וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לאירופה: נשקול לפרוש מאמנה למניעת נשק גרעיני

זריף אמר כי טהראן עשויה לנטוש את ה-NPT אם המחלוקות שלה עם בריטניה, צרפת וגרמניה יגיעו למועצת הביטחון. "אין לכך בסיס חוקי", אמר שר החוץ

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הזהיר היום (שני) כי טהראן תשקול לפרוש מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) אם המחלוקת שלה עם מדינות אירופה תגיע למועצת הביטחון של האו"ם. זאת אחרי שבריטניה, צרפת וגרמניה הפעילו בשבוע שעבר את המנגנון לפתרון מחלוקות בהסכם הגרעין, שבסופו של דבר עשוי להוביל לחידוש הסנקציות הבינלאומיות עליה.

איראן מאשימה את שלוש המדינות בכישלון לפצות אותה על הסנקציות שהטילה עליה ארצות הברית אחרי שפרשה ב-2018 באופן חד-צדדי מההסכם שנחתם ב-2015. לפי זריף, שצוטט על ידי אתר הפרלמנט האיראני, לאירופים "אין בסיס חוקי" למהלך שלהם. הוא הזהיר כי אם הן ינקטו צעדים נוספים, טהראן תשקול לפרוש מה-NPT.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נושא את תפילת יום שישי בבירה טהראן ב-17 בינואר 2020. רויטרס
חמינאי בדרשת יום השישי/רויטרס

מאז שארצות הברית פרשה מההסכם, שעליו חתומות גם סין ורוסיה, איראן צמצמה בהדרגה את התחייבויותיה להסכם בתגובה. "אם האירופים ישובו למלא את התחייבויותיהם, איראן גם תפסיק לצמצם את התחייבויותיה, אבל אם האירופים ימשיכו בשלהם, יש לנו אפשרויות שונות", אמר זריף.

שר החוץ אמר כי נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר את שרת החוץ לשעבר של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני מפני ההשלכות בשלושה מכתבים שונים ב-2018.

עוד בוואלה!

איראן חוזרת בה: לא העברנו את הקופסאות השחורות לאוקראינה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully