וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרחות מעזה נמשכות: ארבעה בלוני נפץ אותרו באזור קריית גת

שוטרים וחבלנים טיפלו בארבע זירות שבהן נפלו בלוני נפץ ששוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל. שלוש מהן בקריית גת וזירה נוספת באחד מיישובי המועצה האזורית שפיר. לא ידוע על נפגעים ולא נגרם נזק. במקביל, התרעת שווא הופעלה בעוטף עזה

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

ארבעה בלוני נפץ ששוגרו מרצועת עזה נחתו הערב (חמישי) בארבע זירות שונות במערב הנגב. שלוש מהזירות נמצאות בקריית גת וזירה נוספת באחד מיישובי המועצה האזורית שפיר. הן טופלו על ידי שוטרים וחבלנים, לאחר שהשוטרים הוזעקו על ידי אזרחים ערניים.

באחד המקרים, צרור הבלונים התפוצץ כנראה בעקבות חומר נפץ שהוצמד אליו. במקרה זה לא היו נפגעים, הודות למשמעת של האזרחים באזור, שהתרחקו מהחפץ תוך שדיווחו עליו למוקד 100 של המשטרה. חבלני המשטרה מטפלים בזירות השונות, וכוחות השיטור סגרו את הזירות למניעת סיכון של הציבור עד לסיום פעולת החבלנים. זמן קצר לאחר מכן, התרעת שווא הופעלה בקיבוץ ניר עם שבשער הנגב בעקבות פיצוץ פנימי בשטח רצועת עזה.

שיגור הבלונים מתווסף לזר הבלונים שזוהה בשעות הבוקר, כשהוא מחובר לכדורגל שנחשד כמטען ממולכד בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב על ידי כוח צה"ל. כוח צבאי הוקפץ למקום וטיפל בתקרית. גורמי ביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי "מדובר בעליית מדרגה שנועדה למשוך לעברו ילדים כדי לפגוע בהם".

זר בלונים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול 16 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זר בלונים שמחובר למטען, שאותר במועצה האזורית אשכול, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אירועים אלו מצטרפים להמשך התקריות של הפרחת בלוני תבערה לדרום משטחי רצועת עזה. בתחילת השבוע, פתחו כוחות משטרה בסריקות בעקבות דיווחים על בלון ממולכד שהתפוצץ, על פי החשד, ברחוב משעול החשמונאים. איש לא נפגע בתקרית. "בעקבות דיווח של תושבים למוקד העירוני על קול פיצוץ באחת השכונות, יצאו כוחות הביטחון והשיטור למקום אך לא מצאו אינדיקציה לסיבת הפיצוץ", נמסר השבוע מעיריית שדרות.

בימים האחרונים נרשמו כמה מקרים של שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר ישראל, ביום שישי אותרו בלונים המחוברים למטען נפץ בקו החוף של אשדוד, לאחר שעל פי החשד שוגרו מרצועת עזה. כוחות משטרה וחבלנים טיפלו בחפץ החשוד, שאותר לאורך קו החוף, לאחר שהוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה. ניידות המשטרה סגרו את הזירה למניעת סכנה לציבור עד לתום עבודת החבלן.

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully