וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים חדרו מרצועת עזה והשליכו מטען על לוחמים; המחבלים חוסלו

כוחות צה"ל זיהו שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, ונכנסו לאזור מיוער במרחק מאות מטרים מהגבול בחסות הערפל. החשודים השליכו מטען או רימון לעבר הלוחמים, שפתחו באש וחיסלו אותם. באף שלב לא נשקפה סכנה ליישובים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

כוחות צה"ל חיסלו הערב (שלישי) שלושה מחבלים פלסטינים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה ונכנסו לאזור מיוער במרחב הגבול. לוחמים שהוקפצו לנקודה, כיתרו את המרחב והחלו בסריקות אחר המחבלים, שהתקדמו למרחק של כמה קילומטרים מגדר המערכת, והשליכו מטען או רימון לעבר הלוחמים, לפני שאלו פתחו באש וחיסלו אותם. מדובר צה"ל נמסר כי לא נשקפה סכנה ליישובים הסמוכים למרחב הגדר באף אחד משלבי האירוע.

התקרית הערב מגיעה לאחר שורה של אירועים קטנים יותר, כמו הפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה, שהלכו והתגברו בימים האחרונים. גורמים בפיקוד הדרום טענו כי מפריחי בלוני הנפץ מרצועת עזה פועלים תחת הכוונה ברורה של חמאס מבחינת תזמון השיגורים, השעות שבהם הם מבצעים אותם והיקף המקרים. גם בשעות הלילה, לאחר התקרית, אותרו בלונים עם חומר נפץ ליד מושב סמוך לנתיבות. חבלני המשטרה בדרכם למקום.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול הודה לכוחות צה"ל, "על התגובה המהירה לחדירת המחבלים מהרצועה לשטחנו". הוא סיפר כי "לאורך כל האירוע היינו בקשר עם הצבא, קיבלנו עדכונים שוטפים ופעלנו מול הישובים הרלוונטיים באמצעות הרבש"צים. האירוע היה בשליטה של הצבא מראשיתו ולא נשקפה סכנה לישובים".

תיעוד מהשלכת המטענים לעבר לוחמי צה"ל בניסיון החדירה מגבול עזה. אתר רשמי
תיעוד התקרית במרחב גדר המערכת מרצועת עזה/אתר רשמי

בימים האחרונים, מפקדים באוגדת עזה מקבלים בכל כמה שעות תצלום מפה, שעליה מסומנים מוקדים שמהם מופרחים בלוני הנפץ לעבר ישראל. מפה זו היא תוצר מבצעי מורכב שנעשה על ידי תצפיות לוחמים בשטח, תצפיתניות ואמצעי איסוף נוספים. גורמים באוגדה הסבירו לוואלה! NEWS כי "מדובר במאמץ לבנות תמונת מצב מלאה, אך לא רואים את כל הבלונים, וחלק מהם עובר ללא אבחנה".

למרות המקרים הגוברים של הפרחות בלוני הטרור בימים האחרונים, הדרג המדיני החליט בשלב זה שלא להגיב. הסיבה לא הייתה בהכרח תנאי מזג האוויר, וגם לא ביקור דיפלומטים בישראל, אלא בעיקר הרצון לשמר את תהליך ההסדרה חי ונושם. לדברי גורמי צבא, חמאס מתעקש כי תהליך ההסדרה מתעכב וכי חלק מההתחייבות לא מתממשות הלכה למעשה בשטח. כדי להפעיל לחץ על ישראל, הארגון מפריח בלוני נפץ, או לכל הפחות נמנע מלאסור על הפעולה שנועדה לזרוע פחד בקרב הציבור הישראלי.

עוד בוואלה!

באמ"ן מעריכים: עד סוף השנה - העשרת האורניום באיראן תספיק לפצצת גרעין

לכתבה המלאה
זר בלונים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול 16 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זר בלונים שנחת בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בשבוע שעבר דווח בעיתון אל-אח'באר כי הפלגים הלוחמים ברצועת עזה החליטו לשוב ולהסלים את מאבקם בישראל. זאת, לטענתם, בשל התמהמהות הצד הישראלי ביישום הבנות הרגיעה. הדיווח הזה מגיע לאחר שיגור של ארבע רקטות לעבר יישובי הנגב המערבי. לפחות שתי רקטות יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל, ולא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. בעקבות הירי, צה"ל תקף שעות לאחר מכן באמצעות מטוסי קרב כמה יעדי טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה.

(עדכון ראשון 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully