וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאשרת: שני טילי נ"מ פגעו במטוס האוקראיני

במסגרת דוח החקירה הראשוני של רשות התעופה האזרחית במדינה, נכתב כי טילי Tor-M1 שוגרו לעבר המטוס שהתרסק עם 176 הנוסעים. בנוסף לכך, בטהראן מבקשים מארה"ב ומצרפת ציוד שיאפשר להוריד את המידע מהקופסאות השחורות

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

רשות התעופה האזרחית של איראן אישרה היום (שלישי) כי שני טילים פגעו במטוס האוקראיני. לפי דוח חקירה ראשוני, שפורסם באתר הרשמי שלה, "החוקרים גילו כי שני טילי Tor-M1 שוגרו לעבר המטוס", נכתב. הם הוסיפו כי החקירה נמשכת כדי להעריך את השפעתם על התאונה הקטלנית.

הממצאים פורסמו בזמן שאיראן מבקשת ציוד מיוחד מארצות הברית ומצרפת, שלדבריה יאפשר לה להוריד את המידע מהקופסאות השחורות של המטוס. עם זאת, רשות התעופה האזרחית אמרה כי היא טרם קיבלה תשובה חיובית על כך מהגורמים הרלוונטיים בארצות הברית ובצרפת.

האתר בו התרסק מטוס אוקראינה אינטרנשיונל לאחר ההמראה משדה התעופה בטהראן, איראן, 8 בינואר 2020. רויטרס
טהראן טייחה את האירוע. זירת התרסקות המטוס, החודש/רויטרס

קנדה, אוקראינה ומדינות אחרות שאזרחיהן היו על הטיסה, שכל 176 נוסעיה נספו בעת הפלת המטוס ב-8 בינואר, ביקשו מאיראן לשלוח את נתוני הטיסה ואת ההקלטות מתא הטייס למומחים מחוץ למדינה לצורך ניתוח האירוע. עם זאת, בטהראן העבירו רק מסרים סותרים לגבי נכונתם להעביר את הקופסאות השחורות, שעשויות לחשוף פרטים מביכים נוספים על האירוע שהגביר את הלחץ הבינלאומי עליה.

קנדה, ש-57 מאזרחיה היו במטוס הבואינג 737, אמרה כי צרפת היא המקום הטוב ביותר לשלוח אליו הקופסאות השחורות, מכיוון שהיא אחת המדינות הבודדות בעולם עם היכולת לקרוא אותן. איראן כבר עומדת בפני דרישות לפיצויי משפחות הקורבנות, רבים מהם בעלי אזרחות איראנית כפולה, וחקירה מקיפה.

עוד בוואלה!

טראמפ שחזר את רגעי החיסול של סולימאני: "תשע, שמונה - בום"

לכתבה המלאה

תיעוד פגיעת הטילים במטוס האוקראיני

אתר רשמי

מוקדם יותר היום אמר אחמד חאמזה, מחוקק איראני, במהלך נאום בפרלמנט, כי פרס בסך של שלושה מיליון דולר יוענק למי שיתנקש בנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. "מטעם תושבי כרמן, אנו נשלם פרס של שלושה מיליון דולר במזומן למי שיתנקש בטראמפ". המחוקק לא פירט אם זו החלטה שהתקבלה מטעם הבכירים הדתיים במדינה בכדי לאיים על טראמפ. כרמן היא עיר הולדתו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל בעיראק בידי כוחות אמריקניים.

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully