וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור בלוני נפץ: צה"ל תקף יעדי חמאס בדרום הרצועה

26.1.2020 / 0:13

במסגרת התקיפות, מטוסי קרב של חיל האוויר פגעו בשורת ייעדים של הארגון, בהם מתקן לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי בו תשתיות המשמשות לאיסוף מידע. "חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור", נמסר בהודעת דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

צה"ל תקף אתמול (שבת) שורת ייעדי חמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לשיגור בלוני נפץ לעבר שטח ישראל. במסגרת התקיפות, מטוסי קרב פגעו בין היתר באתר לייצור אמצעי לחימה ובמתחם צבאי ששימש לאיסוף מידע. "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", כך נמסר בהודעת דובר צה"ל.

הדיווחים על התקיפה באים על רקע שיגורם של בלוני נפץ מהרצועה לעבר שטח ישראל וכן כעשרה ימים לאחר שצה"ל תקף שורה של יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, שעות לאחר מטח של ארבע רקטות שנורה לכיוון שטח ישראל.

תקיפת חיל האוויר בצפון רצועת עזה ב-15 בינואר 2020. AP
תקיפת צה"ל ברצועה, לפני שבועיים/AP

ארבעה בלוני נפץ שוגרו ביום חמישי שעבר מהרצועה ונחתו בארבע זירות שונות במערב הנגב. שלוש מהזירות נמצאות בקריית גת וזירה נוספת באחד מיישובי המועצה האזורית שפיר. הן טופלו על ידי שוטרים וחבלנים, לאחר שהשוטרים הוזעקו על ידי אזרחים ערניים.

באחד המקרים, צרור הבלונים התפוצץ כנראה בעקבות חומר נפץ שהוצמד אליו. במקרה זה לא היו נפגעים. חבלני המשטרה טיפלו בזירות השונות, וכוחות השיטור סגרו את הזירות למניעת סיכון של הציבור עד לסיום פעולת החבלנים. זמן קצר לאחר מכן, התרעת שווא הופעלה בקיבוץ ניר עם שבשער הנגב בעקבות פיצוץ פנימי בשטח רצועת עזה.

(עדכון ראשון: 25/1, 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully