וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה החקירה בעניינו של נוחי דנקנר; החומרים יועברו לפרקליטות

11.12.2019 / 14:04

המשטרה סיימה את החקירה הנוגעת לאיש העסקים והעבירה את הממצאים להכרעת הפרקליטות. זאת לאחר שלבקשת וואלה! NEWS הותר לפרסום כי החקירה הובילה להקפאת בקשתו של דנקנר לשחרור מוקדם והעברתו לבית המעצר ניצן. גורמים במערכת אכיפת החוק טוענים כי אין מניעה לשחרורו

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

המשטרה סיימה היום (רביעי) את פעולות החקירה בעניינו של איש העסקים נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר. חומרי החקירה יועברו לפרקליטות בימים הקרובים לשם הכרעה. החקירה התנהלה על ידי מחלק הונאה במחוז מרכז בליווי הפרקליטות וצו איסור פרסום הוטל על פרטיה.

לבקשת וואלה! NEWS, בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסום אתמול כי נפתחה חקירה נגד דנקנר, בעקבותיה הוקפאה בקשתו לשחרור מוקדם והוא הועבר מכלא מעשיהו לבית המעצר ניצן.

גורם במערכת אכיפת החוק הבהיר כי לא מסתמנת מניעה לשחרורו וכי "כל הרעש סביבו צפוי להתברר ככלום". בנוסף לכך, גורמים בסביבתו של דנקנר סברו כי נשיא המדינה ראובן ריבלין ייעתר לבקשת החנינה ברגע שיקבל אור ירוק ממערכות האכיפה בעניינו. הפרשה נחשפה בחדשות 12.

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
במערכת החוק טוענים כי אין מניעה לשחרורו. דנקנר/ראובן קסטרו

דנקנר החל לרצות שלוש שנות מאסר ב-2 באוקטובר אשתקד לאחר שהורשע בתרמית בניירות ערך בפרשת "הרצת" מניות איי.די.בי אחזקות. בנוסף אליו, איש שוק ההון איתי שטרום נשלח למאסר של שנתיים במסגרת הפרשה. עונשם של השניים הוחמר באוגוסט 2018 על ידי בית המשפט העליון, לאחר שערערו על העונש שנגזר עליהם על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב שנתיים קודם לכן. מנגד הגישה פרקליטות המדינה ערעור וביקשה להטיל עליהם עונש חמור יותר - וזה התקבל, בהחלטת השופטים דוד מינץ, ניל הנדל וג'ורג' קרא.

פסק הדין עוסק בהנפקת מניות איי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. דנקנר ושטרום פעלו כך ששטרום רכש באמצעות החברה שלו, ISP, כמות גדולה מהמניות שהוצעו לציבור. בכך יצר ביקוש מלאכותי שהשפיע על מחיר המניה. החברה הצליחה לגייס באותה הנפקה 321 מיליון שקלים, מתוכם 62 מיליון נרכשו על ידי בעלי שליטה או בעלי עניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully