וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במערכת אכיפת החוק: דנקנר לא מאוים, הועבר לניצן למטרה ספציפית

5.12.2019 / 13:22

אחרי הפרסום לפיו בעל השליטה בקבוצת איי.די.בי הועבר לבית המעצר, גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי אין איום על חייו. לדבריו, דנקר המרצה מאסר בגין תרמית ניירות ואסירים אחרים "מועברים לשם לצורך חקירות משטרה על עבירות שבוצעו לכאורה בזמן השהייה בכלא"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר היום (חמישי) לוואלה! NEWS כי איש העסקים נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה בקבוצת איי.די.בי המרצה מאסר בגין תרמית בניירות ערך, הועבר אתמול לבית המעצר ניצן "בשל מטרה ספציפית והוא אינו מאוים". אתמול הועבר דנקנר מכלא מעשיהו לבית המעצר ניצן המשמש מקום לשהיית עצורים, בהם גם אסירים המרצים את עונשם, ומועברים לשם לצורך חקירות משטרה על עבירות שבוצעו לכאורה בזמן השהייה בכלא. עוד דווח כי בקשתו לשחרור מוקדם הוקפאה בשל אירוע מסוים שהתרחש בכלא.

דנקנר נשלח לשלוש שנות מאסר לאחר שהורשע בתרמית בניירות ערך בפרשת "הרצת" מניות איי.די.בי אחזקות. בנוסף אליו, איש שוק ההון איתי שטרום נשלח למאסר של שנתיים במסגרת הפרשה. עונשם של השניים הוחמר באוגוסט 2018 על ידי בית המשפט העליון, לאחר שהם ערערו על העונש שנגזר עליהם על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב שנתיים קודם לכן. מנגד הגישה פרקליטות המדינה ערעור וביקשה להטיל עליהם עונש חמור יותר - וזה התקבל, בהחלטת השופטים דוד מינץ, ניל הנדל וג'ורג' קרא.

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
הועבר למטרה ספציפית. דנקנר ביום כניסתו לכלא באוקטובר 2018/ראובן קסטרו

פסק הדין עוסק בהנפקת מניות איי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. דנקנר ושטרום פעלו כך ששטרום רכש באמצעות החברה שלו, ISP, כמות גדולה מהמניות שהוצעו לציבור. בכך יצר ביקוש מלאכותי שהשפיע על מחיר המניה. החברה הצליחה לגייס באותה הנפקה 321 מיליון שקלים, מתוכם 62 מיליון נרכשו על ידי בעלי שליטה או בעלי עניין.

דנקנר החל ב-2 באוקטובר לרצות את עונש המאסר בכלא מעשיהו באגף ה-VIP - אגף 10 - שאותו חנך לפני שנים בן דודו, דני דנקנר, שריצה עונש מאסר עם אהוד אולמרט. אגף 10, שמכונה עתה אגף 4 מכיל הכיל במהלך השנים לא מעט אסירים מפורסמים, ובהם הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, הזמר קובי פרץ ומורשעי פרשת הולילנד. יחד עם זאת באגף ישנה גם שורה של אסירים רגילים, לרוב אסירים שהורשעו בעברות תאונות דרכים או במרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully