וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: ארה"ב מנהלת שיחות חשאיות עם בכיר במשטר מדורו

19.8.2019 / 18:19

גורם בממשל טראמפ אמר כי דיוסדדו קבייו, שנחשב לאיש החזק ביותר במדינה אחרי השליט, נפגש עם אדם המקורב לבית הלבן. זאת בניסיון להעמיק את הפילוג במשטר ולדחוף להחלפת הנשיא הסוציאליסטי

צילום: רויטרס

ארצות הברית פתחה בשיחות סודיות עם בכיר במשטר בוונצואלה, שנחשב למספר 2 בהנהגה - כך אמר בכיר בממשל האמריקני. הגורם אמר כי דיוסדדו קבייו, שנחשב לאיש החזק ביותר במדינה אחרי השליט ניקולס מדורו, נפגש בחודש שעבר בקראקס עם אדם שנמצא בקשר קרוב עם ממשל טראמפ.

השפעתו של קבייו בן ה-56, המשמש נשיא האסיפה המכוננת, על הממשלה ועל כוחות הביטחון גדלה עם היחלשות אחיזתו של מדורו בשלטון. עם זאת, ארצות הברית מאשימה אותו במעורבות בפרשות שחיתות גדולות, בסחר בסמים ואפילו באיומים על חייו של סנאטור אמריקני. הוא טרם הגיב לדיווח.

הגורם הבכיר בממשל האמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר כי ארצות הברית לא מחפשת בשום תרחיש שהוא לקדם את קבייו או לסלול את דרכו להחליף את מדורו. במקום זאת, המטרה היא להגביר את הלחץ על המשטר דרך הרחבת הסכסוכים הפנימיים בקרב המחנות היריבים במפלגה.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו עם נשיא המפלגה הסוציאליסטית דיוסדדו קבייו בטקס בארמון הנשיאותי בקראקס, 28 ביולי 2019. רויטרס
סדקים במשטר. קבייו ומדורו, בחודש שעבר/רויטרס

המשבר בוונצואלה נמשך לאור חוסר יכולתו של מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו, המוכר כנשיא הזמני בידי ארצות הברית ועשרות מדינות נוספות, להעביר את הצבא לצד שלו, בזמן שלמדורו אין מספיק עוצמה לעצור את יריבו או להציל את הכלכלה מקריסה.

החודש הטילה ארצות הברית סנקציות חדשות על ונצואלה, שבמסגרתם היא השתלטה על כל הנכסים של משטר מדורו בארצות הברית. היא מאיימת להעניש חברות ממדינות שלישיות שימשיכו לעשות עסקים עמו.

שיחות תיווך שקיימה נורבגיה בין האופוזיציה לממשלה הושעו על ידי מדורו, שהאשים את גוואידו בחגיגות של "המצור האכזרי" שמטילה ארצות הברית על המדינה הדרום אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully