וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החלטת הנשיא: ועדת השחרורים תדון בשבוע הבא בשחרור נוחי דנקנר

20.1.2020 / 16:39

הוועדה תדון בשחרור מוקדם בחמישי הבא לאיש העסקים שהורשע במסגרת פשרת הרצת המניות באיי-די-בי אחזקות. בשבוע שעבר החליט ריבלין לקצר ארבעה חודשים מתקופת מאסרו שיומרו במאסר על תנאי זאת על בסיס מצבו הרפואי

צילום:יותם רונן, שלומי גבאי, רויטרס,CNN עריכת וידאו:ניר חן

ועדת השחרורים תתכנס בכלא מעשיהו כדי לדון בשבוע הבא ביום חמישי בשחרורו של נוחי דנקנר איש העסקים שהורשע במסגרת פרשת הרצת המניות באיי-די-בי אחזקות. רק בשבוע שעבר החליט נשיא המדינה, ראובן ריבלין לקצר כארבעה חודשים מתקופת מאסרו יומרו במאסר על תנאי שיתווסף לעונש המאסר שהוטל עליו.

בהחלטה נמסר כי היא "תאפשר לדנקנר לעמוד בפני ועדת השחרורים בהקדם וזאת במקום לעמוד בפניה כפי שאמור היה, בתחילת מאי הקרוב". בקשתו של דנקנר למחיקת המרשם הפלילי שלו - נדחתה.

ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה. זאת, לאחר שרופאים התייצבו בבית הנשיא על מנת לספק חוות דעת מקצועית על אודות מצבו של דנקנר. לפי ההחלטה, "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה".

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
דנקנר/ראובן קסטרו

ריבלין החליט לקצר את עונשו של דנקנר אחרי שביום חמישי האחרון, הפרקליטות הודיעה לבאי כוחו כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגדו, מחוסר ראיות. על מהות החשדות ופרטי החקירה מוטל עדיין צו איסור פרסום. פתיחת החקירה בעניינו הותרה לפרסום לבקשת וואלה! NEWS, ובעקבותיה הוקפאה בקשתו לשחרור מוקדם והוא הועבר מכלא מעשיהו לבית המעצר ניצן.

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על החנינה לפני כחודש, אולם אחרי פתיחת החקירה הפלילית בעניינו של דנקנר בחודש שעבר, התהליך הוקפא. ביום חמישי, לאחר שהפרקליטות הודיעה שהתיק נסגר, השר אוחנה חתם על החנינה מחדש. הפרקליטות התנגדה לדבר, ולמרות התנגדותה, החליט הנשיא ריבלין לאשר את מתן החנינה לדנקנר ולא להקשיב להמלצות הפרקליטות.

דנקנר החל לרצות שלוש שנות מאסר ב-2 באוקטובר אשתקד לאחר שהורשע בתרמית בניירות ערך בפרשת "הרצת" מניות איי-די-בי אחזקות. בנוסף אליו, איש שוק ההון איתי שטרום נשלח למאסר של שנתיים במסגרת הפרשה.

עוד בוואלה!

נשיא המדינה קיצר בארבעה חודשים את מאסרו של נוחי דנקנר

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במעמד החזרת המנדט להטלת הרכבת הממשלה על יו"ר הכנסת, המתקיים בשעה זו. אבי כהן, עיבוד תמונה
קיצר בארבעה חודשים. ריבלין/עיבוד תמונה, אבי כהן

עונשם של השניים הוחמר באוגוסט 2018 על ידי בית המשפט העליון, לאחר שערערו על העונש שנגזר עליהם על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב שנתיים קודם לכן. מנגד הגישה פרקליטות המדינה ערעור וביקשה להטיל עליהם עונש חמור יותר - וזה התקבל, בהחלטת השופטים דוד מינץ, ניל הנדל וג'ורג' קרא.

פסק הדין עוסק בהנפקת מניות איי-די-בי אחזקות בפברואר 2012. דנקנר ושטרום פעלו כך ששטרום רכש באמצעות החברה שלו, ISP, כמות גדולה מהמניות שהוצעו לציבור. בכך יצר ביקוש מלאכותי שהשפיע על מחיר המניה. החברה הצליחה לגייס באותה הנפקה 321 מיליון שקלים, מתוכם 62 מיליון נרכשו על ידי בעלי שליטה או בעלי עניין.

שתף

281 תגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully