וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הוציאה להורג את ברון הסמים "התנין של המפרץ הפרסי"

הרשויות הודיעו כי האיש, שזוהה רק בתור א"ז, נתפס כשהוא מעביר יותר ממאה טונות של סמים במים בינלאומיים. "עמד בראש אחת מרשתות הסחר בסמים הגדולות והאכזריות ביותר באיראן ובאזור"

עריכה: אסף דרורי

איראן הוציאה להורג ברון סמים, שכונה "התנין של המפרץ הפרסי", ופירקה את רשת ההברחה שלו - כך דיווחה היום (שבת) התקשורת המקומית במדינה. לטענת הרשויות, הוא נעצר בזמן שהעביר יותר ממאה טונות של סמים במים בינלאומיים. "התנין", בן 36, שזוהה רק בראשי תיבות של שמו, א"ז, הוצא להורג יחד עם שותפו, מ"ה. הם נתפסו אחרי שנים ארוכות של מעקב מודיעני.

"'התנין' פעל תחת שורת תחפושות ושמות בדויים", אמר התובע הראשי במחוז הורמוזגן לסוכנות הידיעות איסנ"א. "הוא עמד בראש אחת מרשתות הסחר בסמים הגדולות והאכזריות ביותר באיראן ובאזור". לדבריו, חברים אחרים ברשת נשלחו לעונשי מאסר של עד חמש שנים, ואחרים ספגו קנסות כבדים. הרשת נהגה להלבין את הונה ולהשתמש בכספים לצורך רכישת נכסי נדל"ן, שחלקם הוחרמו על ידי הרשויות.

איראן מוציאה להורג מאות אסירים מדי שנה. לפני הנתונים האחרונים של אמנסטי, ב-2018 חלה ירידה של כ-50% במספר ההוצאות להורג - 253 בהשוואה ל-507 ב-2017 - בין היתר בזכות שינויים שנעשו ביחס לענישה הקשה שהושתה על עבירות סמים. עם זאת, סחר בסמים בהיקף בינלאומי עדיין נושא בחובו עונש מוות.

הוצאה פומבית להורג של מהאד פארג'י באיראן, מאי 2011. AP
הוצאה פומבית להורג באיראן, מאי 2011/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully