וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: רקטות נורו לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד

21.1.2020 / 0:50

שלוש קטיושות שוגרו לעבר "האזור היאור" בבירת עיראק, בו שוכנות שגרירויות זרות. לא היו נפגעים. במקביל, התחדשה האלימות בהפגנות נגד הממשלה, ושישה בני אדם נהרגו ברחבי המדינה

עריכה: שאול אדם

שלוש רקטות קטיושה נורו הלילה (שלישי) לעבר "האזור הירוק" בבגדאד, בו שוכנים מבני ממשלה ושגרירויות זרות - כך מסרו גורמים במשטרת עיראק. שלוש הרקטות שוגרו ממחוז זפרנייה הסמוך לבגדאד, לדברי הגורמים במשטרה העיראקית. לדבריהם, שתי רקטות נחתו בסמוך לשגרירות ארצות הברית שבתוך המתחם. בשלב הזה לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהירי, והאם נגרם נזק.

ירי הרקטות הלילה לעבר השגרירות האמריקנית מגיע על רקע ההסלמה במצב בין ארצות הברית לבין איראן. בחודשים האחרונים שוגרו רקטות רבות לעבר המתחם ולעבר בסיסים ברחבי עיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. בסוף החודש שעבר נהרג אזרח אמריקני שעובד עם הצבא בבסיס בצפון המדינה, מה שהוביל את ארצות הברית לתקוף את המיליציה השיעית הפרו-איראנית גדודי חיזבאללה. בהמשך, הסתערו תומכי המיליציות על מתחם השגרירות בבגדאד והתפנו ממנו רק כעבור יומיים. אז, החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להורות על חיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, ובתגובה שיגרה טהראן טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק.

חיילי מארינס שומרים על שגרירות ארה"ב בבגדאד, 21 בינואר 2020. רויטרס
חיילי מארינס שומרים על שגרירות ארה"ב בבגדאד, בראשית החודש/רויטרס

בתוך כך, גורמי רפואה וביטחון בעיראק מסרו כי במהלך היום נהרגו שישה עיראקים, שניים מהם שוטרים, ועשרות נוספים נפצעו בעימותים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון בבגדאד ובערים נוספות. העימותים התחדשו לאחר רגיעה של כמה שבועות.

שלושה מהמפגינים נהרגו בבגדאד לאחר שהמשטרה ירתה באש חיה לעבר קבוצת מפגינים בכיכר טייארן בעיר, כך מסרו המקורות בבגדאד. שני מפגינים נורו בכדורים חיים בעוד ההרוג השלישי נפגע ממכל גז מדמיע שנורה לעברו. המפגין הרביעי נורה למוות על ידי המשטרה בעיר הקדושה לשיעים כרבלא.

מנגד, טענו גורמי ביטחון כי שני שוטרים נדרסו למוות על ידי מכונית אזרחית בעיר בצרה. גורמי הביטחון מסרו כי הנהג ניסה להימנע מזירת ההתנגשויות בין המפגינים לכוחות הביטחון, אך פגע בשני השוטרים.

עוד בוואלה!

הטיסה האחרונה: רשת המרגלים בבגדאד ובדמשק שהפילה את סולימאני

לכתבה המלאה
אזרח עיראקי במהלך הפגנות בבגדאד, 20 בינואר 2020. רויטרס
העימותים התחדשו לאחר רגיעה של כמה שבועות. אזרח עיראקי בהפגנות בבגדאד, אתמול/רויטרס
אזרח עיראקי מבעיר צמיגים במהלך הפגנות בעיר כרבלא, 20 בינואר 2020. רויטרס
אזרח עיראקי מבעיר צמיגים במהלך הפגנות בעיר כרבלא, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully