לבית הלבן: כך חמק גנץ מחיבוק הדוב של נתניהו

לכתבה המלאה
בני גנץ מצהיר כי ייסע לפגוש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בוושינגטון, כפר המכביה, 25 בינואר 2020. ראובן קסטרו
יישא הצהרה לאחר פגישתו עם טראמפ. גנץ/ראובן קסטרו

הבית הלבן מתכונן לפרסום התכנית שגובשה בממשל בחודשים האחרונים, לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעוד הפלסטינים לא הוזמנו לבית הלבן בכלל וצפויים לדחות את התכנית על הסף, בישראל היא כנראה תחולל סערה פוליטית בהתחשב בתזמון הפרסום, קצת יותר מחודש לבחירות.

תכנית ממשל טראמפ צפויה להיות התכנית הכי ידידותית ונדיבה לישראל שהייתה בהיסטוריה של המשא ומתן המדיני בין ישראל והפלסטינים. מהפרטים שהודלפו עד כה עולה כי היא תכלול הכרה בריבונות ישראל בכל היישובים בגדה המערבית וסיפוח שטחים גדולים של יהודה ושומרון, כולל בקעת הירדן, ותציב תנאים קשים עד בלתי אפשריים להכרה במדינה פלסטינית. עם זאת, התכנית צפויה לכלול גם ויתורים ישראליים, כמו פינוי מאחזים והעברת שכונות לידי הפלסטינים במזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully