וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בצמרת הרשות: סוכל ניסיון התנקשות בראש המודיעין בגדה

26.1.2020 / 10:02

חברי החולייה שנעצרו, פעילי פתח שחלקם אסירים לשעבר, תכננו לפוצץ את רכבו של מאג'ד פראג' ולפגוע בו ובבני משפחתו. שמו של פראג', בכיר אנשי הביטחון ברשות, נזכר כמועמד פוטנציאלי לרשת את אבו מאזן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: אבו מאזן בהלוויית בכיר פתח לשעבר ברמאללה, דצמבר 2019)

מנגנון הביטחון המסכל ביהודה ושומרון עצר חולייה של פעילי פתח שתכננה לפגוע בראש המודיעין הכללי בגדה מאג'ד פראג' ובבני משפחתו - כך אישרו מקורות ישראליים ופלסטיניים. העצורים, חלקם אסירים לשעבר, מוכרים כמקורביו של בכיר אחר בפתח, תאופיק טיראווי, שהיה בעבר אף הוא מפקד המודיעין הכללי בגדה והסתכסך עם לא מעט מראשי התנועה.

אנשי הביטחון המסכל אף הצליחו לאתר כלי נשק ומטעני חבלה שהיו ברשות אותם חברי חולייה. במהלך חקירתם, הודה מפקד החולייה שהוא ואנשיו תכננו לפגוע בבני משפחתו של פראג', באמצעות פיצוץ מטען בכלי הרכב הפרטי שברשותם. הם אף עקבו אחר בני המשפחה כדי לקבוע את מסלול התנועה שלהם. על פי אותם מקורות, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עודכן לגבי פרטי המקרה, אולם לפי שעה לא ידוע אם ננקטו צעדים נגד טיראווי ואם הוא חשוד כמי שעומד מאחורי התוכנית.

ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג'. אתר רשמי
בכיר אנשי הביטחון ברשות הפלסטינית. מאג'ד פראג'/אתר רשמי

טיראווי, שהיה קודמו של פראג' בתפקיד, נחשב בשלב מסוים למבוקש בידי מערכת הביטחון בישראל. זאת בשל קשריו הענפים עם אנשי גדודי חללי אל-אקצא של הפתח. הוא אף התבצר עם יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת בזמן המצור על המוקטעה. אולם, לאחר כניסתו של אבו מאזן לתפקיד הנשיא, הוא נדחק אט אט מתפקידו. גם לאחר מכן המשיך להיות מסוכסך עם כמה מבכירי הפתח, ובהם ג'יבריל רג'וב.

עדיין לא ברור אם החולייה פעלה בשליחותו של טיראווי. ברקע מתנהל הקרב על הירושה של אבו מאזן, שבקרוב ימלאו לו 85 שנים. למרות הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, אבו מאזן במצב בריאותי תקין בהתחשב בגילו. אולם, בינתיים היורשים הפוטנציאליים בפתח נערכים לקראת "היום שאחרי".

עוד בוואלה!

רעש בתוך השקט: פרסום עסקת המאה עלול לערער מחדש את המצב ביו"ש

לכתבה המלאה
נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך הלוויתו של בכיר פת"ח לשעבר ברמאללה 4 בדצמבר 2019. רויטרס
עודכן בנוגע לפרטי המקרה. אבו מאזן/רויטרס

אבו מאזן עצמו נמנע מלמנות יורש מוגדר ונראה כי צמרת הפתח תנסה לבחור מועמד אחד מוסכם על התנועה. בין השמות הנזכרים כמועמדים פוטנציאליים לירושה הם מחמוד אל-עלול, ג'יבריל רג'וב, מרוואן ברגותי, שעמיתיו בפתח פועלים ללא לאות כדי להחלישו, וכך גם שמו של פראג' נזכר בתור בכיר אנשי הביטחון ברשות וכן גם שמו של טיראווי, שמנסה למצב את עצמו כמועמד ראוי, על אף שאין לו סיכוי של ממש.

תאופיק טיראווי. רויטרס
העצורים מוכרים כמקורביו. תאופיק טיראווי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully