וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות לכל תרחיש: דריכות ביטחונית לקראת אירועי פורום השואה

הגעתם של יותר מ-40 מנהיגים מהעולם לפורום השואה העלתה את החשש שארגוני הטרור ינסו לייצר תהודה. אף שאין התרעות ממוקדות, הכוננות הועלתה בין היתר במערך ההגנה האווירית ובאיו"ש. במקביל, 11 אלף שוטרים יאבטחו את האירועים וכבישים ייחסמו מנתב"ג ועד ירושלים

אתר רשמי

אחרי שאירועי פורום השואה הבינלאומי נפתחו הערב (רביעי) רשמית, מערכת הביטחון עוברת לדריכות גבוהה לאור ביקורם של יותר מ-40 מנהיגים בינלאומיים - נשיאים, ראשי ממשלה, מלכים, נסיכים ויושבי ראש פרלמנט, שישתתפו מחר באירוע המרכזי ביד ושם. בנוסף לעשרות המנהיגים שכבר הגיעו לארץ, ולקחו חלק בארוחה חגיגית בבית הנשיא, מחר צפויים לנחות בישראל גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס.

אף שאין התרעות ממוקדות, מדובר בימים מתוחים מבחינה מדינית וביטחונית, וארגוני הטרור מסוגלים לבצע פיגועים ואף לשגר רקטות לעבר ישראל כדי לייצר תהודה בינלאומית. זאת, במיוחד כשאיראן - שמפעילה את שלוחותיה ברחבי המזרח התיכון באמצעות מימון פעילות טרור - עדיין מחפשת לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, בתקיפה אמריקנית בעיראק.

ניתן להעריך כי איראן מפעילה לחץ על מטה הג'יהאד האסלאמי להוציא לפועל פיגוע מתוך רצועת עזה, או בכלל. בהתאם לכך, בצה"ל ביצעו התאמות ביטחוניות באוויר ובקרקע, במטרה להעלות את רמת המוכנות לתרחישים שונים, בדגש על מערך ההגנה האווירית.

פעילות שוטרי משטרת ישראל ומג"ב במסגרת אירועי פורום השואה העולמי, 22 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרי משטרת ישראל ומג"ב במסגרת ההיערכות לפורום השואה/דוברות משטרת ישראל

רק היום, ביקר הרמטכ"ל אביב כוכבי באוגדת עזה ונפגש עם לוחמים ומפקדים כדי לשבח אותם על סיכול פיגוע החדירה שאירע אמש. ועדיין, קיים חשש שארגוני הטרור ינצלו את האיפוק הישראלי כדי לבצע פעולות טרור. במקביל, ברחבי יהודה ושומרון הונחו המפקדים והלוחמים להגביר ערנות לאירועים חשודים ולדווח עליהם לחמ"לים השונים, בדגש על מוקדי החיכוך וסביבת ירושלים.

גם במשטרה נערכו בכוחות מתוגברים לאירוע הבינלאומי באמצעות סגירת כבישים מנתב"ג ועד לכניסה לירושלים, כולל פריסת לוחמי מג"ב ואנשי משטרה לכל אורכם. בסך הכול, 11 אלף שוטרים לוקחים חלק באבטחת האירועים. הגעתם של נשיא רוסיה וסגן נשיא ארצות הברית, בתוך חצי שעה בלבד, דורשת אבטחה מרובה במיוחד, וכך גם עשרות המשלחות ליד ושם. במקביל, במשטרה נערכים גם לאפשרות של הפגנות או לניסיונות אחרים להפר את הסדר.

עוד בוואלה!

עשרות מנהיגים בסעודה הפותחת של פורום השואה: "מאוחדים נגד האנטישמיות"

לכתבה המלאה
פעילות שוטרי משטרת ישראל ומג"ב במסגרת אירועי פורום השואה העולמי, 22 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
היערכות המשטרה לקראת אירועי פורום השואה/דוברות משטרת ישראל

השוטרים, לוחמי המג"ב והמתנדבים יתפרסו באזור נתב"ג, לאורך הצירים הבין-עירוניים המובילים לירושלים וברחבי העיר, זאת במטרה לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה. כך, צפויים עומסים ושיבושי תנועה לכל אורכו של הכביש ממחלף שפירים ועד הכניסה לירושלים. סגירת הכביש תתבצע במדורג ולזמן קצוב, זאת בהתאם להתקדמות השיירות לאורך הציר. כמו כן, כביש 443 יישאר פתוח באופן רצוף לכל אורכו לתנועת כלי רכב.

מחר, בסביבות השעה 08:00 ועד לשעה 10:00 בבוקר, כביש 1 והמחלפים המובילים אליו ייחסמו לתנועה לפרקי זמן קצובים לכיוון ירושלים (מזרח). חסימה נוספת של הכביש צפויה בשעות הערב, בכיוון ההפוך (למערב). בתוך ירושלים, רחובות רבים ייחסמו לסירוגין בפרקי זמן נקודתיים וקצרים יחסית לאורך היום, משעות הבוקר ועד שעות הערב. רחוב דוד המלך יחסם לתנועה באופן הרמטי עד יום שישי.

אינפו פורום השואה. עיבוד תמונה
אינפו פורום השואה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully