וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לקראת פרסום עסקת המאה: "הימין ייבחן בהחלת ריבונות מלאה כבר ביום ראשון"

יקי אדמקר וסוכנויות הידיעות

26.1.2020 / 20:50

שר הביטחון הבהיר כי מפלגתו תתמוך בתכנית השלום של טראמפ אם תכלול סיפוח שטחים. בנט הדגיש: "ניתן לרה"מ את כל הגיבוי להחיל את הריבונות כבר בישיבת הממשלה הקרובה על כל שטחי יו"ש". לפי דיווח בארה"ב, הנשיא ייפגש קודם עם נתניהו ואז עם גנץ

צילום:ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

לקראת פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ, שר הביטחון נפתלי בנט אמר הערב (ראשון) כי "ממשלת הימין לא תבחן במריבות עם השמאל אלא בהחלת ריבונות מלאה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. לא דיבורים, מעשים". בהצהרה לתקשורת שנשא בנט הבהיר כי מפלגת ימינה תתמוך בעסקת המאה אם תכלול סיפוח שטחים. לדבריו, "אם אכן הדבר יקרה, נתמוך בתכנית המאה בממשלה, אבל אם הממשלה לא תחיל את הריבונות, אין לנו מה להלין על כחול לבן, מרצ או מפלגת העבודה".

בנט הודה לארצות הברית, לנשיא דונלד טראמפ, לחתנו ג'ארד קושנר ולשגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן. עם זאת, הדגיש כי "אם כל האירוע הזה ייגמר בלי החלת החוק הישראלי עוד לפני הבחירות זו לא תהיה עסקת המאה אלא החמצת המאה". עוד הוסיף כי "בשום מצב ובשום תנאי לא נאפשר הקמה או הכרה במדינה פלסטינית, לא נאפשר מסירה של סנטימטר מאדמת ארץ ישראל לערבים. המעשים חזקים מדיבורים. היו עשרות תכניות מדיניות, נשפכו מילים כמים, הפעולה המעשית החשובה היא החלת ריבונות, זה בידי ממשלת ישראל והעומד בראשה. ניתן לראש הממשלה את כל הגיבוי להחיל את הריבונות כבר בישיבת הממשלה הקרובה על כל שטחי יהודה ושומרון".

שר הביטחון נפתלי בנט, בהצהרה לתקשורת באריאל, 26 בינואר 2020. צילום: הלל מאיר, TPS
"לא דיבורים, מעשים". בנט/TPS, צילום: הלל מאיר

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ המריאו לוושינגטון, שם ייפגשו בנפרד עם הנשיא טראמפ. על פי גורם אמריקני הבקיא בפרטים, טראמפ יוועד מחר קודם עם נתניהו ואז עם גנץ. הנשיא וראש הממשלה ייפגשו שנית ביום שלישי, ואילו יו"ר כחול לבן ישוב לישראל.

טרם המראתו אמר נתניהו כי "לפני חמש שנים יצאתי לקונגרס בוושינגטון כי נאלצתי להתייצב מול תכנית שהביא נשיא אמריקני כי האמנתי שהיא תסכן את האינטרסים של מדינת ישראל. היום אני יוצא כדי להתייצב לצד נשיא שמביא תוכנית שאני מאמין מקדמת את האינטרסים החיוניים שלנו".

"טראמפ ידיד ענק של ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "שוחחתי איתו אינספור פעמים על הביטחון והצדק שלנו. מחר אפגש איתו וביום שלישי ביחד איתו נעשה היסטוריה".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: רק כשליש מהציבור תומך בסיפוח חד-צדדי של בקעת הירדן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור מדיני בוושינגטון. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"בשלישי נעשה היסטוריה". נתניהו טרם המראתו לוושינגטון, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

הבית הלבן מתכונן לפרסום התוכנית שגובשה בממשל בחודשים האחרונים, לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעוד הפלסטינים לא הוזמנו לבית הלבן בכלל וצפויים לדחות את התוכנית על הסף, בישראל היא כנראה תחולל סערה פוליטית בהתחשב בתזמון הפרסום, קצת יותר מחודש לבחירות.

תכנית ממשל טראמפ צפויה להיות התכנית הכי ידידותית ונדיבה לישראל שהייתה בהיסטוריה של המשא ומתן המדיני בין ישראל והפלסטינים. מהפרטים שהודלפו עד כה עולה כי היא תכלול הכרה בריבונות ישראל בכל היישובים בגדה המערבית וסיפוח שטחים גדולים של יהודה ושומרון, כולל בקעת הירדן, ותציב תנאים קשים עד בלתי אפשריים להכרה במדינה פלסטינית. עם זאת, התוכנית צפויה לכלול גם ויתורים ישראליים, כמו פינוי מאחזים והעברת שכונות לידי הפלסטינים במזרח ירושלים.

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully