וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עליית מדרגה": כדורגל ממולכד שהופרח מהרצועה נחת בשטח פתוח בשער הנגב

זר בלונים ועליו כדורגל שנחשד כמטען, זוהה בשטח פתוח במועצה האזורית על ידי כוח צה"ל שטיפל בתקרית. גורמי ביטחון לוואלה! NEWS: "נועד למשוך לעברו ילדים כדי לפגוע בהם"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: חדירת שלושה מחבלים לישראל מרצועת עזה, לפני שלושה ימים)

זר בלונים שמחובר לכדורגל שנחשד כמטען ממולכד זוהה הבוקר (חמישי) בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב על ידי כוח צה"ל. כוח צבאי הוקפץ למקום וטיפל בתקרית. החשד הוא כי זר הבלונים ועליו הכדור הממולכד הופרחו מרצועת עזה כשהוא נושא עמו כדורגל ככל הנראה ממולכד. גורמי ביטחון לוואלה! NEWS: "מדובר בעליית מדרגה שנועדה למשוך לעברו ילדים כדי לפגוע בהם".

המטען הממולכד מצטרף להמשך התקריות בדרום של הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה. בתחילת השבוע. כוחות משטרה פתחו בסריקות בעקבות דיווחים על בלון ממולכד שהתפוצץ, על פי החשד, ברחוב משעול החשמונאים. איש לא נפגע בתקרית. "בעקבות דיווח של תושבים למוקד העירוני על קול פיצוץ באחת השכונות, יצאו כוחות הביטחון והשיטור למקום אך לא מצאו אינדיקציה לסיבת הפיצוץ", נמסר השבוע מעיריית שדרות.

כדורגל ממולכד שהופרח מהרצועה נחת בשטח פתוח בשער הנגב 23 בינואר 2020. אתר רשמי
צרור הבלונים ועליו כדורגל ממולכד/אתר רשמי

בימים האחרונים נרשמו כמה מקרים של שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר ישראל, לרבות אתמול. ביום שישי אותרו בלונים המחוברים למטען נפץ בקו החוף של אשדוד, לאחר שעל פי החשד שוגרו מרצועת עזה. כוחות משטרה וקבלנים טיפלו בחפץ החשוד, שאותר לאורך קו החוף, לאחר שהוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה. ניידות המשטרה סגרו את הזירה למניעת סכנה לציבור עד לתום עבודת החבלן.

יום לפני כן מטען שמחובר לזר בלונים אותר בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול, ולמקום הוקפצו חבלני משטרת ישראל. בזמן הגעתם התפוצץ זר הבלונים, וחבלני המשטרה אספו מהמקום את השרידים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

גורמים בפיקוד הדרום: מפריחי הבלונים פועלים תחת הכוונה ברורה של חמאס

גורמים בפיקוד הדרום אמרו לוואלה! NEWS השבוע כי מפריחי בלוני הנפץ מרצועת עזה פועלים תחת הכוונה ברורה של חמאס מבחינת תזמון השיגורים, השעות שבהם הם מבצעים אותם והיקף המקרים. מפקדים באוגדת עזה מקבלים בכל כמה שעות תצלום מפה, שעליה מסומנים מוקדים שמהם מופרחים בלוני הנפץ לעבר ישראל.

מפה זו הינה תוצר מבצעי מורכב שנעשה על ידי תצפיות לוחמים בשטח, תצפיתניות ואמצעי איסוף נוספים. גורמים באוגדה הסבירו לוואלה! NEWS כי "מדובר במאמץ לבנות תמונת מצב מלאה, אך לא רואים את כל הבלונים, וחלק מהם עובר ללא אבחנה".

מפריחי הבלונים מצמידים מטען חבלה מאולתר אל הבלונים, בוחנים את כיווני הרוחות ומפריחים אותם לאוויר - לעבר שטח מדינת ישראל. אולם, בעיני הלוחמים שפרוסים לאורך הגבול, המציאות נראית קצת אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully