וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בסנקציות: איראן הוציאה להורג שני "פושעים כלכליים"

14.11.2018 / 15:22

השניים, בהם אחד שכונה "סולטן המטבעות", הורשעו ב"הפצת שחיתות על פני האדמה" כחלק מהניסיון של טהראן לעצור את המשבר הכלכלי. מאז שובן של הסנקציות האמריקניות, הקים המשטר בתי דין מיוחדים לעבירות כלכליות

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר ותום זואילי

איראן הוציאה היום (רביעי) להורג שני אנשים שהורשעו ב"פשעים כלכליים" כחלק מהמאמץ להיאבק בסנקציות האמריקניות. אחד מהם היה והיד מזלומינן, המכונה "סולטן המטבעות" על ידי התקשורת. הסוחר הואשם בכך שאגר זהב כדי לעשות מניפולציות בשוק. לפי סוכנות הידיעות איסנ"א, הוא נתפס כשברשותו שתי טונות של מטבעות זהב.

לפי האתר מיזאן של מערכת המשפט האיראנית, האדם השני שהוצא להורג היה חלק מהרשת של מזלומינן והיה מעורב במכירת מטבעות זהב. שניהם הורשעו ב"הפצת שחיתות על פני האדמה", עבירה שעונשה מוות לפי ההלכה האסלאמית הנהוגה במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: סעודיה פנתה לאנשי עסקים, בהם ישראלי, כדי לחסל בכירים איראנים

נידון למוות המכונה סולטן המטבעות בדיון בבית משפט, איראן, ספטמבר 2018. רויטרס
"סולטן המטבעות" בבית משפט, ספטמבר/רויטרס

באוגוסט הוקמו בתי משפט מיוחדים המתמקדים בפשעים כלכליים בהוראת המנהיג העליון עלי חמינאי. מאז הושתו שבעה עונשי מוות, וחלק מהמשפטים שודרו בשידור ישיר בטלוויזיה. באותו החודש הטילה וושינגטון סנקציות על טהראן, וסבב נוסף וקשה יותר נכנס לתוקף מוקדם יותר החודש.

מתחילת השנה איבד הריאל האיראני 70% מערכו, מה שהוביל לדרישה גבוהה של דולרים ושל מטבעות זהב בשוק השחור מצד אזרחים המנסים להציל את חסכונותיהם.

חמינאי אמר היום כי איראן יכולה לפתור את בעיותיה הכלכליות, שהוציאו אלפי מפגינים לרחובות במהלך השנה, דרך שימוש נכון יותר ב"יכולותיה הגיאוגרפיות, האנושיות והתרבותיות" כמו גם במשאבים תת-קרקעיים ואינטראקציות בינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully