וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה: הגיע הזמן למו"מ ישיר עם ארה"ב

מדורו אמר בריאיון ל"וושינגטון פוסט", הראשון לכלי תקשורת אמריקני זה זמן רב, כי אם ארה"ב תסיר את הסנקציות, יחולו שינויים משמעותיים. "מערכת יחסים של כבוד הדדי ודיאלוג מביאה למצב של 'ווין-ווין'". בכיר באופוזיציה: "לא יהיה פתרון למשבר אם לא יחול שינוי במשטר"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: חואן גוואידו מצליח להיכנס לפרלמנט לאחר עימותים)

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, אמר בריאיון ל"וושינגטון פוסט" ביום שישי האחרון כי הגיע הזמן למו"מ ישיר עם ארצות הברית, שיביא לסיום הקיפאון הפוליטי במדינה. הוא הוסיף כי אם כי וושינגטון תסיר את הסנקציות שהטילה על ונצואלה, שינויים משמעותיים עשויים להתרחש. "אם יש כבוד בין ממשלות, לא משנה כמה גדולה ארצות הברית, ואם יש דיאלוג וחילוף מידע אמיתי, וודאי שנוכל ליצור סוג חדש של מערכת יחסים".

בראיון בלעדי ונרחב לעיתון, הראשון שלו עם כלי תקשורת אמריקני מאז פברואר, אז גירש את העיתונאים הזרים מארצו, אמר כי "מערכת יחסים של כבוד הדדי ודיאלוג מביאה למצב של 'ווין-ווין'. מערכת יחסים של עימותים מביאה למצב של אובדן והפסד - זו הנוסחה".

בשבוע שעבר הטילה ארצות הברית סנקציות על שבעה בכירים בממשלת ונצואלה, זאת בעקבות השתלטות כוחות הביטחון בהוראת מדורו על הקונגרס בשבוע שעבר. בכך לא איפשר מדורו לחברי האופוזיציה שבראשם עומד יו"ר הקונגרס, חואן גוואידו המגובה על ידי המערב, להיכנס למבנה במהלך ההצבעה על בחירת יו"ר הקונגרס הבא. מתנגדיו בחרו מנהיג אחר בשם לואיס פארה כיו"ר הקונגרס, שעליו, ביחד עם עוד שישה בכירים אחרים, הוטלו הסנקציות.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו נושא את הנאום השנתי באסיפה המכוננת בקראקס - ה-14 לינואר 2020. רויטרס
"נוכל ליצור מערכת יחסים חדשה". מדורו בנאום מול האסיפה הלאומית בקראקס, החודש/רויטרס

עם זאת, מדורו לא ביטא בריאיון את נכונותו לפרוש מתפקידו כנשיא, למורת רוחה של וושינגטון, המכירה בחואן גוואידו, יו"ר האופוזיציה, כנשיאה החוקי של המדינה. במקום זאת, אמר המנהיג בן ה-57 כי בחירות מחודשות יתקיימו רק בעוד כמה שנים. הוא גם הכחיש את קביעתם של דיפלומטים אמריקנים ואירופאים כי בשיחות שהתקיימו בנורבגיה בשנה שעברה, הציע ממשלתו לאופוזיציה עסקה הכוללת בחירות מחודשות לנשיאות.

יחד עם ארצות הברית, כמעט 60 מדינות נוספות מכירות בגוואידו כנשיא ונצואלה, זאת לאחר בחירתו מחדש של מדורו בבחירות שהתקיימו בשנה שעברה, שהיו רוויות בזיופים. גורמים רשמיים בארצות הברית וכן במעצמות אירופה, טענו בשבועות האחרונים כי מדורו מנסה לחבל בפעילות האופוזיציה במדינה - המוסד הדמוקרטי היחיד בוונצואלה - להשתלט עליה ולגבש את מה שהם מכנים כ"כוח סמכותי". אפילו ארגנטינה, שממשלה השמאלי החדש ניסה לבדל את עצמו מגוש המדינות השמרניות ביבשת המוביל את הבידוד של מדורו, גינתה את המהלך ואמרה כי הוא אינו לגיטימי.

עוד בוואלה!

כך הפכה מיאמי לחוף המבטחים של יהודי ונצואלה

לכתבה המלאה
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו בקארקס, 5 ביולי 2019. רויטרס
מה שהנשיא גוויאדו רוצה הוא בחירות חופשיות והוגנות". גוואידו/רויטרס

לאופולדו לופז, איש אופוזיציה בכיר, המתגורר בימים אלה בשגרירות ספרד בקראקס, אמר כי "מה שהוא (מדורו) רוצה זה בחירות מזויפות, אחת שתפיק אסיפה לאומית של בובות". לדבריו, "מה שהנשיא גוואידו וכן רוב האנשים הוונצואלים והקהילה הבינלאומית קוראים לו הוא בחירות נשיאותיות חופשיות והוגנות. לא יהיה פתרון למשבר אם לא יחול שינוי במשטר".

ונצואלה עשירה בנפט ובמשאבים, אולם היא קרסה בשנים האחרונות מבחינה כלכלית וחברתית. מתנגדי המשטר קושרים זאת לשלטון הסוציאליסטי ולשחיתות, בעוד שבעלי בריתו של מדורו אומרים כי ארצות הברית אחראית לכך. 30 מיליון תושבים סובלים מאינפלציה גואה ומחסור בדלק, מים זורמים וחשמל. כ -4.5 מיליון אזרחים ברחו מארצם בשנים האחרונות, במספרים המזכירים את אלו של סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully