וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה במשפט זגורי: חוקר ניסה לתאם את עדותי עם עד מדינה אחר

23.1.2020 / 22:26

עד המדינה בתיקי הרצח של טל קורקוס ואלישע סבח סיפר בביהמ"ש כי אחד מחוקריו ניסה להתאים בין עדותו לבין עדות של עד מדינה בתיק הרצח של דבורה הירש. השופטים נדהמו לשמוע את דבריו, ולאחר מכן התברר כי הוגשה תלונה למח"ש, אך התיק נסגר

צילום: יניב זוהר, עריכה: שאול אדם

עד המדינה בתיקי הרצח של טל קורקוס ואלישע סבח, שבו נאשמים יניב זגורי ומיכאל מור, סיפר היום (חמישי) בזמן שמסר את עדותו בבית המשפט, כי אחד מחוקריו ניסה לתאם בין עדותו לבין עדות של עד מדינה אחר. השופטים נדהמו לשמוע את דברי עד המדינה, שנאמרו כתגובה לשאלת הפרקליטות, האם הוכנסו לפיו מילים על ידי המשטרה או הפרקליטות. "כל מה שאמרתי הם דבריי, אף אחד לא הכניס לי מילים", טען עד המדינה.

הוא סיפר כי בשנת 2018, לאחר שכבר חתם על הסכם עד המדינה וסיים את החקירות בעניינו הוא נקרא לחקירה נוספת בימ"ר נגב באשר לפרשה אחרת, בעניין של רצח אחר. "מכניסים אותי לחדר חקירות ואחד החוקרים אומר לי אני עושה איתך משהו שלא עשיתי מעולם - חקירה יבשה", עד המדינה סיפר כי החוקר לקח דף שבו הראה לו חקירה של אדם אחר (עד מדינה). "הראה לי בדיוק מה הוא אמר. אמרתי לו זה לא נכון, אני לא מתיישר עם עדות של אף אחד אחר", סיפר עד המדינה.

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
ניסיון לתאם עדויות. יניב זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

עד המדינה סיפר כי החוקר אמר לו דברים אחרים לגמרי לגבי עדותו, "על מפגש שהיה לי עם עד המדינה, לא הסכמתי להגיד מה שעד המדינה אמר". לאחר מכן, סיפר עד המדינה בבית המשפט, "כשסיימתי את המפגש איתו הרגשתי משהו לא תקין, סיפרתי לאחראים, באותו ערב ישבתי עם הפרקליטות והם אמרו לי 'תשמע, אם אתה לא מספר כל מה שהיה עכשיו זה הפרת הסכם'. מבחינתי ישבתי איתם והם היו במקרה בימ"ר, ואמרו לי שצריך ללכת למח"ש עם זה".

הוא הוסיף כי "אחרי חודשיים שלפו אותי מהבית סוהר, סיפרתי בחקירה כל מה שהיה עם אותו חוקר, אמרתי להם שכל מה שהעד השני אמר, מבחינתי אני לא אמרתי את זה", סיפר עד המדינה. בדיון התברר כי אכן הוגשה תלונה למח"ש, אך התיק נסגר לאחר ששם בחרו לקבל את טענות השוטר.

במשך שנים נחשב זגורי לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, כשיד ימינו היה טל קורקוס. זגורי נתן אמון מלא בקורקוס עד שהאחרון נעצר ופתח את הפה נגד "הבוס" שנשלח ב-2009 לשבע שנות מאסר בעקבות העדות. ב-2016, כחצי שנה לפני שחוסל קורקוס, בזמן שהוא שהה במעצר על עבירות אלימות נגד גרושתו דבורה הירש, האחרונה נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע. על פי החשד, הירש נרצחה כנקמה על הפללתו של זגורי על ידי קורקוס.

עוד בוואלה!

זגורי פנה לבית המשפט במהלך עדותו של עד המדינה: "אני חף מפשע"

לכתבה המלאה
עורכי הדין בכניסה למשפטו של יניב זגורי, עד המדינה בתיק ניבי זגורי, המחוזי, ב"ש. יניב זוהר, אתר רשמי
עורכי הדין בכניסה למשפט זגורי, בתחילת החודש/אתר רשמי, יניב זוהר

ביוני 2017, לפי החשד, נרצח קורקוס, ששימש אז כעד מדינה, בהוראתו של זגורי כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. כמה חודשים לאחר מכן חוסל אלישע סבח, האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, "הרוצח השכיר" של זגורי. בעקבות עדותו של סבח נשלח איטל, המיוצג ע"י עו"ד משה יוחאי, לכלא. היום סיפר עד המדינה, מעבר לניסיון לתאם עדויות על ידי החוקרים, כי שם הקוד שניתן על ידי זגורי, המיוצג על ידי עו"ד משה שרמן, לרצח הוא מירי בוהדנה. את מיכאל מור, הנאשם אף הוא בתיקי הרצח, מייצגים עו"ד דורון נוי יהלי שפרלינג ועדן נחום.

במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון, לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully