וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת מיאנמר: "פליטי הרוהינגיה הגזימו בתיאור המעשים נגדם"

23.1.2020 / 12:09

אונג סן סו צ'י, שמואשמת בטיוח רצח העם שבוצע בארצה נגד המיעוט המוסלמי, הכחישה כי הוא קרה ואמרה כי ייתכן שאלו היו פשעי מלחמה: "נפלנו קורבן לנרטיבים לא מבוססים". זאת כשבית הדין הבינלאומי קבע כי יש לו סמכות שיפוטית בתיק וקרא למיאנמר לשמור על הרוהינגיה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מנהיגת מיאנמר אונג סן סו צ'י אמרה היום (חמישי) כי ייתכן שבוצעו פשעי מלחמה נגד מיעוט הרוהינגיה המוסלמי, אבל היא הכחישה שהיה מדובר ברצח עם. לדבריה, הפליטים "הגזימו" בתיאור המעשים שבוצעו נגדם.

תינוקות הושלכו לאש, משפחות רוססו: עדויות הזוועה מרצח העם במיאנמר

היא כתבה את הדברים במאמר דעה בפייננשל טיימס, שפורסם לפני שבית המשפט הבינלאומי לצדק קבע כי יש לו סמכות שיפוטית לדון בעתירה שהגישה גמביה נגד מיאנמר בדרישה לנקוט צעדי חירום לעצירת האלימות נגד הרוהינגיה, להגן על המיעוט האתני ולשמור על העדויות למעשי האלימות בעבר.

סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום שקרנה ירדה בשל האלימות נגד הרוהינגיה, אמרה כי ארצה נפלה קורבן ל"נרטיבים לא מבוססים" של חוקרי האו"ם וארגוני זכויות אדם. אלו קבעו כי היה זה רצח עם נגד המיעוט המוסלמי משולל הזכויות. המנהיגה האזרחית של מיאנמר אמרה גם כי ארצה יכולה להעניש את האחראים לאותם פשעים דרך המנגנונים שלה.

"ייתכן שלמערכת המשפט הבינלאומית אין את היכולת הדרושה לסינון מידע מטעה לפני שצל של הפללה מוטל על מדינות וממשלות שלמות", כתבה. "ארגוני זכויות אדם גינו את מיאנמר על בסיס הצהרות לא מוכחות, ללא הליך הוגן של חקירה פלילית".

מנהיגת מיאנמר אונג סאן סו צ'י בדיון בבית הדין בהאג, 11 בדצמבר 2019. רויטרס
מגנה על הצבא בארצה. סו צ'י בהאג, בחודש שעבר/רויטרס

גמביה, מדינה קטנה בעלת רוב מוסלמי במערב אפריקה, עתרה נגד מיאנמר בנובמבר לבית הדין הגבוה ביותר של האו"ם לישוב מחלוקות בין מדינות. היא מאשימה את מיאנמר, שרוב תושביה בודהיסטים, בהפרה של אמנה מ-1948. הפסיקה היום נוגעת רק להחלטה בעצם הסמכות השיפוטית של בית הדין, מעין מקבילה לצו הרחקה למדינות. אין בכך אינדיקציה להחלטה הסופית של בית המשפט, שעשויה להתקבל רק בעוד שנים.

בית המשפט הבילנאומי קרא למיאנמר לנקוט צעדים להגן על אוכלוסיית הרוהינגיה ולהימנע ממעשים שיכולים להוות רצח עם. בניצחון לגמביה, כל 17 השופטים תמכו בהצעתה לכפות על מיאנמר צעדים להגנה על הראיות לפשעים שיוצגו בעתיד.

"הם עדיין ניצבים בפני סכנה משמעותית לרצח עם", קבע בית המשפט שהורה למיאנמר לדווח בחזרה בתוך ארבעה חודשים על הצעדים שנקטה כדי למלא את הפסיקה.

עוד בוואלה!

מאוסלו להאג: מנהיגת מיאנמר תגן על ארצה הנאשמת ברצח הרוהינגיה

לכתבה המלאה
נציג מיאנמר בדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג על רצח העם של הרוהינגיה, 23 בינואר 2020. רויטרס
הדיון עשוי להימשך שנים. נציג במיאנמר בדיון בהאג, היום/רויטרס

יותר מ-730 אלף רוהינגים נמלטו ממיאנמר אחרי מבצע של הצבא ב-2017 במדינת ראכין והם שוהים במחנות פליטים בבנגלדש שמעבר לגבול. בדיונים שהתקיימו בחודש שעבר, הפצירה סו צי' בבית הדין העולמי לסגור את התיק. גם אז הכחישה שמדובר ברצח העם, ואמרה כי ייתכן שהיה שימוש בכוח צבאי לא פרופורציונלי נגד אזרחים.

עם נשק וחיבוק מישראל, מיאנמר משמידה מיעוט מוסלמי באכזריות

השבוע קבעה ועדת חקירה שמונתה על ידי ממשלת מיאנמר כי בעוד שהצבא ככל הנראה ביצע פשעים, אין אינדיקציה לכך שהם היו חלק מרצח עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully