וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר למדורו: ארה"ב הפעילה ברית הגנה אזורית נגד ונצואלה

לבקשת האופוזיציה במדינה, וושינגטון הודיעה כי תפעיל את ההסכם עם עשר מדינות נוספות באזור, בשל "הצעדים הלוחמניים" של הנשיא הסוציאליסטי. זאת אחרי תרגיל צבאי שבו פתח לאורך גבול קולומביה

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

ארצות הברית הפעילה ברית הגנה אזורית עם עשר מדינות ועם האופוזיציה בוונצואלה בעקבות הצעדים "הלוחמניים" של משטרו של ניקולס מדורו.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר הלילה (חמישי) כי בקשה להפעיל את האמנה הפנים-אמריקנית לסיוע הדדי (TIAR) הגיעה מהאופוזיציה בוונצואלה. ההצהרה שפרסם בטוויטר, שותפה מחדש על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פומפאו אמר כי התרגיל הצבאי שבו פתח הנשיא הסוציאליסטי לאורך הגבול עם קולומביה, יחד עם "הנוכחות הלא חוקית של קבוצות חמושות וארגוני טרור על אדמת ונצואלה, מוכיחה כי ניקולס מדורו לא מאיים רק על אזרחי ונצואלה, אלא גם על השלום והביטחון של שכנותיה של ונצואלה".

תרגיל של צבא ונצואלה סמוך לגבול עם קולומביה, 10 בספטמבר 2019. רויטרס
התרגיל הצבאי של ונצואלה לאורך הגבול עם קולומביה, השבוע/רויטרס

ונצואלה שרויה במשבר פוליטי חריף מאז ינואר, אז מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני באיום ישיר על שלטונו של מדורו, מדינה שממנה נמלטו מיליוני אזרחים בשל הקריסה הכלכלית. האופוזיציה רואה בנשיאותו של מדורו לא לגיטימית אחרי בחירתו מחדש בבחירות שהתקיימו בשנה שעברה, שהיו רוויות בזיופים.

פומפאו אמר כי הפעלת הברית "היא הכרה בהשפעה המערערת ההולכת וגוברת" של משטר מדורו על האזור. "המדיניות הכלכלית ההרסנית והדיכוי הפוליטי ממשיך להניע את משבר הפליטים חסר התקדים הזה, ומותח עד הקצה את היכולות של הממשלות להגיב", אמר שר החוץ. "אנחנו מסתכלים קדימה לדיונים בדרג גבוה עם יתר החברות ב-TIAR, בזמן שאנחנו פועלים להתמודד בצורה קולקטיבית עם המשבר החמור בוונצואלה וזולג מעבר לגבול דרך שקילת אופציות כלכליות ופוליטיות".

עוד בוואלה!

נשיא ונצואלה הודה: מקיימים שיחות עם ממשל טראמפ

לכתבה המלאה

ביום שלישי הודיעו ראשי צבא ונצואלה על גיוס 150 אלף חיילים לתרגילים צבאיים בגבול עם קולומביה, אחרי שקראקס האשימה את בוגוטה בתכנית ליזום עימות צבאי.

בשבוע שעבר אמר מדורו כי קולומביה משתמשת בהודעה של מתנגדי הסכם השלום ממחתרת FARC כדי להצית סכסוך צבאי, ואמר כי הוא מעמיד את כוחותיו בכוננות גבוהה. בינתיים, הנשיא הימני של קולומביה, איוון דוקה האשים את מדורו באירוח לוחמי FARC.

בחודש יולי החליטה האסיפה הלאומית של ונצואלה - שאותה מנהיג גוואידו - להצטרף מחדש לאמנת ה-TIAR, המעניקה מסגרת חוקית להתערבות צבאית זרה. עם זאת, בית המשפט העליון, הנשלט על ידי מדורו, ביטל את המהלך. מדורו עדיין זוכה לתמיכה של רוסיה, סין וקובה, על אף שגוואידו מוכר על ידי יותר מ-50 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully